Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel |
|
||||||||||
|
Mühür gözlerimi açtım senin renginle. Ellerin yüreğim kadar sıcaktı ilk ellerimdeyken. Ben o zamanın sularında kaynayıp dökülen bir ırmak kadar masumdum. Adı AŞK oldu, Sevgimi korkusuzca yüreğine saldığımda… Ve deli bir tay gibi sana koştuğumda… Sen hiç tek bir rengin gölgesinde duvarlarla dertleştin mi? Ezbere biliyor musun alçı çekilmemiş duvar pürüzlerini? Veyahut kaç köşe, kaç kenar olduğunu bu odanın… Nefes alıp veren bir sedir olduğunu hissettin mi? Kelebeklere ağladın mı? Metaformozu yüreğinde hissederken… Şimdi gözlerimde ki o tuhaf buğunun emanetçisiyim. Bana hep özlemler mi yakışır. Bir eylül akşamında, boğulduğum hıçkırıklar mı? Ve yalnız kalmak mı, deli gibi özlenmekteyken! Biliyorum sende özlüyorsun beni, elimde bıraktığın şiirin Sevgili… Okumaktan bıkmadı yüreğim. *** Kuş olup uçsam dallarına, Ceylan olup varsam yollarına, Bebek gibi yatsam kollarına, Seni nasıl sevdiğimi bilir misin? Yağmur olur dökülürüm çiçeğine, Rüzgar olur dolaşırım bedenine, En sonunda dayanamam gül tenine, Uzanırım, koklar, öper, sevinirim… (Beni, seni özlediğim kadar özleyemezsin…) Demek özleyemem öyle mi sevgili… O halde bir terennümde benden sana… Aşk’ımıza; Gün aydınlığıyla sana geldim. Güneşin tenine ilk dokunuşuydum bugün. Ellerimdi yüzüne değen hava, Ve sen üzerini giyinip kemerini kuşanırken, Beline sarılan ben idim. **** Bir postacı güvercinimiz vardı, hasreti kanatlarına takıp uçan… İnce ayak bileklerini hiç örselemeden mektuplar sardığımız. Pencere pervazlarında, kalbimin şeffaf kâsesi çatlayacak raddeye gelene kadar yolunu gözlediğim. Karnıma sancıların en ansızı saplanırdı, okurken pusulanın içindeki kelamını. Tıpkı şimdikini usulca okuduğum gibi... Beklemek sevgiliyi gözü yollar da kalarak, Ve bilmek gelmeyeceğini, öylece uyumak! Kaç gece sancılanmak ölesiye, Taş duvarlar gölgesinde… Hasretliğe gebe kalmış günlere, Tek tek çentik atarak. Zaman geçer, mevsim geçer. Ay olur, yıllar geçer. Şu gönlüm gözlerinden Bir lahza bakış ister.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bedia Belkıs BALCILAR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |