Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
Göz altıları değişik ismler aynı masada... Ülke’yi doğru bir yola saptırmak için anayasa bile çiğnenirmiş.Göz altına alınan bir kişinin (kim olduğunu hatırlamıyorum çünkü çok kişi var) söylediği bir söz.Şimdi dava benim yaşadığım yerde Silivri’de görülecek hepsini merakla bekliyorum. Arkadaşımla konuşmaya devam_’Bülent adamlar istediği herşeyi eline geçirmiş fakat şu kafamı kurcalıyor yani en üst kademedesin herşeyin var, istediğini döndürebilirsin niye peki bu adamların ben ne yapmak istediğini halen anlamıyorum.’ Çok basit diyorum ona paranın iki yüzü.Bİr tarafta sömürgesin diğer tarafta din adamı.Çok mu açık oldu!... ’Ben şunu düşünüyorum Bülent bunlar bir kaos ortamı yaratmak istiyorlar.Ve tamda diyor_söze ben devam ediyorum ’amerikanın istediğini yapıyorlar.Bir kaos yaratıp ülkeyi bölmek.’Bülent zaten bunlar ülkeyi bölebilecek güçte.’ _Zamanı gelince (ama nasıl bir zaman bunu düşünmek gerekir, neyi planlıyorlar) Ergenekon dediler el altından türbanı onayladılar.Darbe dediler ekonomi gitti.E, peki bölünce nasıl bir ortam olacak yoksa bizim anı yaşayan yaşıtlarımızımı kullanacaklar(yaşımız yirmi) yoksa aklı selim sözde aydınlarımızla (yandaş) haritanın bir yerini mi yırtacaklar? ’Hani tarih tekerrüden ibaret derler ya Bülent aynen öyle aslında.Atatürk ’de sezmiş bunu zamanında ve söylemiş.Ama okumadığımız için (üzülüyorum gazete okuma oranları çok düşük) sorgulama’da olmuyor.Yani diyprum bir başkasının aklınla kolay olanla yaşayacaksın diyorum.Acı çekmeden hep gülerek hep gülerek...ANI YAŞA... Sonra sömürgeye geliyoruz.Ben ilk söze atılıyorum Kürşat diyorum önceden toprak kavgası vardı sömürge buydu.Fakat şimdi adamlar senin toprağını ne yapsın kendi malını senin ülkene sokup moda oyunuyla satıyormu satıyor.Al sana sömürge.Üstüne bak hiç Türk malı bir şey var mı ? Yok tabi.Çark çok zeki dönüyor ilerde moda diye insan derisi ne bile başlarlar. Bunu çabuk kapatıyoruz.Keder basıyor.’Bence Bülent ilerde kültür diye bir şey kalmayacak.’İşte yarama dokundu benim bu.Bende Fazıl Hüsnü Dağlarcanın dediğini söylüyorum.Kültürlerin hepsi birleşip tek bir dil altında (teknoloji dili hangisi onu biiyorsunuz işte) toplanacak.Devam ediyor Dağlarca bunlar bir müzede gösterildiğinde Türkiyeden benim adımın olmasını isterdim diye bitiriyor.Aslında ne kadar doğru bir tespit.Bakmayın böyle sade yazdığıma (buda benim patlamadan önceki son oyunum bu yazıyı okuyanlara) kim bilir nasıl üzülüyordur.Tek bir kültür tek bir dil.Nasıl zor bir durum hele bir şair için.Bencede bu yöne doğru gidiyoruz.Gerçekler... ’Artık Bülent ben böyle konuşarak değil bir şeyler yaparak ülkeme katkıda bulunmak istiyorum.EMEKÇİ kan ağlıyor.Dünyada kalıcı bırakabileceğim tek şey fikir ve düşünce.Gökdelen yapan sözde meleklerimiz değil.Artık atılmalı sorunlara Bülent.’_Bende böyle düşünüyorum kaygı gütmeden sabırla daha fazla okuyarak sorgulayarak.Bir başkasının aklıyla değil, mutluluk oyunuyla değil.Biz dünyaya olgunlaşmay geldim, eğer bir kez geldiğim bir yere dibine kadar yaşamıyorsam... SEVGİYLE...İYİ OKUMALAR...BÜLENT YALÇINKAYA...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © CUMARTESI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |