Bir sanatçı başarısız olamaz; sanatçı olabilmek bir başarıdır. -Charles Horton Cooley |
|
||||||||||
|
Tek isteği özgür topraklarında hür yaşamak olan, bir ağacın gölgesinde ailesiyle mutlu bir gün geçirmek isteyen Apache Geronimo, kartala benzeyen bir kuşun meydanın tam ortasına indiğini, pençelerinde de garip bir nesnenin olduğunu fark eder. Garip kuşa yaklaşınca bunun bir kartal olduğunu anlar. Kartalı farklı yapan, boyanmış olmasıdır. Kartal yaralı ve yorgundur. Geronimo, gayet yumuşak bir şekilde kartalı okşar. Kartal diğer hem cinslerinden kurtulmak için can havliyle kendisini Kızılderililerin ortasına atmıştır. Zaten kartalı boyayanlar da bunu tahmin etmişlerdir. Geronimo, tuhaf nesneyi kartalın pençesinden söker alır. Bu renkli bir kumaşa sarılmış bir nottur. Bu notta Kızılderili bir kadının beyaz kadın gibi giydirildiğini gören Geronimo, işgalcilerin ne demek istediklerini anlar. Kartal ve resimle demek istemektedirler ki, ya bize benzeyeceksiniz, ya da kartalın başına gelenler sizlerin de başınıza gelecek. Tarih neyi göstermiştir, herkesin malumu.. Türkiye’nin son yıllarda başına gelen de budur. Konuyu hangi yönden alırsanız alın, hangi bakış açısı ile bakarsanız bakın, hangi görüşte, partide, hangi izm de olursanız olun doğru değişmez. Bazıları diyor ki ya bizden olacaksınız ya da ya da yok olacaksınız. Yoksa binlerce çocuğumuzun hakkı yenir mi? Soruyorum hangi inanç sistemi insan hakkı yemeye dayalı. Ben duymadım, görmedim. İnsanları kendine benzetmek için her yolu yordamı deneyen bir kitle var karşımızda, Her şeyi mubah sayıyor bu kitle.. Soruların cevabını gizli elden verme, şifreleme yöntemi ile ulaştırma, kendi sınıflarını seçme daha bunun gibi akla hayale gelmeyecek birçok yöntem.. Ne diyor Bosch, “insanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim.” Güven yitirilmiştir, artık. Ne yapsanız boş. Dikkatli gözler ,soran sorgulayan insanlarımız olmasaydı bu skandal ortaya çıkar mıydı?.. Son sözümü bir alıntı ile bitireyim. Bitmeyen Kavga adlı romanında J. Steinbeck, Dr. Br’ın ağzından şöyle demektedir: “Tarih boyunca insanları midelerine göre yöneten pratik herifler kadar gözü dönmüş ve ne yapacağını şaşırmış adamlar yoktur.”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |