..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan özgür doğar, ama her yanı zincire vurulmuştur. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Dinsel
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Bersi. (Fetih Gününe)
Servet Alkan
Şiir > Modern Epik

Nerde olduğumuzu merak edenler olmuş. Duada Niyazda Filistinde/Halepde… Öğrendik ki;Secde dertlere derman imiş… Nerde olduğumuzu merak edenler olmuş. Güzelde Tezelde Gazzede/Kudüsde…. Öğrendik ki;İnsan yorulur, Allah toparlar imiş… Şimdi de ben soruyorum; Sen nerdesin ey Belce? Ebabil kuşunda,İslam aşında,Ümmet düşünde buluşalım. Uzatmaya gerek yok imiş…

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Öykü > Dinsel
 Kontrolü Bırakmak  (Yaver ARANCIOĞLU)

Ali, hayatının en zor dönemini yaşıyordu. İşini, sevgilisini, evini ve umudunu kaybetmişti. Kendisine yardım edecek kimse yoktu. Ta ki bir gün parkta karşılaştığı yaşlı bir adam ona hayatını değiştirecek bir tavsiyede bulunana kadar. Adam, Ali’ye ruhsal ailesinden bahsetti. Onlar, Ali’nin yolculuğunu başarıyla tamamlaması için ona yardım etmek isteyen rehberler, yüksek benliği, üst ruhu ve diğer tüm varlıklardı. Ama Ali onlara güvenmeli ve kontrolü bırakmalıydı. Ali, bu tavsiyeyi dinleyip hayatını mucizelerle doldurabilecek miydi? Yoksa eski alışkanlıklarına geri dönüp fırsatları kaçıracak mıydı? Bu öykü, Ali’nin ruhsal gelişimini, manevi arayışını, hayatın anlamını ve evrenle bağlantısını konu alıyor. Bu öykü, size ilham verecek, umut aşılayacak ve ruhsal bilinç kazandıracak.
 A Playlist Story  (ömer kırat)

Balıkçılar neden filozuftur? Yoksa onlara sürekli "rastgele" dendiği için mi?
 Bir Otobüs Yolculuğu  (Fuat Türker)

Bir an düşündüm; cennet, cehennem konusunda ne çok espriler yapılıyor, fıkralar anlatılıyor, karikatürler çiziliyor. İnsan özellikle sonsuz azap mekanının kenarında iken de bu konuda espri yapabilir ve bu fıkralara gülebilir mi?..
 Nil Kraliçesi.  (Kemal Yavuz Paracıkoğlu)

Kudüs'den yükselen devasa alevler kızıl bulutlar halinde gökyüzünü kapladı. Fırtınalar nefes oldu, üfürdü bulutları Mısır'a doğru. Mısır'ın zalim firavununu sarayının kalın duvarları koruyamadı, küle döndü duvar taşları. Firavun ve onun soyundan gelen tüm kıptiler kızgın küllere gömüldü.
 Kur'an Ayetlerinden  (Kemal Yavuz Paracıkoğlu)

Babillilerin âdetlerine göre; bayramlarda herkes bir yerde toplaşarak bayramlaşıyordu. Hiç kimse evinde oturmazdı. O gün, Hz. İbrahim, evinden çıkmamaya karar verdi ve hadi gidelim, diye gelen komşularına iştirak etmek istemedi.
 Erenler ve Hanımlar!  (Mustafa Cilasun)

Önderimiz, hiç tereddüt etmeden, uğruna başımızı koyacağımız, o kutlu insanın, kâinatın sonuna kadar, mesajının silinemeyeceği efendimizin, asrıydı.
 Dımıştad Yatırı Şeyh Maksud Kimdir?  (M.Nazım Güler)

Dımıştad Yatırı Şeyh Maksud’ un asıl adı Seyid Ali’dir. Babasının adı Seyid Muhammed’ tir. Onun sekizinci atası olan Seyid Hasan, kardeşi Seyid Mustafa ve Seyid Halid ile daha önce Dikan Köyünde oturuyorlardı. Ne yazık ki, bu köyün yeri henüz tam tespit edilemedi. Ancak Seyid Halid, Dikan Köyünde kalarak, orada yaşamayı tercih ederken, diğer iki kardeşi Seyid Hasan ve Seyid Mustafa oradan ayrılarak, bilinmeyen bir nedenle Qedişt (Kadışt-Kırım) Köyüne gelip yerleşiyorlar.
 Yumurtalı Tavuk veya Tavuklu Yumurta  (ömer kırat)

Büyüklerin cevap veremediği çocukça bir soru: Yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan çıkar?
 Boyun Eğen Kutlu Kadın  (Fuat Türker)

Rabb’imiz Hz. Musa’nın annesini, zorluk durumunda gösterdiği kayıtsız şartsız itaati, Allah’a olan bağlılığı ve tevekkülü ile tüm iman sahipleri için önemli bir örnek kılmıştır.
10 
 Bir Hafızın Öyküsü  (Coşkun ERDOĞAN)

"Ey Rabbim senin kelamın için yanıp tutuşan, yoluna yapışıp kelamına sımsıkı sarılan kulunu sen son nefesinde yalnız bırakır mısın hiç?"
11 
 Yokluğun Varlığı (Mutluluk 3. Bölüm)  (UĞUR BOZKURT)

Hikayede, mazi ile istikbalin sanat yapısını birleştirme gayreti olarak tanımlanabilir veya geçmişin klasikleşmiş sanatını, gerçeği anlayabilme yolunda etkili şekilde kullanmanın mümkün olabilir mi? Sorusuna bir cevap niteliğinde mütevazı bir çalışmadır. Hikaye de hayatı tanıma, hakikati kavrama, yaratılış ruhunu hissetmenin klasik bir yolu gösterilmeye çalışılmıştır. Canlılığın sadece insanlar ve hayvanlar âleminden olarak örülü bilinmemesi gerektiği, aslında baktığımız fakat göremediğimiz birçok güzelliğin farkına varıp günlük yaşamımızda uygulayabilmenin çabasıdır. Hikayede, tüm canlıların konuşturulması, kişileştirilmesi söz konusu edilmiştir. Tamamıyla mecazi ve simgesel anlatımlar ön plana çıkmıştır. Manayı anlamak için insanın kendi içine dönmesi gerekir lakin kendi içine dönmesi için çevresinde saklı hakikatleri görmesi lazımdır. Görünen suretlerin içine nüfuz eden içsel tanımlamaları okuyabilme gayretidir. Aşkın insan üzerindeki binlerce rengini farklı bir bakış açısıyla yada meteryalist dünyanın bize unutturduğu aşkı yeniden hatırlamak...
12 
 Bir Tanrı Yaratmak  (Eylem Yurtsever)

Arkadaşımla bir kere yaptığımız ve devam edemediğimiz bir oyun oynamıştık. Birbirimize üç kelime verip ondan öykü oluşturacaktık. Arkadaş başladı:Kelimeler: Kan, Kilise çanı ve kedi mamasıydı.
13 
 Ah Kudüs...  (Ayşe Özyılmaz DAĞCI)

FİLİSTİNE ATFEN
14 
 Şizofrenlikten Sadaka İle Kurtuluş...  (Aynur Özer)

Çocukluğu­mun Derviş Babası, yularını tuttuğu bir deve ile birlikte bana doğru geliyordu. İyice yaklaştığında: "Yusuf um, evladım," dedi ."Deven hazır binebilirsin." Yattığım yerden güçlükle doğrulup onun yardımıyla deveme bindiğimde, susuzluğum ve hastalığım bir anda geçmişti....
15 
 Buğulu Camlar  (korhan koral)

Mesel tarzı öykülerimden
16 
 Yokluğun Varlığı (Arayış 1. Bölüm)  (UĞUR BOZKURT)

