..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Bilimsel > 21. Yüzyıl > ömer kırat




11 Nisan 2006
Numeroloji  
Rakamların İnanılmaz Dünyası

ömer kırat


Numeroloji üzerine bir SAYI-klama...


:DDJC:
Merhaba, sayıların insan kurgusu olduğunu unutup onları; insanüstü yetenekleri olan (geleceği göstermek gibi) büyülü şeyler olarak nitelendirenler! Bu yazımda ekmeğinize yağ süreceğim. Tüm sayıların temelini oluşturan dokuz adet rakamdan bahsedeceğim sizlere... Bakalım düşündüğünüz gibiler miymiş?

BİR (1): İçi dışı birdir.Yalnızlığı sever hatta onu tanımlar. Ama biraz tedirgin bir tiptir. Çünkü hiçliğe yani "sıfır" a bir adım mesafede durur ve hep, ona düşerek hiçlikte kaybolmaktan korkar. En sevdiği oyun "birdirbir" dir.

İKİ (2): Dualist dünya görüşünün (herşey zıddıyla vardır) simgesidir. İkiyüzlülük ve riyalârlıkla da yakın ilişkisi vardır. Sürekli "boyut eksikliğinden" yakınır. "Bir tane daha olsaydı o zaman beni görürdünüz, 3 boyutlu..." der. Sloganı “ya hep ya hiç” tir.

ÜÇ (3): Grup kavramının doğduğu kaynaktır. "Hak" kavramı ile de anılır. Allah`ın bile sadece onun kadar (3 kadar) hakkı vardır. Biraz tembeldir. Tek başına iş yapmayı sevmez. Bir iş verildiğinde yanına birilerini ister. Karşı çıkarsanız: " Benim adım Üç, bu iş çok güç." diye yakınır.

DÖRT (4): Mükemmeliyetçidir. Sahip olduğu "4-4`lük" sıfatını,gururla taşır. Dengelidir. Her ne kadar "tripod" (3 ayak) diye bir şey olsa da çoğu şey (masa, sandalye, araba, kedi) 4 üzerine temellenir.1`den hiç hoşlanmaz. Onun ruh halinin aniden (birden) değişmesinden ve dengesiz hareketler yapmasından yakınır. Kıçı açık kişilerin yüksek sesle adını söylememesi gerekir. Zira onlara verilecek cevap "Dön de g*tünü ört!" olacaktır.

BEŞ (5): Kişilik çatışması yaşayan kararsız bir tiptir. Dokuz adet rakamın tam ortasında (simetrik ve aritmetik orta) olduğu için "denge" kavramını sahiplenmeye çalışır. Ama DÖRT (4) buna izin vermez ve kendisinin sadece dengeyi değil mükemmelliği de içerdiğini (4-4`lük) ileri sürer. Beş (5) ise buna karşılık olarak "5 Yıldızlı Otel" örneğini verir. Sürekli tartışır bu ikisi sizin anlayacağınız.

ALTI (6): İnsanlar arasında "aptal sarışın" neyse ALTI`da (6) rakamlar dünyasında odur. Kendini güzel bulur, ki öyledir. Ayrıca adının birçok dildeki karşılığı seksidir; İngilizce: Six, Almanca: Sechs (zeks) İspanyolca: Seis, İtalyanca: Sei, Rusça: шеѿть vs... Türkçe`de ise biraz zorlarsak; "Altı. Neyin altı? Belaltı!" olur. IQ`sunun sıralamadaki yeri normalin 6 dır.

YEDİ (7): İçlerinde en muhafazakâr, tutucu olanıdır. Ölümcül günahlarla özdeşleştirilebilineceği gibi Azrail`in Tırpanına da benzetilebilinir. Dini yönü ağır basar. Altı (6) İle birlikte (daha doğrusu ardarda veya aynı sayı içinde) anılmaktan hoşlanmasa da aslında içten içe onu arzular. Dış görünümündeki atılganlık (gerilimiş yay gibi duruşu mesela) yanıltıcıdır. Onda, tanrısına tapmak için diz çökmek üzere olan bir mümin havası vardır.

SEKİZ (8): Dalgacıdır. Dört, Altı ve Yedi ile uğraşır sürekli... Nasreddin Hoca ile Ömer Hayyam karışımı bir karakterdir. Dörde "Belden aşağım tutmasa sana eşit olurdum!" tarzı sataşmalarda bulunur. Altının ise seksiliğine saldırır; "Benim adımın Türkçesi seninkinden seksi! Hem vücudum da daha güzel!" demişti geçenlerde... Ama en çok YEDİ ile uğraşır. Herşeyin geçici olduğunu anlatan Yedi`ye;
"Haklısın, hiçbirşey sonsuza kadar sürmez, ben hariç!" demiş ve yere yatarak poz vermişti: ∞

DOKUZ (9): İçlerinde en olgun ve anaç olanıdır. Diğerleri de ona (heralde en büyükleri olduğu için) saygı gösterir. Sanki diğer rakamları, DOKUZ doğurmuştur. Böyle bir kişiliğe sahip olmasının çeşitli nedenleri olabilir.
Kendinden sonra başlayan "SONSUZ SAYILAR EVRENİ" ile "ŞIMARIK RAKAMLAR DÜNYASI" arasında bir sınır, tampon bölge gibidir. Sayıları görünce, rakamların bir arada uyum içinde yaşayabileceğini anlamıştır. Belki bilgeliğinin kaynağı budur.
Ama anlayamadığı bir şey vardır. Alfabe A ile başlar ve Z ile biterken, rakamlar B ile (Bir) başlar, Z ile (dokuZ) biter. Dolayısıyla kayıp bir çocuğunun olması ihtimali ona acı verir. Olgunluğunun bir diğer nedeni de belki budur. Acı, olgunlaştırır.
ThE eNd



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın bilimsel ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Koçların Arabaları & Tanrıların Sessizliği
Diyet
Repeat After Me: Evren, Evrem, Evre!
Ödeme Güçlüğü Çekenler
Bir İhtimal Daha Vardı...
Menapozlunun Sesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kuran'a Ayak Basan İlk Türk [Öykü]
Noel Baba'nın Gerçek Hikâyesi [Öykü]
Buzdolabı Adam Elma [Öykü]
Frank Einstein [Öykü]
Dinlenme Tesisi (Hac - Mahal) [Öykü]
A Playlist Story [Öykü]
Bill Clift'in Karısının Anlatacakları Var! [Öykü]
Yalnızlık Üzerine Bir Yanılma/yanılsama [Öykü]
Ordu Olmayan Adam [Öykü]
Mutlu Olmaktan Mutsuz Olan Adam [Öykü]


ömer kırat kimdir?

Merhaba edebiyat aşıkları! Edebiyata duyduğunuz aşkın karşılıksız olmasına neden olan kişi, yani edebiyatın gönlünü kaptırdığı, dolayısıyla sizin aşkınıza karşılık vermemesine neden olan kişi olarak, büyük bir sorumluluğum olduğunun bilincindeyim. Bu bilinçle, amatör edebiyata büyük bir katkı sağlayacağına, yeni bir soluk ve beniz getireceğine inandığım bu sitenin üyesi olarak, üyesi olduğum ve edebiyata yeni bir beniz ve soluk getirip, katkı sağlayacağına inandığımı az önce belirttiğim bu sitedeki yazın serüvenime sizleri de davet etmekten kıvanç duyuyorum ve kıvancın kelime anlamını tam olarak bilemediğim için şaşkınlık yaşıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Douglas Adams, Emil Zola, Garcia Marquez, Oscar Wilde, Woody Allen


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2019 | © ömer kırat, 2019
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.