Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Gozlerinde Istanbul, Sabah yeni kalkmis bir kiz cocugu gibi mahur bir bakis, puslu bir sabah var geceden kalan uzerinde. Istanbul... gozlerinde Istanbul................... Agirdir yuku sevdanin ve agirdir sevgililerin hasreti. Her sabah, birbirleriyle temesa eder, goz kirpar sevgililer. Naz ve Istanbul… gozlerin Istanbul! Ac kollarini yedi mihraba ve sen Istanbul, ellerini acmis butun endamiyla dua edensin. Mavi bir yurek ve kizil bir sevda senin ki. Zincirlenmis bir kalp tasimaktasin icinde… can cekisiyorsun adeta. .......Istanbul, kalbi elinde sehir! Bir gerdanlik taksam boynuna dilberin, ahu bir gozle baksa bana, ciz eder ici insanin, kalbi erir. Istanbul, yakismaz kimseye , sana yakistigi kadar inci tanesi. Bogazinda cift gerdanlikla, erimekten ziyade, senin icin kul olmus bir yurek var bugun… mavi gozlerin icime isler. Bakma oyle , kaldiramam; o nazenin bakislari tasiyamam uzerimde. Agir sancilar cekmektesin… en buyuk imtihanlari vermektesin! Istanbul, Istanbul olali cekmedi boyle bir izdirap. Askin izdirabi, Ozlemin izdirabi… Istanbul, Kuf kokulu sehir, Bugulu gozlerin sahibi. Bir mezar tasi anlatir seni; yillar gizlenmektedir yillanmis bir cinarin agacinin koynunda. Ve sair haykirir sevdani, Martilar havalanir, Istanbul baskaldirir adeta! Ve ince ince suzulur Fatih’in gozyaslari… aglar emanetinin haline. Sen, asirlari koynunda barindiran koca sehir, bugun aglamaktasin. Puslu gozlerini kaldiramamaktasin. Gece yavas yavas suzulur Istanbul’un uzerine. Istanbul, derin bir kuyudan cikamamiscasina inlemektedir gecede. Bir yorgan gibi serilir uzerine, gece. Istanbul’un taci yildizlar, isil isil bugun! Asigin halini anlar ancak masuk. Naz sahibi, inlettirir sevdalisini derin bir askla! Yillardir inlemekteyim ey! Naz-i ekber... Bir kerecik olsun bak bana, sadece bir kerecik olsun Istanbul. Gecenin nemi dusmus ustune, Gozlerin Istanbul; Istanbul, gozlerin. Bugun aglamaktasin! Sen, Topragina ask karismis sehir, Sana hasret bir gonul, sen gibi yosun tutmakta. Ince bir minarenle mizrak gibi saplandin su gonlume. Nafile, yine seni sevmekteyim Istanbul! Yuregi ellerinde sehir, gozleri kuf kokan, puslu sabahlarin sahibi; Mavi bir yurek ve icli bir sevda tasiyan sehir, Kaldir gozlerini yerden!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |