..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Cengiz Özder




15 Ağustos 2002
Yurt Dışına Çıkışta Haraç!  
Kritik

Cengiz Özder


Vatandaşların yurtdışına çıkışlarında,kendilerinden tahsil edilen harç konusunda bir eleştiri!


:BEGF:
Bildiğiniz üzere, yurt dışına çıkan vatandaşlardan, yurt dışına çıkış harcı olarak 70 milyon TL tahsil edilmektedir.
Son ekonomik kriz sonrası yürürlüğe konulmuş olan bu uygulama kesinlikle yanlış ve adaletsiz bir uygulamadır.
Özellikle sanki orta sınıfın seyahat hakkını elinden almak için uygulamaya konmuş gibi gözükmektedir.
Örneğin dört kişilik bir aile, dışarıda üç veya dört günlük konaklaması için ödeyeceği bir bedel karşılığını çıkış harcı olarak yatırmak durumundadır.Bu durum onların yurt dışı için ayırdıkları bütçeyi zorladığından, artık yurtdışı gezi planları yapamamaktadırlar.
Bu kesinti doğal olarak, varlıklı kişiler için bir yük olamayacağından,onlar yurtdışı gezi planlarını kesintisiz olarak yapmaya devam edeceklerdir.
Demek ki bu uygulama orta gelir seviyesindeki insanları etkilemektedir.
Belli gelir seviyesindeki insanların da gezmeye yeni yerler görmeye hakları yok mudur?
Vatandaş yurtdışına çıkmasın,böylece dövizden tasarruf sağlayalım düşüncesi yanlış olmalıdır.
Bizim ülkemiz belli başlı bir turizm ülkesi olma yolundadır.
Siz yabancıların ülkenize gelmesini beklerken,kendi vatandaşınıza çıkışı zorlaştırırsanız,bu samimi bir davranış olur mu?
Geçmişten ders almamız gerektir.
80’ li yıllarda, yine benzer bir uygulamayla 100 $ fon kesintisi alınıyordu.
Bu uygulamanın faydasından çok zarar getirdiği,o günlerde kamuoyunda yeterince tartışılmıştı.
Anlaşılan toplumsal hafızamız zayıf olduğundan,aynı yanlışları tekrarlayıp duruyoruz!Benim hatırladığım, uygulamanın çıkış kapılarında ciddi yozlaşmalara yol açmış olduğuydu.Çıkış yapanların dekontlarına sadece bakmakla yetiniliyordu; kayıt alınarak muhasebesi yapılamadığından, kurnaz(!) bir kısım; çıkışta 50 $ rüşvet vermeyi tercih eder duruma gelmişti.
Bu ve bunun gibi bir sürü olumsuz faktörlerden ötürü,bir seçim sonrası yeni gelen iktidarın ilk icraatlarından birisi bu uygulamayı kaldırmak olmuştu.
Sonuçta; yine yakında bir seçim var!
Ben şahsım olarak oyumu vereceğim partiler arasında,eğer biraz kararsız kalırsam;
hangi parti bu haksız uygulamanın kaldırılması yönünde görüş bildirirse,
oyumu ona vereceğim.
Bunun doğal bir hakkım olduğunu düşünüyorum!

C.Özder



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Denize sırtını dönmüş bir millet
Avrupa Topluluğunun getirileri üzerine yeni bir görüş
Hükümet Etmenin Dayanılmaz Ağırlığı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anneler Biraz da Kendinizi Düşünün!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Haiku [Şiir]
Kuala Lumpur Yolu [Öykü]
Kuzeyde Sonbahar [Öykü]
İstanbul-Bodrum [Öykü]
Sevgi Öyküsü [Öykü]
Atlantik sahili, Fransa [Öykü]
İspanya Yolu [Öykü]
Manifesto [Deneme]
Memorabilia [Deneme]
Şirket Üstyönetimine İyi İnsanlar Seçin! [İnceleme]


Cengiz Özder kimdir?

Gördüklerini,yaşadıklarını başkaları ile paylaşmak için kalemi eline aldı. Özellikle ayrıntıların içinde gizli salt gerçeğe dikkat çaekmek istiyor!

Etkilendiği Yazarlar:
Remarque,Hemingway


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cengiz Özder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.