..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bir kitabın kaderi okuyanın zekasına bağlıdır." -Latin Atasözü
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > osman demircan




22 Aralık 2012
Bir Şehrin Kar Yağışında  
osman demircan
Bir şehrin kar yağışında, dondurucu gökyüzünün altında paltoma sımsıkı sarılırken, bedenim evsizlerin barınağı gibi havaya sadece nefesin dumanını yayıyordu. Adımlarım mahşer yerinin koşturmalarındaydı.


:AJAB:
Bir şehrin kar yağışında, dondurucu gökyüzünün altında paltoma sımsıkı sarılırken, bedenim evsizlerin barınağı gibi havaya sadece nefesin dumanını yayıyordu. Adımlarım mahşer yerinin koşturmalarındaydı. Yüreğimi körükleyen damarlarımın nabzında, yüreğim sokakta yakılan variller gibi tutuşuyordu. Kanım donabilirdi. Parmaklarım cebimde bir metal para gibi dururken, ellerimden bir zengin kurtuluş reçetesi çıkmıyordu. Kendimi o an ateşe vermek istedim. Olur ya ruhum ısınırdı belki. Neredeydi evim ve sokağım? Hangi yangından kaçmıştım da, kendimi böyle soğuk maceralara atmıştım. Keşkeler ve pişmanlıklar bir kelebek gibi bu soğuk havada ölüyordu. Bir gül yaprağı gibi karın altında iyice iki büklüm olmuştum. Gülün kokusu ve neşesi bir kan lekesi gibi karın içinde duruyordu. Burnumu kıran soğuğun yumrukları, kar beyaz havlusunu üzerime atıyordu. Yenilmek istemiyordum ben oysa. Bir merhaleden geçiyordum ve mutlaka bu yolun sonunda bir meşale bulmayı umut ediyordum. Yağan kar taneleri yüzümü bir jilet gibi tıraş ederken, yanaklarımda ve sakalımda kar tıraş köpüğü gibi birikiyordu. Donarak ölmek istemiyordum ve de yanarak ölmek istemiyordum. Öyleyse bu kış günü neden soğuğun ve sıcağın arasında gelip gidiyordum. Bir ormanın içinde çalı gibi kalmak neyse, ben bu kar fırtınası içinde öyle kalıyordum. Bir kışın ortasında çalı gibi kalmak, ya yanmaya işaretti ya da çırılçıplak donmaya işaretti. Ben ise bahar dalı gibi yemyeşil olmak istiyordum.
İnsanın kendisiyle çelişen ne çok yanı vardır; ben komple bir çelişki yumağı halinde sokaklarda yuvarlanıyordum. Evimden bir kızgınlık halinde çıktım. Şimdi evime soğuktan donmuş bir it gibi gitmek istiyordum. Bir adım attım. Tıpkı bir kilime ilmik atar gibi. Sonra her adımda ayaklarımın altında bir kilim örmeye başladım. Bir baktım paspas olmuşum evimin kapısında. Evimin kapısını çaldım. Kapıyı sevdiceğim açtı. Korkmuştu ve irkilmişti. Beni görünce sevindi. Ne olur bir daha kızıp gitme dedi. Sarıldık birbirimize.
Peki ya hala dışarıda olanlar ne haldeydi bir düşünsenize!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Asırlardır Yalnızım
Ruhum Kokan Bir Demet Söz
Hırs ve Azim
Ter de Pis Kokar; Ama Emek Olmazsa O Koku da Olmaz
Özlemek
Yaşamak, Kadınlarda Dudaklara Ruj Sürmek, Erkeklerde Şarkı Söylemektir
Hayatın Güzelliği Acımasızdır
Hayatta Aslında Hiçbir Şey Yoktur
Her Beyazlık Aynı Değildir.
Bir Kadın Gördüm

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.