Doğru incedir; ama asla kolay kopmaz. Her insan bir yola benzer. İnsanların seni nereye götürüp götürmediklerine iyi bakmak lazım. Doğru konuşan bir insan, seni kıldan ince bir yoldan yürütse de, sana keçi yününden bir kilim ördürse de, yalandan kırmızı halılar üzerinde seni yürütmesinden iyidir. Doğru yaşamak, kamyon şoförü olmayı, dağ başında yalnız kalmayı, aç ve susuz kalmayı göze alabilmektir. Makan sahipleri hiçbir zaman mevkilerini bırakıp bir kamyonun koltuğuna oturmayı göze alamayacakları için, döktükleri gözyaşları, timsahın gözyaşlarından farksız olacaktır. Timsahlar her zaman sürüngendirler. Sürüngenler ise asla doğru yürümezler. Bu yüzden sürüngene benzeyen makam sahipleri hiçbir zaman ülkeyi ayağa kaldırmak istemezler. Bilirler ki halk ayağa kalkarsa ilk ezecekleri kimseler kendileri olacaktır. Hayatında tüm yaraları insanların kefen bezleriyle saranlar, insanlara yalandan cennetler sunmaya devam edeceklerdir. Eğer yalnızsanız, eğer bir dostunuz yoksa bilin ki, ya paranız yoktur ya da cebiniz doğruluk senetleriyle doludur. Hayat eğrisiyle, doğrusuyla hayattır. Kazma eğridir; ama sapı doğrudur. Hayatta karşınıza hep kazmalar çıksa da siz doğru sap gibi olmaya devam edin. Bilin ki, bu hayatta doğruluk elle tutulur en güzel şeydir. Bir toplum elinden ve dilinden doğruluğu kaldırırsa, başını kaldıracak onuru da kendinde bulamayacaktır. Her söz bir oka benzer. Doğru gerilmiş bir yay, oku hedefe kilitler. Hedefe kilitlenmiş bir ok ise isabet eder. Hayatınızda isabetli kararlar almak istiyorsanız, kendinizi yay gibi doğru gerin ve doğru bir bakışa sahip olun. Yanlış ve yalan bir düğün pastasına benzer. Eğer mumlar doğru yakılırsa, parlak bir evlilik sözkonusu olur. Yalancının mumu yatsıya kadar yanacağına göre, daha gerdeğe girmeden eşiniz evi terk eder. Bu yüzden romantik saatlerin mumları doğruluk üzerine yansın. Düğün pastaları gerçekleri aydınlatsın. Doğru incedir; ama asla kolay kopmaz. Bugün insanların hem ruhen hem de davranışsal kalınlıklarının sebebi, yalan olmalarıdır. Doğru yoldan hiç ayrılmayın ki ince bir ruha sahip olasınız.