..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Ender Tören




22 Mayıs 2010
Yeni Yüzler ve Yeni Demokrat  
Ender Tören
Yeni yüzlü ile tanıdığımız kişiler ve kişinin kendisinin aday koyduğu demokrat kişi hatta onu destekleyenler. Acaba sonuç ne olur?


:AIIF:
Halkım… Halkım… Ve yine Halkım dedi ve odadan bir hışımla çıkıp gitti. Mümkünatı yoktu artık sözcüklerin. Deşifre yaptığımız şeylerin bir anlamı yoktu. Bir hayat diledim. Gizli sırlar ortaya çıktı. Sözlerimiz dinlendi paşam. İnsanların üzerinden alınan kararlar ile alınması için yaptığımız kararlar dinlendi. Sözle yazdığımız tüm cümleler deşifre oldu. Söyle artık ne yapmak gerek; halkım dediğimiz kod adlı kişiye. Ani bir sessizlik oluştu yüzlerde. Gece öyle puslu ve öyle sessizdi ki birbirine bakan karanlık yüzlerde cevap yoktu. Aniden bir hışırtı; Gözler pencerenin arka yüzünde ki esrarengiz kişiye çevrildi. Efendim sizi takip eden biri var galiba. Asker beni kim takip edebilir. Komutan, gizli kalan durumızı daçözdüler.İşte şimdi bedelini ödeyeceğimiz gün geldi. Anlamadım efendim ne demek istediniz? Aniden komutan askerin yüzüne baktı: Herkes bu hayatta aldığı nefesin borcunu ödüyor, şimdi biz de aldığımız nefesin borcunu ödeyeceğiz. Hadi kalk gidiyoruz. Asker; Nereye gidiyoruz efendim. Komutan; Sen beni takıp et asker. Fazla soru sorma. Yeni yüzler tanıdıkça bu ülkenin kaderini de, bu ülke de dönen yanlışı da, bu ülke de doğruyu da öğrenmeye gidiyoruz. Karanlığı boğup aydınlığa yürüyelim artık Doğu batı karışımı değil de Tek sentez altında düşünmeye gidelim. Efendim gizliyi bulmuşlar. Gizli bir şey kalmadı asker. Artık o giz de çözüldü. Neden mi deşifre olduk asker. Sen fark etmedin mi? Neyi efendim. Bak bu gizli dediğimiz şey bizim buraya gelmeden önce ki halini yansıtmış. Biz geldik sonra ki hal oldu Nasıl efendim? En güvenilir yer burası değimliydi? Bu ülke de yaşıyorsan, birileri seni kıskanıyorsa, birileri senin üzerinden kazanmaya çalışıyorsa yada adını kullanıp kendi gibi yansıtmaya çalışıyorsa halkına; İşte asker orada insanlık bitmiştir. Müdahale etsekte geç kaldık. Çünkü içimizde birieri pusuya yatmış bizi dinlemekte. Onun için halkım güven ve sadakat istiyorsa; işte asker ne konuştuysak, ne söylediysem sana, ne durum belirttiysem, bu gizli dediğimiz kod tarafından Deşifre olduk ve dinlenme cihazlarıyla konuştuğumuz konuşmalar kayıt altında. Şimdi 40 tasta döksek başımıza; temizlenmemiz ve bu işin içinden aklanmamız zor. Sen sağ ben selamet asker Birileri bizi deşifre etti. Ama birileri de bizden kazandı. Şimdi bir yerde yeni insanlar geldi ama bir yerde de şüphe oluştu. Asker bu ülke de öyle şeyler yaşanıyor ki artık sabah olunca ne yaşanacak diye bekliyorum. Aydınlığa gidiyoruz karanlığı boğarak içimizden. Doğru yürüdü komutan umudun bittiği ümidin başladığı yere. Tam ayağa kalktı ki İnceden gelen sesler ile yığılı verdi. Büyük bir hışım ile kafasını çeviren komutan; Asker demedim mi sana bu ülke de gizli hiç bir şey kalmaz. Her şey bir günde açığa çıkar. Ama o giz hep gizli kalır. Efendim ölmeyin Asker sen bana yapılana bak gerisini yeni nesile bırak. Biraz da onlar bu gizle uğraşsın. Efendim giz öldürüldü. Hakkı hak batılı batıl eyleyenlerden eylesin seni. Doğru nedir dediklerinde; doğru vatanı korumaktır ve savunmaktır. Gözyaşlarında uğurlan komutan. Asker hakkını helal et. İpi çekilmiş dünyanın sonuna bir adım kaldı. Gözlerimi kapatıyorum. Düşmanlarınla seni yalnız bırakıyorum. Sen bu vatanın evladısın. Korumakta senin kollamakta. Ben den sonrası gelir. Ama İyi mi olur kötü mü olur onu zaman gösterecek. Ama benim güzel halkım yine cevabını verecek en büyük eda ile. Benim ölmem önemli değil. Çünkü bu ülke de asker; herkesin bulunduğu görev de birileri yedektedir. Sen ben gittiğimizde yerimizi dolduracaklar elbet var. Çünkü bizim ülkemiz, milletimiz ve insanımız o kadar güçlü bir millet ki onu hiç kimse yıkmaya musama gösteremez. Yarın olsun sen gör bak. Benden sonrası gelir. Çünkü yıkılan insan yerine yeni demokrat insan gelir Hiç yalnız kalmaz benim vatanım. Adı ile şanı ile hür yaşasın. Benim milletim. Asker: Komutanım… Komutanım… Sesi soluğu kesilen komutan son yolculuğuna uğurlanmıştır. Gözü yaşlı milletin ve hisleri, arzuları güçlü askerler ile birlikte. Ama bir giz kaldı. Cevabı bir türlü bulunamadı. Kimin yaptığı ve suçu işlediği. Acaba; En güvendiğiniz insan mı yoksa en güvenebileceğiniz insan mı?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelmeyen Sevgiliye Son Sözler [Şiir]
Aldatma [Şiir]
Saklı Olan Sevgi [Şiir]
Zaman [Şiir]
Gönül Çeleni [Şiir]
Kadınım [Şiir]
Her Şeyi Yazabilirim Bir Beyaz Kâğıda [Şiir]
Gidiyorum [Şiir]
Sevdiler Ama Kavuşamadılar [Şiir]
Hayatınızı Ertelemeyin [Deneme]


Ender Tören kimdir?

Bir yazarın sevgiye umuda hayata hatta benimsemiş olduğu insana olan tanımı ve tanıyınca anlaşılacak ki o şu an duygu ve düşünceler deryasında. Sen o duyguları hiç yaşadın mı?

Etkilendiği Yazarlar:
gözlemlediğim ve duygularımda yaşadığım her başlangıç benim etki alanımdadır


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ender Tören, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.