..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Birkan ASKAN




2 Ocak 2003
Assos kıyılarında iki melek  
Pi ile düşsel yüzleşmeler..

Birkan ASKAN


‘Gözlerim Assos benim..’..Bulutlara uzatıyorum ellerimi../Ufukta incelen çizgiyle../ Lesbos (Midilli) geceden yazılan şiirini okuyor gökyüzüne../Güneş parıltısında sevişiyor deniz../


:CFDI:
Assos kıyılarında../felsefesi sevdanın../Pi ile düşsel yüzleşmeler..

Melekleri taşınıyor gecenin../Suskun kırlangıçlar uzaklara göç etmiş../Bir yalnızlık alıyor sevdanın yerini../Yoldayım../Görebildiğim en uzak noktada ışıkları evlerin.. /Tabelaları okunmayan bir yolculuk../Balıkesir’in batısına sürüklüyor beni düşler../ Dağların yamacında../bekleyen aşk için../belki de bu özlem..daha ötesi../Edremit’i bir nefeste soluklanıyor içimdeki zaman../Zeytin ağaçları karşılıyor beni kıyıda../ Yol üzerine bakan günebakanlar../Gözlerim..sahibini arıyor../Ardından Hindibalar, devedikenleri, renklerini geceden saklayan gelincikler../Yol bitmek bilmiyor../Oysa çabalamak gerektiği../varmak adına../sarılmak../özlemleri gidermek amacında.. gecenin sessizliğine karışıyor dinlediğim müzik../Camı araladığımda ayaklarıma vuruyor rüzgarın yüzü../..’Nihayet gelebildin’..diye yazıyor kıyıdaki tabelada.. /gözlerime bir halüsinasyon darbesi../Durup geri geliyorum o kimsesizlikte.. /Tekrar okumak için ne yazdığını../..’Hiç gelmeyeceksin sandım’../.. ‘Nerelerde kaldın.’../İnanasım gelmiyor../’Olmaz böyle birşey’ benzeri kelimeler dökülüyor dilimden../..’Olur olur..ben Assos..Hoşgeldin.’../..’Hoşb..’ ../devam ediyorum karanlıkta yoluma../..Hiç konuşmadığım kadar konuşmaya başlıyorum kendimle../ Sorular soruyorum../Gülüyorum../arada bir de aynadan arkaya bakıyorum../ sanki tabelanın peşimden geleceğini düşünerek../..’Ben Assos..Hey beni neden beklemiyorsun’..’Hadi canım olmaz böyle birşey../Kendime çimdik atarak, müziğin sesini biraz daha açarak../Uyanmaya çalışıyorum../..’Günaydın’ diyerek, ellerimi tutuyor birisi../Arkasındaki güneş’ten yüzünü seçemiyorum../’Gel hadi’..’Gidiyoruz’ ‘Nereye’.. ya da ‘Sen kimsin’ bile diyemeden gülhatmiler arasından bir yokuşu tırmanıyoruz../’Kimsin’ dediğimde../’Ben Pi..Burası Assos’../Öylece kalıyorum, bütün gece, yol boyunca kendimle konuşan dilim../suskun../gözlerim Assos../ve ellerim../bir sıcaklığı çekiyor içine../Avuçlarıma biriken yağmur’dan, kırlangıçlar su içmeye çalışıyor sanki../..Tutup çekiyor beni kendine../’Gözlerimin içine iyi bak şimdi.’..’Ne görüyorsun..söyle bana.’../’A..aa..a’..’Evet doğru tahmin ediyorsun..’.. ‘Gözlerim Assos benim..’..Bulutlara uzatıyorum ellerimi../Ufukta incelen çizgiyle../ Lesbos (Midilli) geceden yazılan şiirini okuyor gökyüzüne../Güneş parıltısında sevişiyor deniz../Bu hava..Bu koku../Bu rüzgar..Bu dokunuş../Anlatılır gibi değil asla../Yazmakta bile zorlanıyorum../Yaban kekiklerinin bakışları arasından Liman’ı görüyor gözlerimiz../Biliyorum gözlerin Assos../Yüreğim sen../..Birbaşına kalıyor duygularımız bu sessizlikte../Rüzgar öpüyor kanatlarımızı../..Aristo’nun dinlendiği çeşme başında bir çoban..melodisini çalıyor Eski Agora’nın../Bu toprak..siliyor yorgunluğu yüzümüzden../Gözlerine baktıkça daha çok sen oluyorum../Deniz’e karşı..kimbilir kaç şiir okuyorum sana../İçinde seni sakladığım../Kahve molası../.

Platon görseydi şu halimizi../Ya da Aristo yazarmıydı yine de, Hermias’ından başka şiir../Hiç yazmadığı halde../İçimden Lesbos’a kadar yüzmek geçiyor seninle../Arada bir dinlenerek../Yüzerken bile gözlerine gülerek../Martıların geniş kanatlarının gölgesi vuruyor üzerine../Lesbos kollarını açıp beklerken bizi../.. Böyle olmalı yaşamak seni../Böyle yaşamak gerek gözlerini../Lesbos’un kıyılarına vardığımızda../İlk kez öpüyorum düşlerinden çıkarıp seni.. /Utanıyorum bir parça.. Bir parça kapanıyor gözlerim../gözlerin üzerine../..Athena tapınağının <Dor> kalıntıları arasından geçiyoruz elele..

/Ne çabuk geçiyor zaman../Geceye dönerken yüzümüz../Homeros ‘İlyada’sından okuyor bize Assos’u../ve Akhilleus’un Truva seferindeki yağmacı tavrını.. /..Ağlıyorsun../Gözlerindeki Assos ağlıyor gözlerime dokunarak../Yüreğim yanıyor gecenin koynunda../’Gidiyor musun’ ..’Evet..gitmem gerek’ diyorum..’..’Hayır gitme’../..

Yankılanıyor sesin yüzümde../Yüzüm dönerken yollara..gece içinde.. /Öpüyorum son kez durgunluğunu../’Böyle suskun durma’ diyerek../Çıkıyorum yollara..’Beni asla unutma’.. /Camı aralıyorum yine../Rüzgar ısıtıyor nefesiyle bedenimi.. /Farkediyorum.. /Çıkıştaki tabelanın önünde duruyorum yine..’Tekrar beklerim’..’ Olur gelirim yine elbet birgün’..’Al gözlerim sende kalsın’.. Uzanıp alıyorum gözlerini..Ağlıyor Assos../Gelde dayan buna../..Gülhatmiler el sallıyor bana.. /Devedikenleri..Hindibalar../Kekik kokusunu daha çok duyuyorum havada şimdi../ve gelincikler../daha mı renkli yoksa../..Assos daha mı ben şimdi.. /Ve yol üzerindeki işaretlere karışarak../Dönüyorum kendime../Düşlerime../Bir kez daha gelmek üzere..yüreğime işlediğim yüreğinle../Bir şiirimi bırakıyorum rüzgarın diline../..Kayboluyorum gecenin ışıklarına sarılarak../..verdiğim sözle.. /..

Tahta iskelede şafak../beklerken../Söylesene bana.. /Kaç gün yüzü gördün sen, /Fırtınasında denizin,/Bulutlar toplanıyor../Gökyüzüne doğru../Yüzünden.. /Şimdi gözlerim Assos../Gözlerinden../Ağır ağır dönüyor balıkçılar../Motor sesleri Lesbos, Martı çığlıkları../Şarkısında halen geceler../Bütün şiirler deniz’e../Senin dilinden../ Oysa aklımdan gitmedi, /Bu ayrılık../Bu yalnızlık../Söylesene bana../Nasıl okurlar aşk’ı böyle sessiz, /Sensiz../Bende kalan../Düşlerinden../Bir anlık..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Assos ben olsaydım!..
Gönderen: Tayyibe Atay / Bolu
5 Ocak 2003
Merhaba Edebiyat ve Birkan Asakan! Yarım cümleler!..Dokunup kaçan!..Ebesi aşk!..Birkan Askan olmuş saklanan:)))Ve keşke ben olsaydım Assos!..Yani bu kadar güzel bir dille anlatılan...Yüreğine sağlık üstadım!..Selam,saygı,sevgilerle..kolaylı gelsin efendim!..

:: assos işte..!
Gönderen: pelin / izmir
3 Ocak 2003
ne söyleyebilirim ki, bilmiyorum..assos çok sevdiğim bir liman şehri benim için..öyle güzel, öyle aşkvari bir yer..bana assos\'u yaşattın..hemde aşk\'la bezenmiş bir şekilde..yaşamış gibi, tarihin kırıntılarından geçerek hemde..yüreğine sağlık Birkan..ve assos\'u mutlaka yaşa, yaşamadıysan..çok etkilendim gerçekten..sevgimle..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir aşk'a kaç aşk sığar..?/
Zahrad"a Bir İki...
Geldigim Yerden
İsmini unuttuğum bir zamandı
Sarılmak gelir içinden
İstasyon
Öldümse senin için öldüm
Sen hayatın bir ucundasın
Suçlusun... /otur
Daha saklı bir yalnızlık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.