• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
241
|
|
|
|
Tevhid, Allah’ý tek bir ilah olarak kabul edip, ona hiçbir þeyi ortak koþmamak ve onun dýþýndaki hiçbir varlýðý kutsileþtirmemektir. _ _ _ _Þirk ise, Allah’ýn tek bir ilah olarak kabullenilmesine raðmen hissiyatta ve fiiliyatta baþka varlýklarýn tabulaþtýrýlmasýdýr. Her hangi bir nesne, kiþi veya sistemi olduðundan daha fazla yücelterek, eleþtirilemez ve yargýlanamaz hale getirmek, þirkin en belirgin tezahürüdür.
|
|
242
|
|
|
|
Çocuktum topum uçuruma takýldý.Ne yapacaktým.Küçük ellerimi havaya kaldýrdým.Gökyüzü masmaviydi.Tanrý gülümsüyordu.Bulutlar beyaz kanatlý kuþlar gibi baþ ucumda uçmaktaydý. Ama benim topum uçurumdaydý.Dua ettim o an.Dudaklarýmdan döküldü acý dolu sözcükler.Aðlamaklýydý bütün cümleler. |
|
243
|
|
244
|
|
|
|
Edebiyat ve hayat yapýþýk ikizler gibidir. Ýnsaný ilgilendiren her þey edebiyatý da ilgilendirir. Hayatta ne yaþanýyorsa o, bir þekilde edebiyata da yansýr. Edebiyatý hayattan soyutlayamazsýnýz. Ýster þiir olsun, isterse roman veya baþka türler; bunlarýn hemen hepsi hayattan izler taþýr. Hayat edebiyatý da içine alan geniþ bir dairedir. Bunun yanýnda edebiyat da hayata tutulan aynadýr. O aynada hayatýn söz kalýbýna dökülmüþ halini görürüz. |
|
245
|
|
|
|
Þiirimsi bir yazýsýnýn sonunda þöyle diyor dün aramýzdan ayrýlan Müþfik Kenter: “Ölünce ne diyecekler?*
Muhtemelen, “ölüm sana yakýþmadý”.
Normal tabi, dirimizi beðenmediler ki ölümüzü beðensinler” ... Birçok insan ölümü görünce isyan eder. Yakýný ölür, “zamansýz öldü”, “içimde yaþýyor” der. Kaderi mi biliyor ki zamansýz olsun ölüm? |
|
246
|
|
|
|
Ýnsan, gerçek hayatýn ahirette olduðunun ve sonsuz hayatý için hazýrlanmasý gerektiðinin bilincinde deðilse, imani yönden ilerlemeye ve ahlakýný güzelleþtirmeye çalýþmýyor, durumunu deðiþtirmiyorsa, hayatýný gerçekten ýskalamýþtýr. |
|
247
|
|
|
|
‘Biz insana anne ve babasýný (onlara iyilikle davranmayý) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk üstüne zorlukla (karnýnda) taþýmýþtýr…’ (Lokman Suresi, 14) Zorlukla geçen dokuz ayýn sonunda dünyaya gelen bebek, vicdan ve merhamet sahibi her insan için çok deðerli ve dikkatle korunmasý gereken bir güzelliktir.
Allah’ýn bahþettiði bu güzel ve deðerli emaneti pek çok anne dikkatle korur. Beslenmesinden eðitimine kadar her konuda elinden geleni yapar. Karþýlýk beklemeksizin yapýlan fedakârlýklar bir annenin en önemli özelliðidir.
|
|
248
|
|
|
|
Ramazan ayýyla beraber hayatýmýzýn ibresi maneviyatý gösterir. Bir aylýk da olsa þahsî hayatýmýzda ve çevremizde manevî bir seferberlik ilan edilir. Baþka günlerde gündemimizde olmayan Ýslam, bu ayda deyim yerindeyse gündemimize oturur. Oysa gerçek Müslüman her zaman teyakkuz halinde olur. O her an ölebileceðini düþünerek maneviyatýný takviye ve ikmal eder. Bilinmelidir ki bir aylýk ibadet bizleri Cehennem ateþinden kurtaramaz.
|
|
249
|
|
|
|
ne mutlu bayrama kavuþana |
|
250
|
|
|
|
Hiç yaþamadýðým huzuru yakalamayý baþardým... |
|
251
|
|
|
|
gelin canlar bir olalým
sevelim sevilelim |
|
252
|
|
|
|
Dünya'da iken, kendimizi cennete hazýrlamak ve manevi anlamda cennette olabilmek için, öncelikli olarak manevi deðerlere yönelmemiz gerektiðini anlatan bir yazý.
