Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne |
|
||||||||||
|
Bir sevdadır Karşıyaka.Hatta sevdadan da öte adını koyamadığımız ve sonu olmayan bir aşkla bağlı olmaktır.Sadece yeşile kırmızıya aşık olmak değildir.Yazdığımız,çizdiğimiz,yaşadığımız her anda ve aldığımız her nefeste,her şeyin içinde mutlaka Karşıyaka vardır. Kimimiz nikah törenlerinde,kimimiz vatan görevinde,kimimiz oturduğu yerden kimimiz ayakta,kimimiz her sohbette,kimimiz en acılı günlerinde bile hep Karşıyaka’dan bahseder ve karşılık beklemez. Karşıyaka dostluktur,kardeşliktir.Karşıyaka omuz vermektir yanındakine,maddi yada manevi.Küsmüş olsak bile birbirimize,bir gün barışacağımızı biliriz ve o gün geldiğinde de sorgusuz sualsiz kucaklaşırız.Çünkü Karşıyaka kucaklaşmaktır. Birbirini hiç tanımayan insanların bu sayede tanıştığı ve belki de dünyanın en güzel dostluklarını,arkadaşlıklarını ve ağabeylik kardeşlik ilişkilerini kurduğu,vazgeçilmez palmiye ağaçları,kokusunu sadece bu semtin insanının derin derin içine çektiği ve bu kokuyu içine çekmenin ne kadar önemli bir duygu olduğunu anlayabilen insanların yurdudur Karşıyaka. Karşıyaka KANKA demektir.Söz olsun diye değil,içinden geldiği için. Karşıyaka adı gibidir ve karşıdır bizi bölmeye çalışanlara.Bu ülkenin bölünmezliğini en iyi biz biliriz,çünkü bizler bu ülkenin bölünmez bütünlüğü için savaşan bir dedenin torunlarıyız,çünkü en küçüğümüzden en büyüğümüze kadar hepimiz Atatürk İlke ve İnkılaplarının peşinden gider ve yorulmayız. Karşıyaka kendisine bırakılanları korumaktır. Karşıyaka.Zübeyde Hanım’a sahip çıkmaktır. Kocaman bir ailedir Karşıyaka.Küçüğüyle,büyüğüyle.Nasıl bir ailede herkesin tek ve asli görevi o aileyi yüceltmekse bu ailenin de asli görevidir bu. Karşıyaka,Aydın ağabeyin lokalinde Etendim Mustafa’nın ağzından çıkan tükürüklerle ıslanan köfteyi,iğrenmeden yiyip yanında rakı içmektir ve yine o Etendim Mustafa’nın koca göbeğine,ona bira ısmarlayarak katkıda bulunmaktır.Karşıyaka,Etendim Mustafa’nın bir baba hindisini her duyduğunda tüylerin diken diken olmasıdır.Gode Cengiz’i,Gazcı Erol’u tanımamış olsan da ardından hayır dualarını eksik etmemektir Karşıyaka. Karşıyaka,ÇARŞIDIR,çünkü orası KEMALPAŞA CADDESİDİR.Karşıyaka,Çarşıdır,çarşı esnafıdır.Hani o meşhur futbolcuyu ( Ogün Altıparmak )İstanbul takımına göndermemek için kendi arasında 20 lira toplayan çarşı esnafıdır.Karşıyaka,Çarşıdaki kör armonikacı amcayı tanımaktır.Siyah kısa saçlı,kocaman siyah gözlükleriyle şimdiki Garanti Bankası önünde yıllarca ekmeğini Milli Piyangodan çıkarmaya çalışan güler yüzlü ve sevecen ablayı bilmek ve onunla sohbet etmektir.Çarşıda en sıcak günlerin her hangi birinde Beyoğlu Pasta hanesi’nden içi kocaman çikolata parçalarıyla dolu olan dondurmayı yemektir.Her akşam üstü tüm çarşıya yayılan kahve kokusudur Karşıyaka.Alaybey’de Kasman Pastanesinden,babanızdan aldığınız zamanın iki buçuk kuruşuyla akşamın bir vakti elinizdeki dondurmayla arkadaşlarınızı kıskandırmaktır.Yıllardır bıkmadan usanmadan peruk satan amcanın dükkanının önünden her geçtiğinizde bu adam nasıl para kazanıyor da yıllardır burada diye düşünebilmektir Karşıyaka.Anıtın önüne geldiğinizde,gözünüzden iki damla yaşla yanaklarınızı ıslatabilmektir,anıları düşünerek.İskelenin önündeki trafik ışıklarında lütfen bekleyiniz yada geçiniz seslerini hatırlayabilmektir.Kumrular daha piyasada yoklarken dans eder gibi muhteşem sandviçleri hazırlayan ağabeyleri görüp bazen onların o hareketlerine gülmek,bazen de o güzelim sandviçlerin tadını özlemektir Karşıyaka.Anneler gününde Evpa’dan annenize hediye alabilmektir,Sarar Gürkan’ı tanımak ve en azından ondan bir tane kravat alabilmiş olmaktır Karşıyaka.Her hafta sonu ailece Tilla’nın salıncaklarında sallanmaktır Karşıyaka,atari salonlarında commodor 64 ile bildiğiniz tüm oyunları oynamak,bilmedikleriniziyse öğrenme çabasıdır.Cup’a gidip yüzmektir.Palet restaurantın koridorlarında deli gibi koşmaktır Karşıyaka.Şimdi yol olan tüm otoparkları hatırlayabilmektir.Tahir Türetken’i bir masal kahramanı sanmamaktır Karşıyaka.Nevzat Çobanoğlu’yla onun yaptırdığı tenis kortlarında tenis oynamak,her fırsatta Yüksel Çakmur’la sohbet edebilmektir Karşıyaka. Babanızın tayini uzak memleketlerden birine çıktığında,kimseden utanmadan hüngür hüngür ağlayarak bütün Karşıyaka’yı baştan aşağı kan ter içinde ama yorulmadan dolaşabilmektir.Her adımda daha da fazla özleyeceğinizi bilerek. Ergenlik çağınızda arkadaşlarınızla birlikte Kordelya’da,Koko’nun yerinde,Aydonat’da,Faik Baba’da rakı içip eve sarhoş dönmektir.Kışın İkarus marka otobüslerin camının buğusuna KSK yazmaktır,her maç dönüşü Karşıyaka.Radyo Karşıyaka yayındayken evinizden telefonla değil de,direk radyonun kapısını çalarak yayına katılabilmektir.Vapurdan indiğinizde yada Altınyol’dan Alaybey’e arabayla girdiğinizde Nazım Hikmet’in Memleketim şiirini hatırlamaktır.Karşıyaka,çarşıya girdiğinizde elliden fazla kişiyle selamlaşmaktır isimlerini bilmediğiniz halde.Karşıyaka,Karşıyaka Ortaokulu,Gazi Lisesidir.Rahmi Hocayı tanımaktır,Nurettin hocanın fizik dersinde bile ne kadar kibar olduğunu hatırlamaktır,Klerınsı,güzeller güzeli İngilizceci Türkan hocayı,edebiyat derslerinin vazgeçilmez Fahrettin Cüreklibatur’u Ali İhsan öğretmenden “ herkez “ değil de “herkes” olduğunu öğrenmektir. Uzaklarda olduğunuz bir gün elinizdeki soğuk birayla ah çekmektir Karşıyaka. Tribünde avazınız çıktığı kadar KAF KAF çekmektir Karşıyaka.Sadece tribünde değil durduk yerde durduk bir zamanda,mesela bir arkadaşınız evlendiğinde,yada bir başkasının doğum gününde,birinin çocuğu olduğunda.Ve Karşıyaka,sigara içseniz de içmesiniz de gol sigarası ve santra sigarası yakmanın ne demek olduğunu bilmektir.Maça,maçaaaaa diye bağırıp duran iskele önü dolmuşlarından mutlaka bir tanesine binmiş olmaktır. Karşıyaka,Osmanbey Parkıdır,Osmanbey Parkında yada Bostanlı’da bir şişe şaraptan onlarca ağzın şargoz yapmasıdır.Dünyanın neresine giderseniz gidin üzerinizde mutlaka bir yeşil kırmızı olmasıdır Karşıyaka.Çünkü yeşilin “Müslümanlığı” kırmızınınsa “Türklüğü” temsil ettiğini bilmektir.Nerelisin diye sorduklarında göğsünü gere gere KARŞIYAKA demektir ve sadece bu yüzden askerde hapis yatmaktır. Karşıyaka,Bulvar,Ozan,Red&White,The Pub,Aspirin,Vertigo,Papağan,Sakıpağa (sonraları adı ALİSSİO olmuştu) daha da ilerisinde Atakent’te Finnegans demektir.Hangimiz buralarda bir birayı soğuk soğuk içmiştir,HEPİMİZ.Karşıyaka hıdrellez de Reşadiye caddesini kapatıp sabahlara kadar içip eğlenip omuz omuza yapmaktır.Karşıyaka bir aşktır.Yeri geldiğinde erkeğe kadın,kadına erkek boşatan.Karşıyaka Atakent’teki anfi tiyatroda yada güzel sanatlar parkında sevgilinizle beraber el ele,diz dize oturup sevgi sözcükleri söylemek,aşk oyunları oynamaktır. Karşıyaka,Alaybey’den topluca maça gitmektir,yada topluca çok sevdiği için bakkal dükkanın adını ECEVİT koyan ağabeyin dükkanın önünde yaşın tutmasa da bira içmektir.Karşıyaka Aksoy’dur.Aksoy’da işyerinizin önünde otururken yaşlı bir teyzenin gelip oğlum sizinle iftihar ediyorum buradan yeşil ve kırmızılarla kalkıp maça gidiyorsunuz ya demesi ve sizin gözlerinizin dolmasıdır.Karşıyaka annenizin yada babanızın anılarını dinlemektir.Karşıyaka,trafik ışıklarının altında Taner,çene,deli,baba,salam,vito,acı,pako(ve adını şu an hatırlayamadığım yüzlercesi)gibi isimleri tanımak onlarla sohbet edebilmektir.Karşıyaka,çarşıda aylaklık yaparken Birtan’ı,Cihangir’i,Suat’ı yada Rıza’yı,Ülgen’i görüp ağabey nasılsın demek karşılığında da kardeşim iyiyim sen nasılsını duyduğunda çocukça bir gurur duymaktır. Karşıyaka öyle bir yerdir ki hayatınızın her anında bir şeyler öğrenirsiniz. Karşıyaka,anıdır.Karşıyaka hatıradır. Ama her şeyden önce Karşıyaka bir emanettir.Karşıyakalılıksa emanete sahip çıkmaktır.Hadi verin elinizi de bize büyüklerimizden hatta atalarımızdan kalan en büyük emanetimize sahip çıkalım… Karşıyaka’yı yaşayalım.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Polat OKTAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |