• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
81
|
|
|
|
ANAM BABAM SANA FEDA OLSUN YA RESULULLAH |
|
82
|
|
|
|
IÞÝD'in yaptýðý katliamýn kaynaðý Kuran deðil, uydurma sözde hadislerdir. IÞÝD, müslümaným diyenlerin kafasýný kesiyor. Oysa Allah ayette; "Kim bir mü'mini kasýtlý olarak öldürürse cezasý, içinde ebedi kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazaplanmýþ, onu lanetlemiþ ve ona büyük bir azab hazýrlamýþtýr.'' (Nisa Suresi, 93)diyor. ''IÞÝD gerçek müslüman'' diyenler, bir de bu ayetler üzerinden baksýnlar... |
|
83
|
|
|
|
Hayat yaþadýklarýmýzla öldükten sonra yüzleþmedir. Bu böyle biline, yoksa yaþa hayatý istediðin gibi yaþa ne hesap soran-Hâþâ- bir yaratan var misali yaþamak deðildir bu hayat. Ýmanýn gereði olarak bunu bilmeyi bize öðretendir Ýslam’dýr, bu iman ile… |
|
84
|
|
|
|
Sevginin gücüne inanýyorum...O sevgi ki, Allah insaný alaktan yarattý...Görüntüsü bir kan pýhtýsý da olsa özünde sevgi var insanýn...O sevgi ile hücreler bölünüyor...O sevgi ile bebek taþýnýyor....O sevgi ile doðan bebek pisliðinden arýndýrýlýp kucakta em |
|
85
|
|
|
|
Birçok insan -Kuran’ý hiç bilmiyor da olsa- Allah’a inandýðýný söyler. Allah’ýn Kendisini tanýttýðý Kuran’dan yüz çeviren kiþi, Allah’ý nasýl tanýyýp, gücünü gereði gibi takdir edebilir? Kur’an bir çok ayetinde bu kiþilerin gerçekte iman etmediklerini bildirir: |
|
86
|
|
|
|
Bir sevdiðim var uzakta. Sadece senede bir defa gelir. Tüm sene gelmesini dört gözle beklerim, zamaný iple çekerim. Öyle cömert öyle cömerttir ki; hep eli kolu dolu gelir, aklýma bile gelmeyen hediyeler getirir. Hayatýmý bahara çevirir. Hiç o varken ki gibi mutlu geçiremem günlerimi.
Ancak bir ay kalýr fazla kalamaz. Öyle alýþýrým ki ona gitmesini istemem, ama mecburdur gitmeye. Kendini özletmeyi ve bekletmeyi sever, hem düþüncelidir de “Yarýn bayram, benimle buraya kadar. Bayramýný diðer sevdiklerinle geçir. Ben sana yük olurum.” der. Gözyaþlarýyla ayrýlýrýz.
|
|
87
|
|
|
|
Ramazan rahmet ve bereket ayýdýr. Bu ayda zenginler fakirleri daha iyi anlama imkâný bulur. Çünkü ramazanda belli süreler içerisinde aç kalan insan, açlýðýn ne demek olduðunu daha iyi kavrar. Zenginler maddî durumu kýsýtlý olan kiþilerin, ömürleri boyunca bu güçlüklere nasýl katlandýðýný sezerler. Onlara karþý merhamet duygularý geliþir. Elindeki imkânlarýn bir kýsmýný onlarýn istifadesine sunarlar. Böylece zenginle fakir arasýnda örnek bir sevgi ve dayanýþma yaþanýr. Ne fakir zengini kýskanýr, ne de zengin fakiri hor görür. Böylece sosyal hayatta huzurlu bir yaþamýn formülünü bulmuþ oluruz. Hayat zindan olmaktan çýkar huzur sýðýnaðý haline dönüþür. Her iki dünyamýz da mamur olur.
|
|
88
|
|
|
|
Çekinme
Kur’an-‘da Allah’ýn sözüdür bu
“Cihat” de, “Kýyam” de, “mücahit” de
“Taðutlarýn hükümranlýðý sürmez, sürsede bize rahat yok” de…
Dilin dönmez olur hadi söyle…
Tevhid’i bir hatýrla…
“La”
Zulme de, zulme rýza gösterene de
Sýradanlaþtýrdýðýn o kelimeyi bir daha tekrarla…
Belki Bilal’i Habeþi gelir aklýna…
Tuzlu deve derisine yatýrýlýrken, göðsüne yüklenen taþlarýn altýnda buna benzer bir þeyler söylemiþti!..
