..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlarım her zaman gerçekleşmiyor, ama yine de her zaman umuyorum. -Ovid
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Soyut > Eurydike




18 Ocak 2011
Sıkıntı, İki Başlı Kadının Kapısını Çaldı  
Ben sen olacağım.Sende ben…

Eurydike


Göz kapaklarım yavaş yavaş beni kendi karanlığımla beraber bırakmaya başladığında, ilerden cızırtılı bir radyo sesi geliyordu. Radyodaki şarkıya eşlik etmeye çalışan mırıltılı bir ses, dışarıdaki aç kedilerin mırıldanmalarına, arabaların telaşlı homurtularına karışıyordu.


:AHDE:
Göz kapaklarım yavaş yavaş beni kendi karanlığımla beraber bırakmaya başladığında, ilerden cızırtılı bir radyo sesi geliyordu. Radyodaki şarkıya eşlik etmeye çalışan mırıltılı bir ses, dışarıdaki aç kedilerin mırıldanmalarına, arabaların telaşlı homurtularına karışıyordu.
Ben yalnız dans etmesini bilen bir tanrıya inanabilirdim.**
Yıllardır üzerimde tortularını bırakmış yorgunluğuma daha fazla direnmek istemiyordum, vücudumun istediğini yapıp, elimdeki kalemi bıraktım.Sonra gördüğüm ilk koltuğa kıvrılıverdim. Melekler beni, bilinçsizliğin kollarına giden yolda karşıladılar.Bilinçsizlik beni babama götürdü.
Babamın gözleri kapandı.Ona uyumamasını, denize gideceğimizi söyledim ama dinlemedi, huzurla gözlerini kapatıp bir şeyler mırıldandı.Gözlerini kapatmadan önce ellerimi tutmuştu, hala bırakmadı.Babama deniz fenerini sordum, cevap vermedi.Balıkları sordum, sustu.Denizi, annemi ,martıları sordum, sustu.
Onun öldüğünü söylemediler.Söyleseler de inanmazdım.
Babam bir şeyler mırıldandı.
—La la la laa la la.
Babam gidiyor.Ufkumda babamın mırıldandığı şarkıyı söyleyen dalgalar gökyüzüne doğru zıplıyor.Güneşi izliyorum.Sonra denizden çıkan balık-adam karışımı bir varlık bana doğru yaklaşıp vakurla konuşmaya başlıyor:
—Deniz ol.Deniz ol ve varlığıma karış.O gün gelir.Ben bekliyorum.
—O gün tüm benliğimi paramparça edip sadece sen olmak istiyorum, artık ben olmak ağır gelmeye başlıyor,pullarımı kaybediyorum.Ne kadar bensem o kadar vicdan azabı çekiyorum,senin derdini uzaktan izlediğim sürece bir hayvandan ibaret kalacağımı biliyorum,tekrar senin hayallerinle gülebilir mi yüzüm?Ve tekrar hüngür hüngür ağlayabilir miyim acılarına?Bırakta yaraların bende kanasın, ellerin elim olsun, bir kediyi okşadığında neler hissettiğini bileyim.Çiçeklere hayranlık duymalıyım gözlerinle…
—Bana izin ver,ikilikten kurtulmamıza, tek olabilmemize yardım et.İki nehir gibiyiz, denize akmamızı ve orda birbirimize karışmamızı izlesin gece.Evren tekrar küçük bir atoma dönüşsün.Gözlerime bak, gözlerine bakayım yıldızları izliyormuşçasına.Yıldızların sana neler fısıldadığını duyayım.Ve bulutları neye benzettiğini bileyim.
—Susma.Beraber şarkılar mırıldanalım bugün.Ne olur,tamam de.Şarkı bittiğinde el ele tutuşup tek olmaya atlayalım.
—Ancak sen olabilirsem huzurlu olabilirim.Ancak ben olabilirsen savaşlar biter.
—Kimsin sen?
—Ben sen olacağım.Sende ben…

***
Uyandığımda radyoyu kapatmayı unuttuğumu fark ettim. Gidip radyonun fişini çektikten sonra masama oturdum, iki saat önümde duran kağıda baktım, bakıştık.Bana bir şey vaat etmedi.Lavaboya gidip yüzümü yıkadım ,aynada iki başlı bedenimi gördüm.Tek olmak…Denizden çıkan balık-adam.İki yüzlülüğümden utandım.Gözlerim yandı.Midem ağrımaya başladı, kusmalıydım.İçimdekiler hücumla dışarı çıktı, yediğim acı gazete kağıtları ve indirgediğim duyguların birazının, dışıma döküldüğünü gördüm.Sanırım artık bir şeyler yazabilmiştim.
Eurydike
.**Böyle Buyurdu Zerdüşt –Nietzsche S.46



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tanrı, Karga ve Kırmızı Mum
Mezar Taşları

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yarım Yamalak [Şiir]
Abderalı Çocuk [Bilimsel]


Eurydike kimdir?

. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski,Paulo Coelho,Sokrates,Descartes, Kierkegaard, Gogol,Franz Kafka, Nietzsche, Halil Cibran,Goethe,Babam, ağaçlar, deniz ve her şey.Her varlık etkiler beni.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Eurydike, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.