Değişim dışında hiçbir şey sürekli değildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Bir süreden beri büyük şehir duvarlarında NARO imzalı slogan çiziktirmeler görülüyor. İnsanların da merakını uyandırdığı için, bu konuda gazetelerde yazılar da çıkmaya başladı. Açılımı Nuri Alço Revival Organization, yani Nuri Alço Kurtuluş Organizasyonu anlamına geliyor. Hatırlayacağınız gibi, Nuri Alço geçmiş yıllarda Türk filmlerinde kötü adam rollerine çıkardı. Oynadığı roller hep aynı profildeydi; kurbanı olan saf genç kızlara uyku ilacı vererek iffetlerini alır, onları kötü yola düşürmeye çalışırdı. Türk filmlerinin naifliğine koşut, salt kötülüğü temsil ederdi. Gazetelerden okuduğumuz kadarıyla, eski aktör bunca yıl sonra tekrar gündeme gelmesine bir anlam veremiyormuş; bu yazıları yazanlara, web sitesi açanlara tepkiliymiş! ‘Bütün bunlar film icabı idi; ben aslında şu kadar iyi bir insanım, duygusalım’ filan diyormuş! İyi de, anlamayan sadece o mu? Gazetelerde olaya doğru tespit koyana rastlamadım henüz! Absürd ve anlamsız olarak algılamışlar! Gerçek ise bambaşka. Bu yazıları duvarlara yazan gençler; toplumun duyarsızlığını, baskı uygulayan donuk otoriteyi, siyasal boşluğu, kötülüğü, çıkarcılığı, kuralsızlığı, kentsel yaşamın bozulmasını, sevgisizliği protesto ediyorlar. Onların silahı bu alaycılık! Şimdi şu sloganlara tekrar bir bakın, haklı değil miyim: -Nuri Alço, ilim irfan paratoneri -Kozmik bilinç alço -Başbakan Nuri Alço -Nuri Alço sever! -Nuri Alço eğitim gönüllüsü! -Nuri Alço, o bir kent aşığı! -Nuri Alço, Mavlana(!) gibi Gençler zeki!. Yaşam alanlarını daraltan toplumun geneline karşı ince bir ironi ile kendilerini ifade ediyorlar. Yaptıkları bu eleştiriyi kavrayamayanlarla eğleniyorlar! Bu gençleri çok seviyorum. Şahingöz – Ocak 2003 Not: Gençler aynı zamanda entellektüel de! Şu yazıya bakın: 'N.A. Kıymetliss!!' (Yüzüklerin Efendisinde, Gollum'un Frodo'ya hitabına gönderme yapılıyor!... Bayıldım buna!)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |