..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Elif Yavaş




10 Temmuz 2018
İnsanlık Bayramı  
Elif Yavaş
Mutlu olmayı bilene her yeni gün bir bayramdır.


:IBI:
İNSANLIK BAYRAMI

“Deliye her gün bayram!” denir halk ağzında. Bize her gün bayram olsa gerek. İlim delisi, mecnun bir yolcu için de şiir aşkının delisi olmak böyledir. Aslında bize her gün bayramdır. Aldığımız her sağlıklı nefes ve kalp atışımız bayramdır bize. Yaşadığımızın, var oluşumuzun şükrünü kanıtlar. Bayramlara erip bayramları yaşatma muştusu çoğalır gönüllerde. Sıla-i rahim yaparak akrabalık ilişkileri birbirine sımsıkı tutunur. Kum saati gibidir ömür, tükettiğimiz her nefesin hakkını hakkıyla, lâyıkıyla verebilmeli. Menzilimiz, rotamız insan olursa içten hedefler insanlık bayramında nefeslenir.
Gönül sofraları bayram sofralarında su seli gibi çoğalır aradaki sevgi, saygı, selâmet sapasağlam olursa. Bayramlar komşu, eş dost, akraba, ana-baba, bacı, kardeş, evlât ile yakınlaşmayı vesile kılar. Dosta yol alır ayaklar ve sımsıkı sarılır vefalı kollar. Allah’a kul olarak yaklaşmak Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı ile nefeslenip dinî bayramlarla musmutlu muştulanır. Kapı zilinde bekleyen bir çift göz, hasret kokusuna gizlenen yürekler, saçlara dokunan eller… Hiç tanımadığımız birinden selâm gelir hani uzaklardan. Bizden de onlara selâm olsun.
Sadakatin, vefanın, kavuşmanın, hasretin timsali bayramlar. İnsanlık bayramı… Vicdanınız rahat, sevdikleriniz yanınızda, sıhhatiniz iyi, yüzünüz gülüyorsa hepinize her gün bayram. Ne Mutlu İnsanlık Bayramı!





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güncel Yaşam
Bilginin Hasadı ve Affetmenin Önemi
Ömür Dediğin
Bilginin Kölesi Olmak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnci Tanesi Değerinde Sözler
Kalbimize Mayın Döşeyenler
Savaş ve Kahraman Askerimiz
İlk Olmak
Ebabil Kuşları
Hayatın Çığlığı
Toprak Giderse...


Elif Yavaş kimdir?

Türk Dili ve Edebiyatı / Türkçe Öğretmeni, Türk Işaret Dili Eğitmeni, Yazar-Şaireyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebi olan her yazı ve sanatçısını severim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elif Yavaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.