..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Şahingöz




4 Ocak 2005
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız  
Afet öncesi alınması gereken bazı tedbirler!

Şahingöz


Sizler duyarlı ve iyi vatandaşlar! Bu yazıda anlatılan önerilere katılıyorsanız, yazıyı ilgili olduğunu düşündüğünüz kurum, vekil ve kişilere göndererek anlamlı bir şey yapmanın huzuruu paylaşın!


:BBGA:


BİR AFETTEN DAHA KÖTÜ BİR ŞEY VARSA, O DA AFETE HAZIRLIKSIZ YAKALANMAKTIR!


Güney Asya’ da olan deprem ve tsunami felaketi bize olası bir deprem felaketi üzerinde düşünmeye zorladı.
Afet ülkelerinde kurtarma ve yardım çalışmaları ile ilgili aksaklıklar ve zorluklar, bize bir ders olmalıdır.
Konunun uzmanı olmasak da, sağduyumuza güvenerek aşağıdaki tespitlerimizi ilgililerin, sorumluların, planlamacıların ve duyarlı insanlarla paylaşalım istedik!
Tanrı gecinden versin ama ne yazık ki ülkemizde deprem açısından riskli bir bölgede..
Eninde sonunda orada veya burada afetle karşılaşmamız kaçınılmaz! Ama uygar bir toplum olarak; bu durumu yok saymak, görmezden gelmek gibi bir tavır yerine; tedbir almamız, planlama yapmamız kaçınılmaz, olmazsa olmaz bir durum!
1.     Olası bir afette ilk karşılaşacağımız sorun, bölgede ve çevrede kablolu ve hücresel telefon şebekesinin çökecek olmasıdır. Bu konuda halk önceden afet durumunda hemen telefonlara sarılıp sistemi yoğunluk yüzünden kilitlememesi yönünde uyarılmalıdır! Sonrasında ise en azından sivil koordinasyon kurulları haberleşmelerinde yerel FM radyo istasyonlarını ve TV kanallarını kullanabilmelidirler.
2.     Ankara’daki hükümet 1999 depreminde olduğu gibi, günlerce suskun kalmamalı, önce ulusa seslenerek topluma moral vermeli; sonra da çabuk hareket edebilen, basiretli ve alışkanlığı gereği karar ve sorumluluk almaktan kaçan bürokrasiyi kamçılayabilecek bir üyesini, afet koordinasyonunun başına atamalıdır.
3.     Afet bölgesine ulaşan karayollarının daha önceki afette olduğu gibi seyir meraklılarınca kilitlenmemesi için askeri kuruluşlardan süratle destek alınmalıdır. 99 depreminde, yerel polis kuvveti görevlilerinin öncelikle kendi ailelerinin yardımına koştuğu görüldüğünden, askeri güvenliğin insiyatifi kuvvetle gereklidir. Bu cümleden afet bölgesinin yağmacı, talancı ve hırsızlardan ve hatta insan tacirlerinden korunması çok önemlidir. Bölgeye dışarıdan mümkün olduğunca görevlilerden başka kimse sokulmamalıdır.
4.     Çadırlar ve battaniyelerin yağmacıların eline geçip gerçek ihtiyaç sahiplerinin açıkta kalmaması için, bu malzeme kamyonlardan rast gele atılarak dağıtılmamalı; yardım ekipleri spor sahaları parklar gibi açık alanlara süratle çadır kentler kurup, afetzedeleri kayıt ederek çadırlara yerleştirmelidir.
5.     İçme suyu ve seyyar tuvalet ihtiyacı öncelikli olarak planlanmalıdır.
6.     Gıda maddeleri çuvalla ve paketle dağıtıldığında, çok kötü görüntüler ortaya çıkmaktadır. Bu durum geçmiş depremlerde yaşandığı gibi, son tsunami afetinde olduğu gibi TV’lerden tüm dünyaya yansımaktadır. Ayrıca geçmiş afetlerde, dağıtılan erzağın bir kısmının marketlerde satıldığı hep hatırlardadır.
Bunların önüne geçmek için gıda yardımı ilk anlarda kumanya şeklinde, sonrasında ise aş evleri kurulup, yemek olarak verilmelidir... Daha uygar ve bize yakışacak uygulama budur. Japonya’da afet sonrası böyle yapılmaktadır!


Bu anlattıklarımıza siz de katılıyorsanız, bu mesajı ilgili gördüğünüz kişi ve kurumlara geçiniz. Sorumlu ve duyarlı bir vatandaş olmanın huzurunu duyunuz.
Deprem gibi afetlerin konuşulmasından korkmayınız, hazırlıksız olmaktan korkunuz!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hakan Kocayınca...
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Suya Sabuna Dokunmadan
Mahalle Baskısı
Türk İmajı
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size!
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım&
Eğitim Şart!
Seçmenlerimizde Hiç Kusur Yokmu?
Trafik Magandalarına Dikkat!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Muz Cumhuriyeti [Eleştiri]
Aslında O İyi De... [Eleştiri]
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus [Eleştiri]
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var! [Eleştiri]
Bir Lider Aranıyor! [Eleştiri]
Trafik ve İnsan [Eleştiri]
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir! [Eleştiri]
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi [Eleştiri]
Bıyık Handikaptır [Eleştiri]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.