• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
601
|
|
|
|
Müminlerin þevk ve coþkusu, cahiliyenin þevk anlayýþýndan tamamen farklýdýr. Dinden uzak kiþiler anlýk, kýsa süreli heyecanlar yaþarlar. Müminlerinki ise imandan kaynak bulan sürekli bir coþkudur. Neþesizlik imanla çeliþir. |
|
602
|
|
|
|
Ýnsanlarýn, elçilerden ve onlarýn tebliðlerinden yüz çevirmelerinin birçok nedeninden biri, toplumda güç, servet ve iktidar sahibi olan ’önde gelenler’in ya da toplumun genel baskýsýdýr. Bu baskýlar ’boyun eðici’ olarak yaþayan kiþilerin, elçilerin ve beraberlerindeki inananlarýn yanýnda olmalarýný engeller. |
|
603
|
|
|
|
Gözleri görmeyen insana bir operasyonla gözlerinin açýlabileceði ancak bu süreçte oldukça acý çekeceði söylense, itiraz eder mi? Asla itiraz etmeyeceði çok açýktýr. Kiþi çekeceði bütün acýlara göðüs gerer, sabreder; çünkü sonunda aydýnlýða kavuþmayý umut eder. Ýnanan insan da aydýnlýða kavuþacaðýný umut ederek yaþadýðý tüm zorluk ve sýkýntýlara sabýr gösterir |
|
604
|
|
|
|
Nefsi ezmek, dünya hayatýndan vazgeçmek,”Tek güç sahibi olan Allah’ý hoþnut edecek ne yapabiliriz?” diye düþünmek… Bir mümin, yaþama bu pencereden bakar ve Kuran ayetlerinde de çok söz edildiði gibi, kurtuluþa giden yolda nefsini arýndýrabilmek için, kendisini Allah’tan uzaklaþtýracak her þeyden uzak durur. |
|
605
|
|
|
|
Ýnsan vücudunu incelediðimizde her bir parçasýnda ayrý bir mükemmelliðe þahit oluruz. Göz, beyin, kalp, böbrek gibi pek çok organ ve sistem insaný hayranlýða sürükleyecek kadar önemli iþlevlere sahiptir ve her biri birbiriyle uyum ve ahenk içinde görevlerini yerine getirir.
|
|
606
|
|
|
|
Görünümüyle ve birbirinden farklý desenleriyle insanda hayranlýk uyandýran kelebekler, Allah’ýn benzersiz yaratma sanatýnýn birer tecellisidirler.
|
|
607
|
|
|
|
Katýksýz imaný yaþadýðýmýzda ise ne çile yýpratýr ne de ateþ dokunur; Hz. Ýbrahim (as) gibi. Ýnsaný yakan ateþ deðil, gafletidir çünkü. |
|
608
|
|
|
|
Güzel söz söylemek insanlarýn kalplerini birbirine ýsýndýrýr, aralarýnda dostluk ve güven oluþmasýna neden olur, sevgi ve baðlýlýðý pekiþtirir. Allah, bu güzel davranýþýna karþýlýk olarak, ona düþmanca bakanlarý dahi ‘sýcak bir dost’a çevirir.
|
|
609
|
|
|
|
Biliyor musunuz bu günlerde bir mahzunluk çöktü üstüme...
Arzý mekân kan aðlýyor.
Yeryüzünün taltif edilen, en þerefli insanlarý çaresiz, kalb tekliyor, zihinler havale geçiriyor... |
|
610
|
|
|
|
‘Konuþma’ insanýn karakterini ortaya koyan en önemli özelliklerden biridir. Ýnsanlar fikir, düþünce ve inançlarýný konuþarak ifade ederler.
