..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Şahingöz




20 Mayıs 2002
Muz Cumhuriyeti  
nedir?

Şahingöz


Değerli Başbakan yardımcımız,'Muz Cumhuriyeti değiliz' diye bir ifade kullanmış.Çocuğum bu deyimin ne anlama geldiğini sordu bana. Ona verdiğim cevabı bu köşede yineledim.


:DGHB:

MUZ CUMHURİYETİ

Bir devlet büyüğümüz,’Muz Cumhuriyeti’ diye bir kelam etti.
Oğlum bunu gazetede okumuş ve ne anlama geldiğini merak etmiş.’Bu deyim ne anlama geliyor?’ diye geldi,soru yöneltti bana!.
Çocuklar muz sever ya, ‘bu meyvenin sebil olduğu bir ülkemidir?’ diye bir çağrışım yapmış!.
Tam tersine,yaşamın zor olduğu,hiç yaşamak istemeyeceği bir ülke olduğunu anlattım kendisine.
Belki okuyucularımın içinde de bu deyimi duymamış olan olabilir.
Bu nedenle,izninizle kısa ve basit bir açıklama ile yazıya dökeyim .
Bir zamanlar,uzaklarda, Orta Amerika’da küçük küçük cumhuriyetler varmış.
Bu ülkelere biraz istihza ile muz cumhuriyeti denilirmiş.Böyle denmesinin sebebi ülkenin tek ekonomik kaynağının yaygın muz plantasyonları olmasının yanısıra;bu ülkelerin yeni kurulmuş olmaları sebebiyle devlet geleneğinden uzak olması,yönetimindeki zaaflar,genelde başıbozukluk,kuralsızlık,yaygın şiddet,eğitimsizlik,düzensizlik,yüksek nüfus artışı,rüşvet,despot yönetimler,gelir dağılımındaki adaletsizlik,cehalet,kültür ve aydın düşmanlığı,estetik noksanlık,hoşgörüsüzlük,kuralsızlık,kurnazlık,yoksulluk,taassup,
tembellik,üretmeden kazanmayı amaçlamak,ilkesizlik,siyasetin çıkar amacıyla yapılması,hukukun önemsenmemesi gibi sistemin ve halkın yaşadığı olumsuzluklar nedeniyle bu sıfatla anılırlarmış.
Bu tür ülkelerde, bazı yöneticiler antidemokrat ve halka karşı ceberrut davranışlar içinde olabilirlermiş.Örneğin, çok ücra bir kasabada,devletin en üst düzeydeki memuru;kendisi hakkında alaycı bir yazı yazan yerel gazetecinin üzerine,kendi tarafındaki savcı ve yargıcın adil olmayan desteği ile hışımla gider,zavallı gazeteciyi hapse bile attırabilirmiş.!
Çık çık çık...İnanabiliyormusunuz !?

Sakın allegori yapıyorum diye düşünülmesin.
Durumun bizimle bir benzerliği yoktur!.
Bizim ülkemizle herhangi bir paralellik kurmak niyetinde katiyyen değiliz.Bizim ülkemiz demokrat,açık,eşitlikçidir!.Yöneticilerimiz kesinlikle kendilerini halkın üzerinde görmezler.!

Anafikir şudur:
Öğrenmeye açık beyinler için,kötü örneğin tek bir faydası vardır.İyi olanın daha iyi bellenip,anlaşılmasını sağlar. Bu açıdan yukarıda anlattığımız,’Muz Cumhuriyeti’ kavramının hafifliğinin karşıtı olan, ‘Hukuk Devleti’ kavramının daha iyi sindirilmesi olanaklı olur..
Bizim ülkemizde herhangi bir sınıfın veya zümrenin değil;hukukun üstünlüğü vardır.
Bu nedenle,yukarıdaki örnekteki gibi,devletin gücünü kullanarak,kendilerine aykırı gelen fikir sahiplerini keyfi olarak cezalandırmak gibi despot tutumlar bizim ülkemizde yaşanmaz.
Haydi diyelim ki yaşandı; mutlaka adalet(biraz gecikmeli de olsa!) yerini bulur.
Haksızmıyım yani!
Şahingöz Mayıs 2002



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Demokrasi İşte Bu Nedenle En İyi Rejimdir!
Af konusunda Siyasetçinin bilmediği..
Yaptıklarımız,bundan sonra yapacaklarımızın teminatıdır!
Yeni Kamu İhale Yasası üzerine
AB ve Politika

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aslında O İyi De...
Yeni insan türü, Homo Ekonomicus
Neden Bu Kadar Çok Kötülük Var!
Bir Lider Aranıyor!
Trafik ve İnsan
Eleştiriye Katlanabilmek Güçlü Olmak Demektir!
Yurdumun İnsanının Bir Bölümünün Uygar Olmak Gibi
Bıyık Handikaptır
Şiddet Kültüründen Manzaralar
Tepkisiz Toplum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kişinin Kendine Ettiğini, Düşmanı Etmezmiş! [Öykü]
Suya Sabuna Dokunmadan [Deneme]
Mahalle Baskısı [Deneme]
Türk İmajı [Deneme]
Hakan Kocayınca... [Deneme]
Türkiye Karşıtlarına Gereken Cevabı Verm [Deneme]
N.A.R.O. 'cu Gençler, Helal Olsun Size! [Deneme]
Doğruyu Bulabilmek İçin Onun Gibilerine İhtiyacım& [Deneme]
Bir Afetten Daha Kötü Bir Şey Varsa, O da Afete Hazırlıksız [Deneme]
Eğitim Şart! [Deneme]


Şahingöz kimdir?

ŞAHİNGÖZ. Yaşı artık kemale erdiğinden,biraz huysuzca biridir!Biraz kızgın gözükse de,bu müzmin bir muhalif olduğundan değildir. Gerçekte apolitiktir!Onun isteği zeki,aydın insanlarla söyleşmektir!

Etkilendiği Yazarlar:
M.A.S.H. (Kult filmi izleyeniniz var mı?)


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.