"Anka kuşu gibi yalnızlığı adet edin! Öyle hareket et ki, adın daima dillerde dolaşsın ama seni görmek olanaksız olsun." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Öksüz bir yüreğin sahibiydi Elbette yetmezdi birde yetimdi Masumluğunun her bir zerresi Onun gönül ikliminde kaimdi Sessizdi sakinliği vakarındaydı Unutulmaya yüz tutan tebessüm Onun asla vazgeçilmez kanaatiydi Biliyordu ki masrafsız bir ikramdı En şedit kalpleri açacak anahtardı Niye esirgenir ki verilen rahmetti Rahmetten habersiz gönüller şerdi Şerrin içinde kilitlenmiş cahillerdi Ne kadar gayret gösterdiyse yetmedi Dışlandı, horlandı, hakir görülendi Sabır dilemeli, metaneti seçmeliydi Nitekim şeksiz şüphesiz öyle yaptı Hak adına, hakikat namına ne varsa Uykusuz gecelerinde donanıyordu İnsan kimliğinde hiç bir insanın Asla ve kata tahammül edemeyeceği Cefayı bir aşkın sevdalısı olarak yaşıyor Her sıkıntıyı, reva görülen her ezayı Hareket ve kuvvetin gerçek sahibinin Yakinen bildiğini biliyordu şükrediyordu Öyle bir vakit geldi ki takat tükenirdi En sevdiği hayatını vakfettiği asudesi Gönlünün ehli sahavet timsali insan İlk işvereni ilk gönlüne giren kişiydi Kadınların namütenahi temsilcisiydi O hep verendi hiç esirgemeyen biriydi İlk inanan bir kadın Ahsen’i takvimdi Mühlet bitmişti en sevdiğini bırakmıştı Hakka teslim olmuştu o yalnız kalmıştı O kadar çok mahzunluğu yaşıyordu ki Aynı zaman diliminde birde hamisi olan Amcası vefat edince efkâr perdelemişti Şerrin, cehaletin, zilletin her adavetin Mümessilleri saldırıyı çok artırmışlardı O rahmet vesilesi insan hayli daralmıştı Niyetlenmişti hısımlarının bulunduğu Taife gitmeliydi belki orada ferahladı Ama olmadı hadsizce kandırılan küçük Zavallı çocukların taş yağmuru altındaydı Yaralanmıştı kan akıyordu yorulmuştu Yol arkadaşı çaresizdi elinden sadece gelen Kedini siper ederek o acıyı azaltmaktı Bu o kadar vahim ve acı bir durumdu ki Cebrail bile dayanamadı anında yanındaydı Kâinatın hâkiminin neler yapacağını anlattı Rahmet vesilesi kutlu insan dayanamazdı Aman Yarabbi onlar bilmiyorlar ne olur affet Onların neslinden nice insanlar inanacaklar Ben razıyım onlardan sende razı ol dedi Azabın şiddetiyle gelmesini engellemişti İşte böyle bir peygamberdi efendimizdi Mürşidi kâmilin vurana elsiz sövene dilsiz Derken rahmet peygamberini aksediyordu.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa Cilasun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |