Bir deliyle başederken, yapılacak en mantıklı şey normal rolü yapmak. -Herman Hesse |
|
||||||||||
|
Kartal Belediyesi’nin çalışmalarıyla yapılan ve KKTC’ye hediye edilen Kurucu Cumhurbaşkanımızın heykeli Ercan Çıkışındaki kavşağa dikildi. Törene büyük bir protokol katıldı. Heykele sarılı olarak duran TC ve KKTC bayraklarının açılmasıyla tören başladı. Protokol sırasına göre çelenkler konuldu. İstiklal Marşı eşliğinde bayraklar göndere çekildi. Törende konuşmalar yapıldı. Bu konuşmaların ardından Kurucu Cumhurbaşkanı Denktaş’ın Eşleri Aydın Denktaş tarafından, Anıt’ın yapımına katkı sağlayanlara plaket verildi. Kartal Belediye Başkanı yaptığı konuşmada, Denktaş’ın kendileri için ayrı bir önem taşıdığını söyledi. Son konuşmayı Cumhurbaşkanımız Sayın Eroğlu yaptı. Eroğlu: “Denktaş’ı anarken insanın gerilere gittiğini, nerelerden nerelere nasıl, kimlerle gelindiğini anımsadığını” kaydetti. “Kendisinin 1976 yılında seçime girerken Denktaş’ın kurduğu UBP çatısı altında siyasi hayata başlamaya karar verdiğini ve birlikte çok güzel ve anlamlı günler geçirdiklerini dile getiren Eroğlu, “Kendisi bize hocalık etmiştir diyebilirim” dedi. Şöyle devam etti: “Bize çok dersler vermiştir. O tutanakları okuma başlı başına tarihi bir derstir. Genç politikacılara bu tutanakları bulup okumasını tavsiye ederim. Bir müzakere nasıl yürütülür, müzakerelerde bir davaya dört elle sarıldığı zaman o dava nasıl müdafaa edilir, bunlar net bir şekilde görebilirsiniz” “Denktaş’ın siyasi hayatında bir tek hedefi olmuştur. Bağımsız bir devlet kurmak. Rahmetli Kurucu Cumhurbaşkanı sadece ve sadece Kıbrıs Türk halkının bu topraklarda özgür bağımsız yaşaması için mücadele etmiştir. Özgürlük için mücadele edenlerin dünyanın tarihine bakıldığı zaman nasıl itibarla anıldığını görüyoruz. Bizse özgürlük mücadelesi veren liderimizi dünyaya anlatamadık. Dünya anlamak istemedi” Gözlerden kaçmayan bir olay da başta Rauf Raif Denktaş’ı Ve Düşüncelerini Yaşatma Derneği ile diğer sivil toplum örgütlerine protokolde yer verilmeyişi oldu. Oysa Rauf Raif Denktaş’ı ve Düşüncelerini Yaşatma Derneği’nin bu uğurdaki çabalarını bilmeyen yoktur sanırım. Dernek Başkanı Sayın Latif Akça’nın aylardır atıl durumda olan bu heykelin dikilmesi için gitmediği makam, çalmadığı kapı kalmamıştır. Gerek basında olsun, gerekse sosyal medyada olsun, bu heykelin dikilmesi için büyük bir çaba sarf etmiştir. Neticede onun feryatları duyulmuş olacaktı ki, geç de olsa yapılan bu ayıp ortadan kaldırılmıştı. Bu nedenle en azından bu derneğin orada resmi olarak temsil edilmesi, başkanına da bu törende bir konuşturma hakkı tanınarak duygu ve düşüncelerinin verilmesi sağlanmalıydı. Rauf Raif Denktaş derneği Yönetim Kurulu adına Başkan Latif Akça bu durumu sosyal medyada kınadığını belirtti. “Protokolde bize ve diğer sivil toplum örgütlerine yer vermeyip Atamızın huzurunda Selamlamamızı engelleyenleri kınıyorum. Sizler bu derneği yok sayabilirsiniz. Ama halkımız ve üyelerimiz Derneğin nelere imza attığını çok yakından takip etmektedirler. Unutmayın ki güneş balçıkla sıvanmaz” dedi. Ben de bu derneğe karşı yapılan bir ayıp olarak düşünüyorum bu davranışı… Toplum liderlerinin heykelleri dikilmesi dünyanın her yerinde vardır. Hatta şehrin en güzel yerine, en yüksek yerine, görkemli ve büyük bir abide olarak dikilmektedir. Şehrin her yerinden görünebilmektedir bu heykeller. Böylece o şehre ve o ülkeye kendi damgalarını vurmakta ve “Burası bizimdir” mesajını vermektedirler… Biz de bu heykeli dikerek “KKTC bizimdir” dedik…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |