Bilinç ruhun sesidir, tutkular ise bedenin. -Rousseau |
|
||||||||||
|
Mutluluk, sözlükte; “Bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan kıvanç durumu, kut, saadet, bahtiyarlık anlamına” gelmektedir Bazı düşünürlere göre mutluluk, "Mutsuz olmamak"tır. İnsanın bulunduğu her hal ve durumdan hoşnut olmaktır, mutluluk. Ama her zevki tatmak da mutluluk demek değildir. Mutluluk, bir duygudur. Yapılan bir iş sonunda başarıya ulaşılmışsa hissedilen duygudur, o anda dudaklardan dökülen tebebssümdür mutluluk. Mutluluğun bir değeri, bir fiyatı var mıdır? Şüphesiz bu soruya hemen hepiniz “Yoktur” cevabını vermişsinizdir. Oysa İngilizler bizimle aynı görüşte değil... Nasıl mı?: İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre mutluluğa ilk kez bir maddi değer biçilmiş. Yapılan hesaplar sonunda, sanatsal ve kültürel aktiviteler ile sporun insanlara, yıllık gelirlerinde 5 bin sterlin yani yaklaşık 18 bin TL artış olmuşçasına' mutluluk verdiği ortaya çıkmış. Yani bu araştırmaya göre para eşittir mutluluk sonucu ortaya çıkıyor. Oysa bizim toplumumuzda bu anlayışa hiç yer yok. Bizler, mutluluğun para ile olmayacağına inanıyoruz. Öyle ki nice zenginler var, mutluluktan o kadar uzak kalıyor. Hatta bir çoğu “Bu kadar param olacağına, biraz huzurlu olsaydım, mutlu olsaydım, daha iyi olurdu.” diye yakınıyor. İngiltere’de yapılan bu araştırmaya göre, iyi hissettiren etkinliklerin başında dans etmek geliyormuş. Bu kişilerde benzer bir mutluluğu sağlayabilecek para miktarı ise bin 670 sterlin, yaklaşık 6 bin TL imiş. Bunu yüzmek izliyor. Haftada bir gün yüzmek, size maaşınızda yaklaşık 5 bin 800 TL artış olmuş kadar iyi hissettirebilirmiş. Müzik dinlemenin maddi değeri ise 742 sterlin, yaklaşık 2 bin 500 TL. Oysa müzik dinlemek insanı daha çok mutlu eder düşüncesine sahiptik. Meğer kazın ayağı öyle değilmiş. Müzik, bu araştırmaya göre çok gerilerde kalmış. Oysa biz “Müzik ruhun gıdasıdır” diyerek müziğe önem veririz. Araştırmada, insanları mutlu eden bu faaliyetlerin sağlık üzerindeki etkisi de hesaplanmış. Düzenli olarak kültürel etkinliklere katılanların ve spor yapanların, toplum ortalamasından daha sağlıklı olduğu ortaya çıkmış. İngiltere’de spor yapan her bir kişi, sağlık açısından yılda 100 sterlin, yaklaşık 360 TL tasarruf yapıyormuş Sporun insan yaşamında önemi şüphesiz tartışılmaz. İnsan, ne kadar spor yaparsa o kadar çok sağlıklı olur. Sağlık da ne kadar yerinde olursa, mutluluk o kadar çok artar. O zaman insanın önce sağlığına dikkat etmesi gerekir. Buradan da şu formülü çıkarabiliriz sanıyorum: Sağlık eşittir mutluluk... Huzuru ve mutluluğu da yakalamak istiyorsanız en azından şunları yapmanız gerekiyor: “ Kendine ve insanlara gülümse.”, “İnsanlara istediklerinden fazlasını ver ve bunu kalben isteyerek yap.”, “Duyduğun herşeye inanma, sahip olduklarını boşa harcama ve gereğinden fazla uyuma.”, “Seni seviyorum dediğinde bunun anlamını hissederek söyle.” “Kimsenin düşlerini küçümseme.”, “Derinden ve tutkuyla sev, bu bazen seni incitebilir fakat bu hayatını tamamen yaşayabilmen için tek yoldur.”, “ Herhangi bir anlaşmazlığı açık bir tavır içinde çöz, alınganlık gösterme.” “Yavaş konuş ama hızlı düşün.”, “Kendine ve herkese saygı duy.”, “ Mükemmel bir arkadaşlığa son verecek tartışmalara girme.”, “ Bir yanlış yaptığını farkettiğin zaman onu düzeltmek için ne gerekiyorsa yap, hemen yap.”, “Değişiklikleri kucakla ama asla kendi değerlerini reddetme.”, “Mutlaka kendine ve ailene bir gün ayır.”, “İyi ve dürüstçe bir hayat sür, yaşlandığında ve geçmişi hatırladığında bundan ne kadar mutlu olacağını düşün.”, “Evinde huzur ve uyum olması için gerekeni yap.”, “Spor yap.” Hepiniz, mutluluk içinde sağlıkla kalınız...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |