Gözaltında ölüme 8 yıl hapis istendi |
|
Hacettepe Üniversitesi öğrencisi Birtan Altınbaş'ın 1991 yılında gözaltında ölümüyle ilgili davada, "suçunu itiraf ettirmek amacıyla öldürmek kastı taşımaksızın faili belli olmayacak şekilde ölümüne sebebiyet verdikleri" iddiasıyla, o dönemde sorgulama ekibinde yer alan 3 polis memuru hakkında 8'er yıl ağır hapis istendi. (Hürriyet)
|
Bunlar adamı zorla mizahcı yaparlar......
Memleketin dört yanı allısı, yeşillisi, morlusu ve karası olmak üzere her türlü mizahi!!! olaylarla cepeçevre sarılmış...
Neetsek? oturup ağlasakmı?,
Bir yandan ağıtlar yakarken diğer yandan zili boşanmış! avratlar! gibi göbekmi atsak?....
Yada herşeye sittir çekip sosyal hayattan el ayak çekip kendimizi ağalı, ağdalı! dizilere, paprazileremi versek hayatın anlam ve önemini! bulmak adına! yada bulmamak için..?
Nerde ve nasıl bir yanlış yapıyoruz? ah! bi bilsem sırf geceleri değil gündüzleride rahat uyuyacağım...uyuyan bu halk gibi...
"caart kaba kağıt" hesabı bu halkın uyanacağı dair tükenen ümitlerim artık aheste aheste değil çabuk çabuk tükeniyor.
Neymiş halkmış!!...
caart kaba kağıt
ne halkı lan?dellendirmeyin adamı şimdi...
bunlardan bırak halk olmayı koyun bilem olmaz...
Tatsız sorular ve Tatsız bir tavsiye
Soru :"suçunu itiraf ettirmek amacıyla..." Ne demek ya? Eğer ortalıkta itiraf ettirilecek bir suç! var ise? Ee o zaman neden vatandaşa işkence yapılıyor? kişisel duyguları tatmin hesabımı yoksa?
Soru : Haberin detayında adı geçen kanun maddesini hazırlayan Hukuk Profesörleri, Doktorları, doçent ve uzmanların yanı sıra iddanameyi hazırlayan sayın savcı bey; böylesi bir olayı anlatmak için hangi mantık yolunu kullanarak "Öldürme kastı taşımaksızın...." gibi bir ifade ile bizlere ne gibi bir mesaj vermeye çalışıyorsunuz?
(a: Polis memurlarının amaçları sadece maktülü işkence sonunda en fazla sakat bırakmaktı. Ama gel görki adi felek ağını yavaş yavaş örerek!! Birtan Altınbaş'ı aramızdan çekip aldı. Ne yaparsın ilahi adelet, güç vs vb... mi acaba demek isteniyor?
(b: Aman ya uzatmayın bu kadar kardeşim. yoksam siz teröristmisiniz? Yahu alt tarafı emniyet güçleri kutsal vazifelerini yaparlarken adı geçen maktül arkadaş dikkatsiz bir davranışının sonucu meydana gelmiş bir iş kazasıdır! mıdır acaba? demek istediğiniz? (boş bulunmuş! ölmüş yani)
(c: Hayatta bazı olaylar vardır anlatılabilinemez. Sen ne kadar anlatabililir olmasına uğraşsanda nafile.. olmaz bu olayda işte bu anlatılabilinemezlik sınıfına giren bir olaydır
(d: Şışşt senin adın ne bakiim? Sen devletin bölünmez bütünlüğünü bölmek içinmi? Böyle iğneli sorular soruyorsunsun?.. Hmmmm bak cızzz!, öcüüüüü... eğer böyle yaparsan 80 öncesine döneriz ha!.. mı demek istediniz?
(e: Eeee! ben sizlemi uğraşacam ya? İşte ben lafımı ortaya söyledim isteyen istediği gibi anlamakta serbestir. Sonuç olarak demokratik bir ülkede yaşıyoruz.. mu demek istediğiniz
"Faili belli olmayacak şekilde ölümüne sebebiyet verdikleri.." den yola çıkarak benimde nacizane bir tavsiyem olacak
Tavsiyem : Şimdi bu üç polis memurundan biri yada bir kaçı Birtan Altınbaş'ı öldürdüğü kesinse.. bu üç polisi de şöyle babyiğit güçlü kuvvetli bir sorgulama timine emanet etselerde, sorgulama sonucu bakalım kim suçlu? kim amacı aşan işkencede dünya değiştireceğini? birde biz öğrensek iyi olmazmı?....