• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
61
|
|
|
|
anne babaya itaatin bir sýnýrý vardýr. Ýnsaný Allah’ýn yolundan engelleyecek isteklerde bulunduklarý takdirde, anne ve babaya itaatin sýnýrlarý Allah’a itaat noktasýnda sona erer. Anne-babanýn, "Allah’ýn emirleri deðil, önce ve sadece benim isteklerim" þeklindeki bir isteðini kabullenmek, onlarý Allah’a þirk koþmak anlamýnda olabilir. |
|
62
|
|
|
|
“Mevlid” kelimesi “doðum” anlamýna gelir. Son peygamber Hz. Muhammed(SAV)’in dünyayý þereflendirdiði Rebiülevvel ayýnýn on birinci gününü on ikinci güne baðlayan geceye “Mevlid Kandili” diyoruz. Bu mübarek gece, bütün Müslümanlar için bayram hükmündedir. Çünkü Allah’ýn sevgilisi(Habibullah) olan Resul-i Ekrem, bu þerefli zaman içerisinde dünyamýzý teþrif etmiþtir. O büyük Nebi, hicretten 53 sene evvel þenlendirmiþti arzý… Tarihler milâdî 571’i gösteriyordu o zaman. Nisan ayýnýn yirmisini iþaret ediyordu takvimler.
|
|
63
|
|
|
|
Allah pek çok ayetinde Kuran'ýn kolaylaþtýrýldýðýný, anlaþýlýr olduðunu ve her örneði barýndýran noksansýz bir Kitap olduðunu bildirir. Ancak bir kýsým insan "Tamam Kuran noksansýzdýr ama þu þu Kuran'da yazmaz, onlarý nebinin sözlerinden öðreniriz" der. Bu samimiyetsiz yaklaþýmý çürütmek için ilgili ayetleri ekleyip, sonra sorularýmý sýrasýyla soracaðým.
.
Biz bu Kur'anda çeþitli açýklamalar yaptýk, öðüt alýp düþünsünler diye, oysa bu, onlarýn daha da uzaklaþmalarýndan baþkasýný arttýrmýyor. (Ýsra Suresi, 41)
|
|
64
|
|
|
|
Hz. Davud (as) ve döneminin anlaþýlmasý için þu ön bilgiler vazgeçilmez bir zorunluluktur. Ýnsanlýðýn en eski Ön Asya uygarlýklarýndan olan; Mezopotamya, Mýsýr, Yunan ve Anadolu’da yaþayan topluluklarý ve kurduklarý krallýklarý inceleyen Ýlkçað tarihinin (MÖ. 11. ve 9. yy. arasýnýn) iyi bilinmesiyle birlikte, o dönemin siyasi ve ekonomik yapýsýnýn da analizi gerekmektedir... |
|
65
|
|
|
|
Zaman gene yapacaðýný yaptý ve bir aylýk ramazan bir su misali ömrümüzden akýp gitti. Sayýlý günlerin çabuk geçtiðini hepimiz biliriz. Fakat ramazanýn diðer sayýlý günlere nazaran bir kuþ gibi uçup gitmesi bizi hüzünlendirdi. Çünkü alýþmýþtýk iftarlara, teravihlere ve o doyumsuz sahurlara….Þimdi bir yýl daha bekleyeceðiz bu güzel günlerin tekrarý için… Kimimiz gelecek ramazana sað çýkmayacak. Bazýlarýnýn son ramazaný olacak uðurladýðýmýz…. Bu durum yürek sahibi olan biz insanlarý derin düþüncelere sevk ediyor. Acaba kimler yetiþecek gelecek ramazana?... Bu konuda söz söyleme salahiyetimiz yok. |
|
66
|
|
|
|
...Birde hüznü býrakmalýydým sana.Gülsen de makberde açmýþ güller kadar mahsundun.Kutlu Dað'ý týrmandýktan sonra içtiðin zemzem kadar berrak... |
|
67
|
|
|
|
Arap çölleri alev ateþ kavruluyordu. Kýzgýn kumlarý yakan güneþ, katýlaþan kalpleri yakamýyordu iþte… Kum taneleri kadar insaf ve izana sahip olmayan bir millet vardý bu talihsiz yarýmadada… Feryatlar yükseliyordu arzdan arþa doðru… Ýnsanlýk, geçirdiði amansýz imtihanda sýnýfta kalmýþtý ki bir nur belirdi ufuklardan… Kâinat gebeydi, doðum sancýlarý çekiyordu… Bu kutlu doðum, insanlýðýn kaybettiði vasýflara ilticasýnýn da habercisiydi… Titriyordu yedi gök… Sýtmaya tutulmuþtu arz… Bu nuru taþýmak kolay olmayacaktý onlar için… Alýþýlmýþýn dýþýnda bir vuslattý bu… Âlemlerin âlimine kavuþmasý…
|
|
68
|
|
|
|
Beceriksiz kralý tahttan indiren ve yaðmacý “Yahudi pre-kapitalistlerin” tekelci sermaye oluþumlarýna son vermek isteyen halkýn; bu ihtilalin son aþamasý olarak Hz. Davud’un yanýna gelmeleridir. Ýhtilalin ruhu, ayette “duvardan atlama veya týrmanma” olarak betimlenir. |
|
69
|
|
|
|
Neler ar içimizde ukte kalan. Neden herþey bizim baþýmýza mý geliyor? Çok büyük günahlarýmýz mý var? |
|
70
|
|
|
|
Ýnançlar ve yüksek duygular için yaþar insan… Bu duygularýn baþýnda gelir vatan sevgisi… Bizler için çok ulvi bir deðerdir memleket severlik… Çanakkale’de, Sarýkamýþ’ta, Dumlupýnar’da, Sakarya’da ve yüzlerce cephede canýný seve seve veren askerimiz, vatan aþkýný merkez alarak ölüm kalým mücadelesi yapmýþlardýr. Yüce Rabbimiz vatanýn ve içinde yaþayanlarýn düþman çizmeleri altýnda ezilmekten, iþgallerden kurtulmasý ve Ýslam’ýn yükselmesi için ölmeyi Cennet’e girmek için vesile saymýþtýr. Bu uðurda ölenlere “þehitlik” payesi vermiþtir. Þehitleri de ölülerden saymamýþ, onlarý diri olarak tavsif etmiþtir. Çünkü þehitlik hayat karþýlýðýnda elde edilen yüce bir mertebedir. Hayatý ölümle takas edip cenneti tercih edenler yüce ruhlu insanlardýr. Allah onlar için yüce makamlar hazýrlamýþtýr. |
|
71
|
|
72
|
|
|
|
Kim bir nefsi, bir baþka nefse ya da yeryüzündeki bir fesada karþýlýk olmaksýzýn (haksýz yere) öldürürse, sanki bütün insanlarý öldürmüþ gibi olur. (Maide Suresi, 32) Ayetin hükmü çok açýk. Kýsas ve savaþ ortamý dýþýnda ölüm konusunda bir hüküm yoktur. Aksine kýsas ve savaþ ortamý dýþýnda bir amaçla biri diðerini öldürmüþse bu, tüm insanlarý öldürmekle eþ tutulmuþtur. Ýmandan sonra sapan kiþinin zararý kendisinedir. Ve sýrf inancýný deðiþtirdiði için birini öldürmek de, öldüren için ziyandýr. Allah öldürmeyi deðil, diriltmeyi güzel görür. Ölçüyü taþýran ve haddi aþanlarý hoþ görmez... |
|
73
|
|
|
|
Gerçek bir din ve vicdan özgürlüðü nasýl bir kimsede gerçekleþebilir? Türkiye'de inanç ve din özgürlüðünün koþullarý hazýr mý? |
|
74
|
|
|
|
Buzullarý eritip, özümüzde yatan cevherleri ortaya çýkarmasýný dileme gafletinde bulunamayacaðým çünkü cevherimiz bozulmaya yüz tutmuþ bile…
Siz yine fazla þekeri yemeyin
|
|
75
|
|
|
|
GÖGÜSLERÝNDE KURÞUNLARI SUSTURAN KAHRAMAN GAZZE ÇOCUKLARINA... |
|
76
|
|
|
|
Ahiret inancý ise insana zorluklara karþý dayanýklýlýk, güvenli ve mutmain bir ruh hali kazandýrýr. Ölümle birlikte karar kýlacaðý hayat sonsuzdur çünkü. |
|
77
|
|
|
|
Sadece O'na aðlayabiliriz hýçkýra hýçkýra utanmadan,sýkýlmadan .
Kýrýlmýþ bir kalbi de huzura,sukünete çeviren O deðil mi ? |
|
78
|
|
|
|
Ölümle her þeyin biteceðini, yok olacaðýný düþünmek korkunç bir þeydir. Oysa sonsuza kadar Allah aþkýyla yanmak, sonsuza kadar ayný þiddetli aþkla yaþamak muhteþem güzel bir duygudur. |
|
79
|
|
|
|
Kuran çocuk evliliðine izin vermez. Bu tip yanlýþ bir uygulamayý ancak Kuran'dan uzak toplumlar uygular. Yanlýþ ve kasýtlý yapýlan tercümeler nedeni ile ateist ve baðnazlar Ýslam'ýn çocuk evliliðine izin verdiðini iddia ederler. Çocuklar þefkat gösterilmesi gereken varlýklardýr, kimse sapýk görüþlerine Kuran'dan delil bulamaz.
|
|
80
|
|
|
|
ANAM BABAM SANA FEDA OLSUN YA RESULULLAH |
|