..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > sumeyra kocaer-uzun




30 Mayıs 2002
efdalya  
denizin hircin kizi

sumeyra kocaer-uzun


.........Bir sigara yakmali, bir de demli bir cay olmali… sana karsi seninle icmeliyim. Sigaranin dumanini, seni icime ceker gibi cekmeliyim. Evet! Bir sigara, bir de demli bir cay olmali simdi.......


:BEAF:
Mavi duslerin kralicesi, efdalya.
Umudun, ayriligin resmi, efdalya!
Oyle duslerim vardi, olurolmaz; ruyalarim vardi sana dair.
Efdalya, gozlerinin rengini enginlikten alansin. Bir hayal aleminde geziyorum alaca kizillikta. Cikar misin acaba karsima? Bugun galiba huzunlusun? Belki de kizginsin? Dalgalarin sert bugun, ayaklarim aciyor sert, hasin dalgalarin bir ok gibi firlatigi taslardan. Ceketimi alip omzuma; Efdalya, sen her halinle guzelsin. Yakisiyor sana bu kizginlik… ama kime bu ofken? Anlamiyorum…
Bu yuruyus uzun olacak besbelli,
Senden ayrilamiyorum Mavi Peri!
Kizil alem bu kadar yakismaz hic kimseye. Uzerini kaplamis kizil bir yorgan, yoksa benden mi cekiniyorsun Efdalya, mavi duslerim benim.
Yurumekten bikmiyorum kiyinda, cunku seni seyrediyorum, keyfince.
Sen, gonlumu dinlendiriyorsun.
Bir sigara yakmali, bir de demli bir cay olmali… sana karsi seninle
icmeliyim. Sigaranin dumanini, seni icime ceker gibi cekmeliyim. Evet! Bir sigara, bir de demli bir cay olmali simdi.
………….. birazdan yildizlardan bir tac takacaksin kendine. Biliyor musun, galiba konustukca sakinlesiyorsun. Sen, ben de; ben, sen de……………dinleniyoruz kendimizce. Bir sey diyorsun “ kalbim yosun mu baglamis?” bunu bana sen mi diyorsun...? ah, efdalya! Kalbim huzn dolu, anlamiyor gayri hic kimse, senden baska. Beni al kollarina, arindir beni, butun dus kirikliklarindan.
Efdalya!
Hálá kiyinda yuruyorum, seninle; herkese inat. Dolunay yansidi gonlume, Mavi Peri guluyorsun bana. Gecenin koynunda bariniyorsun, benim gibi. Bugun sana gelmeliyim hircin kiz!
Bir cagrin yeter bana, “gel” de, geleyim...
Ama, cagirmiyorsun beni. Belki de ayaklarinin ucunda olmam, hosuna gidiyor, beni kucumsuyorsun.
Hayir Efdalya, ay gonullum benim, ayaklarinin ucunda olmak bile bana keyif veriyor.
Gece yarisi coktan gecti. Gonlumde bir huzur, sanki cikacaksin, goruneceksin bana. Hissetmesi bile guzel. Ama ayrilmaliyim artik. Gecenin serinligi icimi urpertiyor. Soguksun, agliyor musun gidiyorum diye?
Yarin yine gelecegim, belki bu sefer nazlanmazsin bana da, karsima cikarsin
degil mi?
Hoscakal!
Hoscakal, efdalya...
Mavi peri, denizin hircin kizi; hoscakal.
Seni gecenin koynuna birakiyorum dinlenesin diye. Seni beklemeye ve beklenmeye birakiyorum.
Hoscakal...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
serenat-i istanbul
guz savunmasi
bu sehrin asiklari
sevgilinin not defteri
sevgilinin not defteri 3
bir eylul vedasi
yasamin kiyisinda
nazende’ ye agit
sevgilinin not defteri 1
kitaba guzelleme

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
huzzam beste [Şiir]
gozlerinde ayin tebessumu [Şiir]
Fareli Köyün Kavalcısı [Eleştiri]
abant platformu [Eleştiri]


sumeyra kocaer-uzun kimdir?

hani bazen iciniz daralir,dort duvar arasinda kivranir durursunuz. haykirmak istersiniz ama sizi sadece bir kursun kalem anlar. icinizden biriyim. . . . . kursun kalemin anladiklarindan. . . .

Etkilendiği Yazarlar:
kim bilebilir ki insanin nelerden etkilendigini... birazcik huzun desem ve ardina semih sergen i eklesem, birazcikta hayattan koysam viktor hugo gibi, belki de fuzuli dir karsiliksiz platonik asklar yasayan... kim bilir?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © sumeyra kocaer-uzun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.