Hikayede, mazi ile istikbalin sanat yapısını birleştirme gayreti olarak tanımlanabilir veya geçmişin klasikleşmiş sanatını, gerçeği anlayabilme yolunda etkili şekilde kullanmanın mümkün olabilir mi? Sorusuna bir cevap niteliğinde mütevazı bir çalışmadır. Hikaye de hayatı tanıma, hakikati kavrama, yaratılış ruhunu hissetmenin klasik bir yolu gösterilmeye çalışılmıştır. Canlılığın sadece insanlar ve hayvanlar âleminden olarak örülü bilinmemesi gerektiği, aslında baktığımız fakat göremediğimiz birçok güzelliğin farkına varıp günlük yaşamımızda uygulayabilmenin çabasıdır. Hikayede, tüm canlıların konuşturulması, kişileştirilmesi söz konusu edilmiştir. Tamamıyla mecazi ve simgesel anlatımlar ön plana çıkmıştır. Manayı anlamak için insanın kendi içine dönmesi gerekir lakin kendi içine dönmesi için çevresinde saklı hakikatleri görmesi lazımdır. Görünen suretlerin içine nüfuz eden içsel tanımlamaları okuyabilme gayretidir. Aşkın insan üzerindeki binlerce rengini farklı bir bakış açısıyla yada meteryalist dünyanın bize unutturduğu aşkı yeniden hatırlamak...
17 
 Mustakın Neyse  (Halife Bozbayir)

MUSTAKIN NEYSE Nuh beddua etti yer, gök yarıldı, Yer altı, yer üstü suya sarıldı, Çifter çifter o gemide varıdı, Gemi gitti dağlar taşlar yol oldu.
18 
 Yokluğun Varlığı (Yalnızlık 2. Bölüm)  (UĞUR BOZKURT)

Hikayede, mazi ile istikbalin sanat yapısını birleştirme gayreti olarak tanımlanabilir veya geçmişin klasikleşmiş sanatını, gerçeği anlayabilme yolunda etkili şekilde kullanmanın mümkün olabilir mi? Sorusuna bir cevap niteliğinde mütevazı bir çalışmadır. Hikaye de hayatı tanıma, hakikati kavrama, yaratılış ruhunu hissetmenin klasik bir yolu gösterilmeye çalışılmıştır. Canlılığın sadece insanlar ve hayvanlar âleminden olarak örülü bilinmemesi gerektiği, aslında baktığımız fakat göremediğimiz birçok güzelliğin farkına varıp günlük yaşamımızda uygulayabilmenin çabasıdır. Hikayede, tüm canlıların konuşturulması, kişileştirilmesi söz konusu edilmiştir. Tamamıyla mecazi ve simgesel anlatımlar ön plana çıkmıştır. Manayı anlamak için insanın kendi içine dönmesi gerekir lakin kendi içine dönmesi için çevresinde saklı hakikatleri görmesi lazımdır. Görünen suretlerin içine nüfuz eden içsel tanımlamaları okuyabilme gayretidir. Aşkın insan üzerindeki binlerce rengini farklı bir bakış açısıyla yada meteryalist dünyanın bize unutturduğu aşkı yeniden hatırlamak...
19 
 Sekr Önermeleri 2  (Tuncay DEMİR )

İblis niyetini ayan edince İlmine aldanıp ziyan edince Âdem’i görerek isyan edince Onu huzurumda hor eden benim
20 
 Gıybet  (Ayşe Kaya)

İşin garibiyse en çok sevmediğimiz kişilerin gıybetini yaparız ve bu sevmediğimiz kişilere fark etmediğimiz bir dille deriz ki: “ben seni sevmiyorum ama kendi ellerimle seni cennete yolluyorum bu yüzden al sevaplarım senin olsun”




son eklenenler
Buluş
Onur Tekin
Öykü > Dinsel
Gıybet
Ayşe Kaya
Öykü > Dinsel
Buğulu Camlar
korhan koral
Öykü > Dinsel

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © , 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.