Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Bir sene öncesinin ‘asla’ sı, ‘tabii’ si olabiliyor bir sene sonrasının. Bu gelişme, büyüme, insanları ve hayatı tanıma dönemi ölene kadar sürer tabii ama gençlik yıllarında esas darbeleri yiyor insan. Darbe yemekten de çok alışkın olmamak mahvediyor. Her seferinde genç ve şaşkın birey ‘ne oluyor yahu..nasıl olur!’ diye diye büyüyor…başkalaşıyor. Herkese oluyor bu. Ama sanki herkes en kötü şeyler, en acıları kendi başına geliyor gibi hissediyor işte. Her zaman derim; ‘Hayat ne garip’. Yok benim derdim vapurlarla falan değil. Tüm düzenle, tüm insanlarla benim derdim. Herkes uyumsuz olarak doğar ve yavaş yavaş uymayı, ayak uydurmayı istese de, istemese de öğrenir. İşte bazı insanlar arızalı doğuyorlar ve tam bu kilit noktada arızaları kendini gösteriyor. Sisteme girmeleri, insanlara ve düzene ayak uydurmaları için herkes gibi darbeleri yiyorlar, öğreniyorlar, görüyorlar, duyuyorlar amma ve lakin sisteme giremiyorlar ve uyumsuz olmayı sürdürüp duruyorlar. Maç bitiyor, zaman doluyor, uyumsuzlar ya sahanın kenarına oturmuş yaralanan olursa yardım etmek için hazır bir şekilde etrafı seyretmiş oluyorlar ya da uzatmaları oynayıp duruyorlar kendi kendilerine. Ama ne uzatmalar…Yıllar boyu süren uzatmalar. Bu uyumsuzlardan korkmaya gerek yok. Hatta insanların ‘enayi, saf’ dedikleri tür oluyor benim bahsettiğim uyumsuzların çoğu. Tek dertleri vermek, vermek ve vermek. Paso yardım edip durmak, hiç çıkar düşünmeden. Acı çekmek, ölmek pahasına dahi olsa ‘ben değil, sen’ derdinde olmak. Ne kadar da garip değil mi? Bahse girerim aptalca diyorsunuzdur. Evet birçok kişi böyle der. Nesilleri tükenmek üzere artık bu uyumsuzların. Şükürler olsun! Düzen ne kadar da güçlü. En uyumsuzu bile ya uyumlu hale getiriyor ya da kendi kendini imha ettiriyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Esin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |