Yaþamak bir aðaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeþçesine... |
|
||||||||||
|
Burjuvazinin zenginliði hiçbir iþ yapmadan faizdi. Þimdiki sistem de servet transferlerinin önünü kesmek ve burjuvaziyi korumak için "enflasyon kadar faiz alýnýr" diyordu. Bunlarýn tümü sömürünün, sömürmenin ve köleci sistemin öðretileridir. Temel ekonomi koþullarý deðil köleci ekonominin varlýk koþullarýdýr. Böyle olduðu için size bir zamanlar kolektif baþlangýçlý bir kolektif geçmiþinizin olduðunu unuttururlar. Kolektif geçmiþi unutturmak için kolektif geçmiþe nispetle zenginliðin ezelden ebede bir El takdiri olduðunu söylerler! Enflasyon þu bu El takdiri daðýlýmýn üs sel yansýma açýlýmýdýrlar. Bu açýlým gereði zengin feodali burjuva hareketi karþýsýnda korumak için faize haram demiþlerdi. Hem de faizin haramlýðý da ezelden ebede haramdý. Ezelden beri haram olduðu söylenen ve deðiþmez bir yasa söylem olan "faiz haramdýr nassý" þimdi Mamonlar aðzýnda "enflasyon kadar faiz almanýn caizliðiyle nas deðiþtirilmiþti!" "Ortada faiz haramdýr diyen nas varken sana bana ne oluyor" diyen söylem, enflasyon kadar faiz almak caizdir diyen bu tür sözlerle boþa çýkmýþtý". Faiz kulluk sisteminin beslenme kaynaðýydý. Kulluk sisteminde çýkmadýkça; kamunun olaný kamuya verilmedikçe, faizi, sefaleti, ahlaksýzlýðý, kötülükleri önlemeniz olanaksýzdý. Kiþilerin doðada saðlama yaptýðý avcý toplayýcý dönemdeki geliþmeci bir sosyal eylem birliði vardý. Düzenli grup sosyalliði kiþileri gruba paylaþýmcý yapýyordu. Birkaç kiþilik grup sosyal ligi içinde yapýlan av ve toplanan yiyecekler grup sosyalliðini gruba paylaþýmcý yapýyordu. Paylaþýmcýlýðýn temelinde organize iþ gücü vardý. Organize iþ gücünün transfer emek karþýlýðý vardý. Birlikte doðan kuvvetin bileþim gücü vardý. Enerjinin organize iþ bölümleri üzerinde dallanýp çatallanýp kolaylýkla akýþ yapmasý vardý vs. Her dallanma çatallanma kendi üs sel durum yansýmasýyla vardý. Üretim yapýlan ilk dönem içindeki hemcinslerimiz; "avcý toplayýcý elde ediþlerini, üretimi ve üretilen kullanýmlarý ortaklaþmakla kendisine "paylaþmacý ortaklar tanýmakla, kolektif sürece baþladýlar. Ýþte kendisine "ortaklar tanýmayan köleci mülk sahibinin" bu tür söylem ve gayreti, kendisine "ortaklar tanýyan" kolektif hafýzaya karþý, kolektif hafýzayý silme gayretinden baþka bir þey deðildi. Ortaklaþma yapan kolektif oluþ, ortak tanýmazlýk söylemiyle hafýzadan silinecekti. Aksi durumda mülk sahibi de ortaklýðý tanýsaydý; ne kolektif irade mülk sahibinin eline geçebilirdi. Ne de kolektif yaptýrým gücü mülk sahibinin eline geçebilirdi. Kolektif kapasitenin mülk sahibi eline geçmesi için mülk sahibinin elbette kendisine ortaklar tanýmamasý gerekecekti.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |