Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy |
|
||||||||||
|
Sen, iklimin kizil sevdasi, sen ki eylul... Kucuk bahcemden sararmis yapraklari incitmemek icin, hafif esen ruzgarin iniltisini dinliyorum. Gozlerim demir kapiya kilitlenmis ve sen, yoksun hayatimda!Kac yil oldu, kac mevsim gecti ustunden ayriligin, bu kacinci sonbahar bilmiyorum. Kucuk bahcemde adimlarken, guz yapraklarinin hisirtisi, gecenin musikisi oluyor adeta. Adimlarim bir terkedilisin resmi. Eskiden gucluydu yere basislarim; sefilleri oynuyor, dayaniksiz, ciliz adimlarim. Veda vakti coktan geldi de geciyor, nedersin? Sen buna cok onceden karar vermistin. Ardinda aglamaktan kan canagina donmus bir cift goz, kirik bir kalp; huzn dolu biraktin. Yillar gecti... Yine sonbahar ve yine eylul! Ama hálá o, kan canagina donusmus bir cift gozden yaslar akmakta. Elimde olsaydi............. Simdiye kadar ne elimde oldu ki, bu olsun! Iradesi tárumar olmus bir ulkeyim ve sen bu viranenin bas mimarisin! Zorunlu bir gidis senin ki biliyorum. Ama matemdeki yuregim bunu reddediyor. Ah eylul! Gidisinin karamsar fotografi... Hálá gece ve uyku nedir, artik tanimaz oldum. Veda vakti coktan geldi de geciyor ,nedersin? Ama sen buna coktan karar vermistin. Ah, sari eylul, huzun.... nereden bilebilirdim ki, ciglik cigliga calan telefonun gidisini haber verecegini? Bana geliyordun,bir eylul sabahi cikmistin yola. Ama acin geldi; bir gomlegin, yeni okumaya baslamis oldugun kitabin, bir de kucuk bir valiz, icinde hayata dair ne varsa, hepsi geldi... Sen gelmedin! Bir eylul sabahi olumun, o guzelligine bir opucuk kondurdugunu nereden bilebilirdim ki? Sari yapraklara ay dustu, ayrilik dustu; gonlume hazan ve sen. Ve sen yoksun, kucuk melegim, sen yoksun!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |