Sevgi dünyadaki yaþam ýrmaðýdýr. -Henry Ward Beecher |
|
||||||||||
|
Tanrý’nýn son elçisi Hz. Muhammed 571 yýlýnda -eski adý Bekke olan- Mekke’de doðmuþ, 40 yaþlarýnda yani 611-612 yýllarýnda yalavaçlýk (peygamberlik) görevini üstlenmiþtir. Puta tapan Mekkelilerin baskýsý sonucu annesinin memleketi olan Medine’ye, dayýlarýnýn yanýna göç (hicret) eden elçi (rasul) 632 yýlýnda, henüz 61 yaþýnda iken sonsuzluða yürümüþtür. Künyesi Ebu Bekir (Bekir’in babasý) olan ilk halife 2 yýl, Ömer 10 yýl, Osman 12 yýl, Ali 5 yýl halifelik yaptýktan daha doðrusu yapabildikten sonra -üçüncü halife Osman’ýn da akrabalarý olan- Þam kökenli Emevîler yönetimi ele geçirmiþtir. Halifelerin adýyla birlikte söylenen hazret sözcüðü saygý belirten bir hitaptýr. Türkçede sayýn, saygýdeðer gibi karþýlýklarý bulunmaktadýr. Yine rasulullah, Tanrý’nýn elçisi; habibullah, Tanrý’nýn sevgilisi; imam, önder demektir ve bunlarýn Türkçesini kullanmanýn dinî açýdan hiçbir sakýncasý yoktur. Emevîlerden sonra Abbasîler iþ baþýna gelir. Abbasîleri yönetime getirenler Ebu Müslim öncülüðünde ayaklanan Horasan Türkleridir bu arada. Emevîlerle baþlayan ve mevali uygulamasý adý verilen ayrýmcýlýða ilk karþý çýkan bilgin (âlim) künyesi Ebu Hanife (Haniflerin babasý) olan Mansur oðlu Numan’dýr. Ebu Hanife 699-767 yýllarý arasýnda yaþamýþ ve hem Emevî hem de Abbasî dönemine tanýklýk etmiþtir. Ehl-i beyte yani Hz. Muhammed’in kýzý Fatma’nýn soyuna yapýlan zorbalýða tepki gösteren Ebu Hanife her iki yönetim tarafýndan da dýþlanýp kovuþturmaya uðramýþ, sonrasýnda da zindana atýlmýþ ve burada zehirlenerek öldürülmüþtür. Herkes, “Tanrý bizim elimizi bu olaya bulaþtýrmadý. Biz de dilimizi bulaþtýrmayalým.” diyerek Ali-Muaviye meselesinden sýyrýlan Ýmam Þafi gibi þark kurnazý olacak deðil ya.. Araplarýn mevali takýntýsý biraz yumuþamakla birlikte Abbasîler döneminde de sürüp gitmiþtir. Örneðin Arap/Abbasî halifesi Kaim canýný, malýný, namusunu kurtaran ve Türklerin Oðuz/Kýnýk boyundan olan Tuðrul Bey’e “mevali olduðu gerekçesiyle” kýzýný vermek istememiþtir. Tuðrul Bey’e “doðunun ve batýnýn koruyucusu/hükümdarý” unvaný bizzat kendisi tarafýndan verilmiþken üstelik.. Araplarýn seçkin ulus (kavm-i necip) kuruntusu, takýntýsý diðer uluslara baský ve zorbalýk olarak yansýmýþtýr. Ta ki Müslüman olmayan Türklerin öldürülmesine “olur” (fetva) veren Arap/Abbasî halifesi Mustasým Billah’ý öldürten Ýlhanlý hükümdarý Hülagü Han’a kadar!. Güney-batý Türkistan’daki Müslüman Türklerle (Karluklar, Oðuzlar) kuzey-doðu Türkistan’da yaþayan Tengri inancýndaki Türkleri (Kýpçaklar, Moðollar) birbirine kýrdýrmaya çalýþan Abbasîler de böylece tarihin tozlu raflarýnda yerini almýþtýr. Büyük Selçuklu’yu çöküþe götüren Hasan Sabbah ve Haþhaþîlerinin kökünü kazýyan da Hülagü Han’dýr. Hülagü Han aslýnda ateþe tapan Zerdüþt’ü ortadan kaldýran Sakalarýn, kadýnlarý orta malý (konsomatris) yapmaya kalkan Mazdek’i yok eden Akhunlarýn yolundan gitmiþtir. Araplar ise geçen yüzyýlýn baþýnda sömürgeci Ýngilizleri ve “el-nebi” lakabýný taktýklarý iþgal ordusu komutaný General Allenby’yi, Tanrý’nýn kýlýcý (seyfullah) denilen Türklere ve -lakabý Mehmetçik olan- Türk ordusuna tercih ederek Emevîlerin, Abbasîlerin yoluna revan olmuþlardýr. Can çýkar huy çýkmaz diyen atalara rahmet.. Araplarýn mevali takýntýsý ve/veya üstün ýrk kuruntusu günümüzde de sürmektedir. Hem de “Üstünlük ancak takvadadýr.” diyen Hz. Muhammed’e raðmen.. Çok deðil, 2020’nin mart ayýnda Suudî Arabistan müftüsü: ”Türkler mevalidir, Ýslam’ý temsil edemezler.” þeklinde açýklama yapmýþtýr. Zaten Araplar Þiî/Caferî/Alevî Türklerin, Endonezya-Malezya ve Orta Afrika gibi uzak diyarlardaki diðer Müslümanlarýn bile kabul ettiði Ýstanbul’daki Türk padiþahýnýn dinî önderliðini, otoritesini de hiçbir zaman kabul etmemiþlerdir. Ülke sýnýrlarý Ýngilizler tarafýndan cetvelle çizilmiþ, -üzerine Mehmetçiðin kaný sýçramýþ- bayraðý Ýngilizler tarafýndan tasarlanmýþ dahasý Ermenistan’dan Yunanistan’a hatta Çin’e kadar her uluslararasý meselede Türkiye’nin karþýsýnda saf tutan, Türkiye karþýtý her ülkeyle iþbirliði yapan bir Filistin gerçeði ortada dururken ve de 3. Dünya Savaþý’nýn fitilinin ateþleneceðini bile bile “Mehmetçik Filistin’e!..” demek ne menem bir akýl tutulmasýdýr. Sanýrsýnýz ki Yüce Tanrý Araplarý Hollywood artisti, biz Türkleri de onlara koruma (bodyguard) olarak yaratmýþ.. Türk devleti de Araplarý Esirgeme Kurumu oluyor haliyle. “Türk çocuðu artýk Arap çölleri için kanýný dökmeyecektir.” diyen büyük önder Atatürk’e rahmet.. Tanrý’nýn elçisi bizden çýktý diye övünen, -baþta Türkler olmak üzere- Müslüman olan diðer toplumlarý mevali bir baþka deyiþle ikinci sýnýf dindaþ gören bir Arap anlayýþý, yaklaþýmý.. Halký mevali görülen, yönetim biçimi laik/demokratik/hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne ve kurucusu Gâzi Mustafa Kemal Atatürk’e yönelik olmadýk karalamalar (iftira), suçlamalar da cabasý.. Peki, ama aklý baþýnda bir kiþi ve/veya toplum yalavaç (peygamber) bizden çýktý diye övünür mü? Dönemin en aþaðýlýk, en zavallý toplumu bizmiþiz ki Tanrý bile dayanamayýp müdahale etmiþ diye utanýp sýkýlmasý gerekmez mi? Tabi utanýp sýkýlmak için insanda biraz yüz olmasý gerekiyor. Aziz Dolu Atabey azizdolu.wordpress.com
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Aziz Dolu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |