• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
121
|
|
122
|
|
|
|
Ýslam'a atýlan en büyük iftiralardan biri, Ýslam'ýn kan, þiddet, terör dini olduðu söylemidir. Bu iddiayý savunanlar aðýz birliði etmiþcesine, Kuran'ýn yarýsý savaþtan ve öldürmekten bahsediyor
|
|
123
|
|
|
|
Varlýðýmýzýn zihinsel baþlangýcýnda ezan olduðuna göre zihinsel dünyada ezanýn insan için özel bir anlamý ve yeri olmalýdýr. Böyle özel bir yeri olaný sadece duyma duyu organýna býrakmak o duyuya haksýzlýktýr. Ýnsanýn zihinsel dünyasýnýn baþlangýcýysa eðer ezan, her þey onunla baþlamalýdýr. Tüm duyu organlarý onu duymalý, anlamalý, hissetmelidir. Göz, görmelidir ezaný ve okunduðu yeri. Burun, kokusunu almalýdýr ezanýn ve okunduðu yerin. Vücut, hissetmelidir ezaný ve okunduðu yeri. Dil, tadýný almalýdýr ezanýn ve içindeki her kelimenin. Kulak, duymalýdýr ezaný ve insanýn kendi sesinden de duymalýdýr içindeki her kelimeyi. Peki, bu nasýl olmalýdýr? Ezanýn ne olduðunu anlamak bunun için baþlangýç noktasý olabilir. O halde nedir ezan? Ezan, davettir Yaradan’a. |
|
124
|
|
|
|
Sana raðbet ettim, Sana yöneldim Allah'ým. aciz kulun yine kapýnda, ne olur onu kapýda býrakma... |
|
125
|
|
|
|
Güneþ ve ay kültüne sahip putperestlerdeki en önemli tapýnma yöntemlerinden biri olan oruç tutma sýrasýnda oruç süresi güneþin doðuþ ve batýþýna göre ayarlanýr, sürelerin baþlangýcý bitiþi davul veya çeþitli vurmalý çalgýlarla ilan edilirdi. Bu gelenek günümüzde de sürdürülmektedir. |
|
126
|
|
|
|
Yeri gelir ömrümüz "Keþke" lerle geçer, sonucu deðiþtirmesede... |
|
127
|
|
|
|
Samimiyet ve içtenlik, kiþinin güvenilir ve saygýn olmasýna vesile olan çok önemli bir özelliktir. Samimi olan insanlar hayatlarýnýn her alanýnda bu güzel ahlaký sergileyerek topluma örnek olurlar. |
|
128
|
|
|
|
Kur’an, negatif duygularý görüldüðü yerde ezecek bir sistem kurmuþtur. Örneðin nedir öldüren sevgiyi?.. Affetmemek. Kur’an onu hemen ayetlerle ezer. Baþka nedir sevgiyi öldüren?.. Cehalet. Kur’an bu kez onun üstüne gider. Allah, sevgisizliði ortadan kaldýracak birçok önlem yaratmýþtýr. |
|
129
|
|
|
|
Mutlaka duymuþsunuzdur. "Ýslam akýl deðil nakil dini" diyenleri... Oysa Allah yüzlerce ayette okuyan, düþünen ve akledenlerin öðüt alacaðýný bildirir. Dolayýsýyla Ýslam akýl dinidir. Allah baþkalarý sizin adýnýza okusun, düþünsün, size anlatsýn demiyor ayetlerde. Fert olarak bizlerin okumasýný, üzerinde düþünmesini ve öðüt almasýný söylüyor.
|
|
130
|
|
|
|
Sezgisel yaklaþýmla ilgili olarak âcizane kanaatim þudur; Yukarýda nasýl akýlcýlýðý kendi döneminden baðýmsýz bir þekilde ele alarak deðerlendirmeye çalýþmýþsam, sezgisel yaklaþýmý da güncelliðinden ayrý görmem gerekecek. Aksi halde Ýhvaný safa ekolü ve Asya ile Mýsýr mistisizminin özelliklerine deðinmeliyim ki bu da oldukça zamanýmý alýr.