|
|
611
|
|
|
|
Ýlah iþte odur ki, günah bataklýðýndan çýkýp gelen ve piþmanlýkla af dilenen kulunu kayýtsýzca baðýþlayan, yine baðýþlayan ve bir daha baðýþlayandýr.... Ýlah iþte odur ki; o ilah, sadece ve sadece Allah’týr ve ondan baþka kesinlikle hiçbir ilah yoktur. |
|
612
|
|
|
|
Yaþadýðý zorluk durumunda kendisini adeta karmaþýk bir labirentte çaresiz hisseden, çýkýþ yolunu bulamayan insan, karamsarlýða kapýlmamalýdýr. Þeytan, çýkýþ yolunu hiç bulamayacaðý, orada kalacaðý yönünde karamsarlýk telkini verir; ancak o ne olacaðýný bilemez, sadece fýsýldar. Ýnanan insan bilmelidir ki, yaþadýðý olay ne denli zor da olsa, kendisi için mutlaka bir güzellik, bir hayýr vardýr. Ve kendisine o labirentten çýkýþ yolunu gösterecek olan yalnýzca Rabb’idir. |
|
613
|
|
|
|
Henüz kainat oluþmadan, hiç bir insan dünyaya sunulmadan önce ruhlar aleminde, bütün insanlarýn ruhu Allah’ýn “Ben sizin Rabbiniz deðil miyim?” sorusunu, “Evet, Sen bizim Rabb’imizsin” diyerek cevaplar, söz verirler |
|
614
|
|
|
|
Yüce Allah daha önce Kendisi’ne inanmayan, gaflet perdeleri nedeniyle gerçeklerden habersiz olan insanýn kalbini çevirerek samimi bir duruma döndürebilir. Rabb’ine uzak, dine iliþkin olumsuz düþünceler içindeki insan olumlu düþünmeye, daha önce O’nun buyruklarýný göz ardý etmekte iken bunlarý dikkatle uygulamaya baþlar.
Allah’ýn varlýðýnýn ve eþsiz yaratmasýnýn kanýtlarýnýn, katýndan rahmetiyle sunduðu güzelliklerin, korumasýnýn, merhametinin farkýnda bile deðilken, artýk bunlarýn bilincine varýr. Adeta uykudan uyanmýþ gibi, sürekli Rabb’ini anmaya, þükretmeye baþlar. |
|
615
|
|
|
|
Mutlu ve huzurlu bir toplumun oluþabilmesi için Kuran'da tarif edilen gerçek merhamet anlayýþýnýn, o toplumun insanlarý tarafýndan yaþanmasý gerekir. Merhamet ve þefkat anlayýþý yaþanmadýðý sürece kargaþa ve huzursuzluk o toplumdan eksik olmaz. Çünkü merhametin ve sevginin olmadýðý yerde sevgisizlik ve zulüm vardýr.
|
|
616
|
|
|
|
Tevekkül ederek yani her iþte Rabb’ini vekil edinerek teslimiyeti yaþayan mümin korkusuz, rahat ve sakin ruh haline sahip olur. Geleceði yaratanýn da Rabb’i olduðunu kavramasý tevekkülünü artýrýr. |
|
617
|
|
|
|
...yaþanan olaylar karþýsýnda üzülmenin, sinirlenmenin, baðýrýp çaðýrmanýn ve gelecek kaygýsý duymanýn ne denli anlamsýz olduðu açýktýr. Ýnsan kendisini boþ yere üzmektedir. Ancak, "Nasýl olsa kaderimde ne varsa o olacak, benim bir þey yapmama gerek yok" þeklinde düþünmek ise, çarpýk bir kader anlayýþýdýr. Ýnsan yaþadýðý her olayda fiili dua mahiyetinde sebeplere sarýlmalý, elinden geleni yapmalýdýr.
|
|
618
|
|
|
|
Yaþadýðýmýz ahir zamanda Müslümanlar arasýnda yaygýn bir korku görüyoruz. Bu yüzden Ýslam’ý anlatmayý, Ýslam’a hizmeti ve dolayýsýyla davayý býrakýyorlar. Kimi kaçýyor, kimi saklanýyor, kimi susuyor, kimi hakkýn tam aksi yönde konuþuyor, kimi inkarýn asýl kaynaðý olan Darwinizm’in propagandasý yapmaya baþlýyor. |
|
619
|
|
|
|
Yeryüzünde yaþayan genç yaþlý, kadýn erkek milyonlarca insanýn pek çok farklý özelliklerine raðmen ortak bazý yönleri vardýr. Bunlardan biri kötülük yapma hissidir. Genelde bütün insanlarda bu his vardýr. Ancak bazý insanlar, ihtiyaç duyduðunda içlerindeki bu isteði harekete geçirebilir. Genellikle çevresinden tepki almaktan çekinen bu insanlar akýllarýndaki kötülükleri ortaya koymaktan kaçýnýr ve gizli olarak yaparlar. |
|
620
|
|
|
|
Çalýþabilmesi için gerekli olan yakýtý, yaðý, suyu, havasý, ayrý ayrý yerlerden otomobile konmaktadýr. Ancak insanda öylesine mükemmel bir mekanizma vardýr ki, tek yerden alýnan besinler, vücutta moleküler düzeyde ayrýþtýrýlmakta ve muhteþem komplekslikte sistemler vasýtasýyla gerekli yerlere iletilmektedir. Bu bilinçli yönlendirme ve plan Yüce Allah’ýn üstün ve kusursuz yaratmasýdýr: |
|