“La”
Yok ondan baþka ilah…
|
|
89
|
|
|
|
Yaþýmýz kaç olursa olsun, hepimiz ölüme ayný yakýnlýktayýz. Ýnsanlarýn bir taraftan ölürken, diðer taraftan yenilerinin dünyaya geliyor olmasý bizi gaflete düþürmemeli. Hiç doðan olmasaydý, sürekli ölümlere þahit olsaydýk ve çevremizdeki insanlarýn sayýsý gittikçe azalsaydý, nasýl panik olurduk. |
|
90
|
|
|
|
Oysa o sabah, dünya hayatýnda kiþi için belirlenmiþ son günün ilk saatleri olabilir. Ani bir kalp krizi ya da bir trafik kazasý sonucu, insan bir daha hiç "sabah" yaþamayabilir. |
|
91
|
|
|
|
Allah’ýn en belirgin ve en nadide sýfatlarýndan biri olan Er-Rab isminin kelime manasý; terbiye eden, törpüleyen, sivrilikleri kazýyan ya da göstererek ve yaþatarak öðreten gibi anlamlara gelmektedir. |
|
92
|
|
|
|
Ateist arkadaþlarýn en çok takýldýðý, dile getirdiði ve inkarlarýna sebep gösterdikleri ayetlerden biri, Tevbe suresi 5. ayettir. Burada geçen ''müþrikleri bulduðunuz yerde öldürün'' ifadesini alýp, ''Ýslam (haþa) vahþet ve savaþ dinidir'' diye lanse ederler. Oysa Tevbe suresinin ilk ayetlerinde müþriklerin anlatýldýðý bölüm, hoþgörünün en üst seviyesinin tecellisidir.
|
|
93
|
|
|
|
Tevbe Suresi’nde, “Allah’ýn bizim için yazdýklarý dýþýnda, bize kesinlikle hiçbir þey isabet etmez” buyrulur. O halde musibet geldiðinde feryat etmek yerine, Allah’a tevekkül etmeli. Ardýndaki hayýr ve hikmetleri görmeye çalýþmalý. |
|
94
|
|
|
|
Allah, hayatý da ölümü de biz canlýlar için var etmiþtir. Zira insan, melek, cin, hayvan ya da bitki, hepsi ölüme mahkûmdur. Yani her canlý bir gün mutlaka ölüm gerçeði ile karþýlaþacaktýr. Ölüm meleði olan Azrail bile elbet bir gün ölecektir. Hayatta kalan sadece bütün varlýklarýn tek ve hakiki sahibi olan Allah Teala olacaktýr ki, o ebedidir ve asla hiçbir zaman ölmez. |
|
95
|
|
|
|
Oysa yeryüzündeki tüm varlýklarda sayýsýz yaratýlýþ mucizesi vardýr. Detaylardaki mucizeler, tüm canlýlýðýn yapýtaþý olan atomlarda baþlar, olaðanüstü denge ve düzene sahip gökyüzü, galaksiler, Güneþ, insan vücudu, bitkiler, daðlar, denizlerdeki sayýsýz detay ve özelliklerle devam eder. |
|
96
|
|
|
|
Ýslamiyet’teki þeker bayramý, bayramda þeker daðýtma ve konuklara þeker ikram etme geleneðinin kökeni IV.cü yüzyýl Hristiyan geleneklerine ve oradan da çok eski Ýskandinav mitolojilerine kadar uzanýr. Efsaneye göre baþ tanrý Odin’in sekiz bacaklý uçan atý Sleipnir için çocuklar çoraplarýn içine havuç ve þeker koyup her yýlbaþý duvara asar, Odin de çocuklara þekerlemeler, tatlýlar ve hediyeler verirmiþ. |
|
97
|
|
|
|
Örneðin beynimiz; öyle bir iletiþim aðýna sahip ki yeryüzünde 100 milyar kullanýcý bu iletiþim aðý yoluyla haberleþiyor. Orada trilyonlarca baðlantý gerçekleþiyor, dahasý bilgisayarýmýzdaki gibi baðlantý sorunlarý yaþanmýyor. |
|
98
|
|
|
|
Halk arasýnda yanlýþ bilinen bir konuyu ayetlerle delillendirerek anlatmak istiyorum. Toplumumuzda ölen kiþinin mezarý baþýnda Kuran okumak ya da ilerleyen zamanlarda Kuran okuyup ölünün ruhuna göndermek gibi bir takým adetler vardýr. Ancak bilinmelidir ki ölen kiþinin amel defteri ölümüyle beraber kapanýr. Ve herkes, hayattayken -kendi- yapýp ettiklerinden sorumludur. Bir baþkasýnýn amelinin diðerine faydasý yoktur. Þimdi bu konuyu soru cevap þeklinde biraz detaylandýralým...
|
|
99
|
|
|
|
Arz, dünya dediðimiz yerkürenin tamamýna verilen isimdir. Yani daðlar, denizler, gökyüzü, yeryüzü, kara parçalarý, okyanuslar dünya çevresindeki atmosfer vb. bunlarýn hepsine arz denilmektedir. Ýþte bu arz diye isimlendirdiðimiz bölgede meydana gelen olaðan üstü olaylara ise dabbe’tül arz diyoruz. |
|
100
|
|