Yukarýda kýsmen belirttiðim gibi akýl, ruhsal bir yetenektir. Daha doðrusu, duygusallýðý belli ölçüler içinde dengeleyerek onu koruyabilme becerisidir. Bunun ötesinde duygularýn sonsuzca açýlabilme, þekillenebilme yeteneði bulunmaktadýr. Týpký rüyalarda duygularýn bizi gerçek dýþý bir mecraya sürüklemesinde görüldüðü gibi. Fakat insan iradesi aktif olduðu uyanýklýk durumunda bu kontrolsüz açýlýmlara izin vermez. Günlük deneyimlerine ait izlenimleri sonucunda belirlediði zihni ölçütlerle irade, bir durum deðerlendirmesi yaparak gerçek olanlarla olmayanlarý bir birinden ayýrýr. Sezgisel metotta, irade duygular üzerindeki denetimini býrakarak, duygular |
|
131
|
|
|
|
“Ýnsanlarýn denendiði ya da bazý hakikatlerin yaþatýlarak öðretildiði mekân” þeklinde tercüme edebileceðimiz dünya, uzay diye isimlendirilen bir boþlukta güneþ ve kendi etrafýnda dönen bir gezegendir. Bu boþlukta dünya gibi baþkaca gezegen, yýldýz, uydu vb. niceliðini veya niteliðini bilemediðimiz daha nice âlemler mevcuttur. |
|
132
|
|
|
|
Her gün televizyonlarda ve gazetelerde, içi kin ve nefretle dolu insanlarýn gerçekleþtirdiði þiddet dolu haberlere tanýk oluyoruz. Huzur ve güven ortamýndan uzak, güçlünün güçsüzü ezdiði, hile ve yalanýn kol gezdiði, sevginin kalmadýðý, þiddetin her geçen gün daha da arttýðý, hoþgörü ve iyi niyetin unutulduðu bir dönem yaþýyoruz.
|
|
133
|
|
|
|
Bir aþk, Rabb’e götürmüyorsa aþk deðildir!...Sadece þehvetin esiridir...
Öyle aþýk olmalý ki insan görmediðinde bile hissetmeli ruhunda O’nu...
Bu aþk gerçek aþktýr!...
Bu aþk asýl aþktýr!..
Bu aþk sonsuz aþktýr!...
|
|
134
|
|
|
|
http://fizy.org/#s/1agshc
sen doðdun allahýn sevgilisi, dünyamýza geldiðin andaki nurun gözleri kamaþtýrdý. |
|
135
|
|
|
|
"(Peygamberi hicveden kâfir ve Ýslâm dýþý) þairler ise, onlara sapýk kimseler uyarlar." Kur’an-ý Kerim » 26 / ÞUARÂ SURESÝ - 224 .AYET.
|
|
136
|
|
|
|
Tanrý’ya ister inanýn, ister inanmayýn... Ama buna inanmalýsýnýz. Bizden daha büyük bir gücün varlýðýna olan güvenimizi kaybettiðimiz anda, sorumluluk duygumuzu yitiririz. |
|
137
|
|
|
|
Kulaðýmýza,ruhumuza'' O'NUN sesinden baþka ses gelmesin'' diye DUA...DUA...DUA...hep dua üzerine yaþayalým ki: |
|
138
|
|
|
|
Erkeðine ihanet eden ya da geçimsizlik yapan bir kadýný dövmek zaten çözüm deðildir. Çözüm bu tutumuna devam eden kadýný güzellikle býrakmaktýr. Boþanana kadar yine erkeðin sorumluluðundadýr kadýn. Hatta boþandýktan sonra dahi erkek, kadýný korur ve kollar.
|
|
139
|
|
|
|
Hiçlik varmýdýr.Yoksa her zaman bir þey mi vardýr. Ýþte genç çoban bu sorunun cevabýný bulduðuna inanmýþtý. |
|
140
|
|
|
|
Rahmet ve maðfiretin hayatýmýzý çepeçevre kuþattýðý mübarek bir zaman dilimizdeyiz. Dört bir yanýmýz nimetlerle ve bereketlerle çevrilmiþ… Bu günler sayýlýdýr ve kýymeti bilinmelidir. Manevi fýrsatlar týpký maddi fýrsatlar gibi belirli zamanlarda kapýmýzý çalar, bunlarý ganimet bilip deðerlendiremezsek gelecekte piþmanlýk duyarýz. Fakat bu, geçen zamaný ve fýrsatlarý geri getirmeye yetmez. Manevi fýrsatlar kaza edilmemelidir.
|
|