Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
Gökyüzü bulutların hiddetiyle Güneşi gizliyordu, gri bir tondu Uzak diyarların gelen sakinleri Havanın metaneti hissediyordu Lakin çaresizdi bir kez gelmişti Satmak için getirdiği her bir şeyi Asvatasını yapmadan gidemezdi Karar vermişti her şeyi satacaktı Hareketli bir köşeye sergi açmıştı Ne yapsın haklıydı mal görülmeliydi Derken sakince beklerken su aldı Kuruyan boğazını acıkan midesini Islatmalıydı ne yapsın ki zavallıydı Gelen üç adam yerden malları aldı Para vereceklerini sandı oyalandı O üç adam gözden kaybolanlardı Neden sessiz kalmak zorundaydı Dalyan gibi adamlardı ne yapardı Bel kuşaklarında asılı kama vardı Nihayet dayanamadı aniden bağırdı Duyanlar şaşkın kaldı etrafa bakındı Tacir yerlere yatıyor figan ediyordu Gasp edildim hiç sahip yok diyordu Feryadı duyanlar bir şey yapmalıydı Şehrin ulularına haber tez ulaşmıştı Bir araya gelen şehirde ki ekâbirler Zavallı tüccarı dinledi karar verdiler Sakin ol korkma senin olan verilecek Diyerek zavallı taciri teskin etmişlerdi. Aynı zaman da yeni bir karara vardılar Her kim bu şehre ticaret için gelir ise Onun canı ve malı güvende olacaktır Her kim karara uymazsa yakalanacak Halkın önünde alenen teşhir edilecek Verilen ceza meydanda uygulanacaktır. Diyerek cahiliye döneminin erdem kokan Henüz nübüvvet mührü bulunmayan Ama herkes tarafından eminlikle anılan Aminenin Abdullah oğlu muhammendin İçinde bulunduğu şeref kattığı karardı O tarihi kararın tek adı Hilfulfudul kaldı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Cilasun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |