..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > aybike_umay




16 Şubat 2009
Orospu Serpil Mi,adam Olan Hakan mı?  
aybike_umay
" Namuslunun orospusu,orospunun namuslusu! " Alişan SATILMIŞ


:BHBE:
İlkokul çağlarımda, yazları belediyenin ücretsiz olarak açmış olduğu kuran kursuna giderdim.Yine bir kurs sonrası başörtümü çıkarmış elimde sallayarak,altımdaki iki beden büyük eteğimi çeke çeke ,salkım saçak bir şekilde eve doğru yürüyordum.Evimizin üç mahalle aşağısında bir kalabalık dikkatimi çekmişti.Eteğimi elimle iyice toplayıp büyük merakla koşmaya başladım kalabalığa doğru.Polis arabaları,ambulans ve bol miktarda insan sureti.Boyum o zamanlar henüz kısa olduğundan pek bir şey göremiyordum,her ne kadar zıplamaya çalışsam da sonunda eteğime basıp asfalt zeminle haşır neşir olmuştum.Her kafadan bir ses çıkıyor deyimi tam isabet olmuştu o anıma.Kulaktan kulağa bir sürü farklı şeyler duymuştum.
Yaşadığımız semtin küçük olmasının faydası herkesin her olan bitenden en ince ayrıntısına kadar haberdar olmasıydı.1_2 gün sonra olayın aslını öğrenmiştim. ’Genç bir kız, sevgilisinden hamile kalmış, bunu öğrenen babası da kızı bıçaklayıp lime lime etmiş.’
Kız ölüp gitmişti.Hemde yeni bir ünvanı ile; Orospu Serpil.!!!



Bu olayın üstünden iki hafta kadar geçtikten sonra,yine bir kurs sonrası evime dönüyorum.Altın günü sırası annemde olduğundan birbirinden leziz şeyler yeme hayaliyle daha da bir çekiştiriyorum eteğimi ve daha hızlı bir koşuyorum eve doğru.Ev tıklım tıklım.Birbirinden farklı bir sürü teyzecik.Salona girdiğimde hepsi bir ağızdan tembihlenmiş gibi koro misali bir çığlık atıyorlar.
--aaaaaa…

-- Euzübillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmanirrahim. Diyorum içimden.

Bir o kucağa bir kucağa.Hobaa kucaktan kucağa zıplatılıyorum salonda.Mıncıklama merasiminden sonra teyzecikler beni azat ediyorlar ve hoş sohbetlerine devam ediyorlar kaldıklar yerden.Bir köşeye çekilip bir taraftan tıkınıp,bir taraftan da teyzecikleri dinliyorum.Tombul,kocaman iki tane memesi olan,kısa boylu bir teyze büyük bir iştahla bir şey anlatmaya başlıyor.

--ayy komşular geçenlerde bizim beyle hafta sonu için kayınvalidemlerime gitmiştik.Beyin işi çıktı erken dönmek zorunda kaldık.Gece geç olduğundan bizim keratayı uyandırmayalım dedik.Eve bir girdik birde ne görelim.

--Neee? Hep bir ağızdan.

--Bizim haylaz eve kız atmış. Diyor büyük bir gururla iri memeli teyzecik
--aaaa! gülüşmeler…
--Yaaa!
--ee erkek adam.


Aaa,yaa…Hakan ağabeyi yerlere göklere sığdıramıyorlar.Daha düne kadar Hakan ağabeyi çocuk sayanlar bir anda adam etmişlerdi.Övgü üstüne övgü.Hatta abartıp bel atına vuran terbiyesiz,kendilerini komik sanan teyzecikler bile vardı.Hakan ağabeyin olayı da çok kısa sürede yayılmıştı.
Hemde yeni ünvanı ile ; Adam Hakan.!!!



Başrol oyuncuları farklı iki benzer olay.Lakin sonucunda birbirlerinden dağlarca kadar farklı iki sonuç.Yapılan iş,harcanan enerji,duyulan ihtiyaç,hissedilen haz aynı.ilkinin sonucunda infaz,ikincisin de iftihar.

Aslında en büyük fark;birinin bayan,diğerinin erkek olması.Evet sadece bu,bu kadar farklı tepkilerin sebebi.Ne hikmet ise toplumumuzda bayan bu şekilde bir duruma tabii olduğunda orospu,kötü,kaka,pis oluyor,yüzüne tükürülüyor,yüzler kızarıyor.Fakat eğer bayan yerine erkek olursa şayet adam olunuyor,alkışlar tutuluyor,övgü sözcükleri yağdırılıyor,koltuklar kabarıyor.Ne kadar acı bir tezatlıktır.Eğer bir davranışa ‘yanlış’ sıfatı yükleniyorsa,bu davranış her durumda ve her şartlarda yanlıştır.Doğruluğu öne sürülemez.

Klasik feministler misali bayan-erkek eşittirin savunucusu değilim kesinlikle.Elbette ki değildir çünkü.Gerek Allah’ın bizi yarattığı özelliklerimizden ötürü,gerek coğrafyanın iklimin bize bahşedilen sunumlarından,gerek hayat standartlarında statü ve rollerden.Lakin ahlakın temel kavramlarından olan doğru-yanlışı ayırt etme de bireyler hür iradelerini kullanarak,bu ayrıma kesinlikle hiçbir bahane sokmadan karar vermelidirler.

Sergilenen bir tutum yanlışsa yanlıştır,doğruysa doğru.Bu tutum renk,yaş,CiNSİYET… ayrımı yapılmaya tabi tutulmadan öne sürülmelidir.


İki genç insan.Serpil ve Hakan.Vukuatları benzer,hükümleri farklı.Sizce Orospu Serpil mi,Adam olan Hakan mı?Yoksa içinde bulunduğumuz toplum zihniyeti mi?





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Metro'da ve Bir Otobüs'te

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kayboluş [Şiir]
Uzaklardan Gelen Bir Mektup [Şiir]
Üşümek İstiyorum! [Şiir]
Hüznün Tanımı [Şiir]
Son [Şiir]
Noel Baba Misali [Şiir]
Mûamma Bir Arayış [Öykü]
Kimse (Siz) Lik [Öykü]
Orospu Serpil Mi,adam Olan Hakan mı? [Deneme]
Bir Metro'da ve Bir Otobüs'te [Deneme]


aybike_umay kimdir?

Ben, bir beni bilirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © aybike_umay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.