'Cennette olmak' ile anlatmak istediðim: Huzurlu, mutlu, saðlýklý olabilmek, hakikatle ilgili, bizimle ilgili duygusallýklara önem veren bir insan olmaktýr.
Hayatlarýmýzdaki en güzel baharlara yolculuklar hep bizimle olsun. |
|
253
|
|
|
|
Düþündüðümüz takdirde anlarýz ki örümcek yuvasý maddi ve manevi yönden en çürük yapýdýr.Dünyada bilimsel olarak tesbit edilmiþtir ki örümceðin yuva yapýmýnda kullandýðý ipliðin |
|
254
|
|
|
|
Dini yaþamanýn yalnýzca belirli ibadetleri kapsadýðýný düþünen ve kendini yeterli gören insanlar örnek Müslüman olamazlar. Allah Katýnda beðenilen ahlak özelliklerinin detaylý tarif edildiði Kur’an ayetlerinin göz ardý edilmesi, din dýþý yaþayan insanlarý dine ýsýndýrmak bir yana, dinden uzaklaþtýrýr. |
|
255
|
|
|
|
Nurullah Genç'in Yaðmur isimli güzel þiirinin büyük etkisiyle kaleme alýnmýþ mektup tadýnda bir deneyiþ... |
|
256
|
|
|
|
Dünya hayatýnda sahip olmak için çaba gösterdiðiniz ve zamanla eskimeyen, bozulmayan ya da çürüyüp yok olmayan bir þey var mý?.. Bu listeye ömrünüz boyunca bakým yaptýðýnýz, görünümüyle övündüðünüz, herhangi bir özelliði nedeniyle gurur duyduðunuz kendi bedeniniz de dahildir…
|
|
257
|
|
|
|
RuhumuzdakÝ, dalgalanmalarýn temel sebebi rutin bir hayatý yaþýyor olmamýzdýr. Hem menfi hemde müsbet bir hayatý öylesine bir basitlik içinde yaþýyoruzki içinde bulunduðumuz ruh sefaletinin bile farkýna varmýyoruz.
|
|
258
|
|
|
|
Miras konusuna girmeden önce Kuran'dan bir kaç detayý hatýrlatmak istiyorum. Ýslam'da kadýn ve erkek amel bakýmýndan tam eþittir. Kuran'da hitap ''mümin erkekler ve mümin kadýnlara söyle'' þeklindedir. Kimse kimseye üstün deðildir. Allah ayette''Erkek olsun, kadýn olsun, bir mü'min olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç þüphesiz Biz onu güzel bir hayatla yaþatýrýz ve onlarýn karþýlýðýný, yaptýklarýnýn en güzeliyle muhakkak veririz.'' (Nahl Suresi, 97) der. Üstünlük sadece takvaya göredir. Bu da Allah Katýndadýr. ''Allah Katýnda sizin en üstün olanýnýz, (ýrk ya da soyca deðil) takvaca en ileride olanýnýzdýr.'' (Hucurat Suresi, 13)
|
|
259
|
|
|
|
Her ne kadar bazý kaynaklarda ilahi din, tek tanrýya inananlarýn dini, diye nitelendirilse de gerçekte doðru olan, ilah olarak sadece Allah’ý tek bir ilah kabul edenlerin inancýna, ilahi dinler denilmesidir. Çünkü herhangi bir varlýk veya sistem de tek tanrý olarak görülüp inanýlabilir ama bu inanýþ biçimine ilahi din demek doðru deðildir. |
|
260
|
|
|
|
Selam, Kur’an ahlakýnýn insanlar arasýndaki sosyal iliþkilere getirdiði bir güzelliktir. Ýnsanlarýn birbirlerine güzel dileklerde bulunup sevgilerini pekiþtirme ve baðlýlýklarýný artýrma vesilesidir. Bu þekilde insanlar arasýnda sýcaklýk ve yakýnlýk kurulur. |
|