..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > A. Ceyda Öz




3 Aralık 2003
Yalnızlar Kahvesi  
A. Ceyda Öz
Buluşuruz hepimiz aynı sofrada, yaralanmış yüreklerimizin türküsünü söyler, suskunluklarımızı paylaşırız...


:BFGF:
Düşüncelerim durdu sanki, etrafa boş boş bakıyorum.. Ne de çok sevda sözcükleri var havada dolaşan. Tutmak istiyorum yavaşça bir tanesini...Elimi yakıyor,
korkuyorum, içim birden ürperiyor, tam bir sıcaklık içime doğru sızacakken, hemen görünmez oluyorum.

İnancımı yitirdiğimi fark ettiğimden beri onu da aramıyorum, inancım kalmadı artık hiç bir sevda sözcüğüne. Sanki artık sevemem. Tüm sevgiler yalanmış meğer demek de varmış bir gün. Oysa asla düşünemezdim, sevgisiz, aşksız yaşayabileceğimi.

Derdim ki; Aşk yoksa hayatın tadı olur mu? Güneşin doğması neye yarar? Ya mehtap, yıldızlar? Peki şarkılar, şiirler neden var?

Dalıyorum uzaklara derin...derin....
Oysa eskiden zamanlı zamansız daldığımda " aşık mısın " diyip gülerlerdi. Şimdi ise bir boşluğa dalıyorum. Biliyorum ki herkesin boşluğu orası. Karanlıklarından sıyrılıp, yalancı aydınlıklarda buluşanların, hep geri döndüğü bir boşluk.

Buluşuruz hepimiz aynı sofrada,
Yaralanmış yüreklerimizin türküsünü söyler,
Suskunluklarımızı paylaşırız...
İçimizi acıtır bir başkasının türküsü,
Acıtır çünkü kendimizi buluruz içinde
Ve yine aynı boşlukta buluşuruz,
Yine söyleriz yalnızlık türküsünü...

Elvedalar en iyi bildiğimiz sözcükler bizim, sözcükleri dizerken en baş sıraları verdiğimiz, boşluğumuzun köşe başları elvedalarımız. Elveda dedim ben de, çok zaman oldu.. Elveda dedim, aşka elveda...

Buluştum bir elveda kahvesinde benim gibi aşka veda etmiş dostlarla. Kahvemiz hem çok aydınlık, hem de bir o kadar karanlık. Birbirimizin gözlerini aydınlatamasak da, buruk bir tebessüm konduruyoruz suratlarımıza.

Seni düşünmüyor değilim, korkularım da yok artık, sadece elveda ettim aşka. Gel diyişin beni ters yüz edecek kadar sesli. Gözümü karartacak, her şeyi bir çırpıda sildirtecek kadar deli bir " gel ".  

Gelemem ki... Ne geçmişi silip atabiliyorum, ne gözümü karartabiliyorum. Hep acaba "o" mudur  diye o kadar şeyi hiçe saydım ki, artık hiçe sayacak bir şey kalmadı bende...

Bir ben kaldım bu sahilde anlayacağın. Bir başıma, bir ben...Aşkı gemiye bindirdim, arkasında göz yaşlarımı denize katık ettim.  Siren sesleri duyulmaz olana kadar bekledim. Artık hiç duymuyorum biliyor musun?

Gitti gemi aşkları alıp. Bana güzel bir kahve bıraktı, hiç bitmiyor bu kahve, yalnızlar kahvesinde. Hani dilek dilersin de, o dileğin olduğunda hep yenilenir hiç bitmez, işte benim kahvem de hiç bitmiyor yalnızlar kahvesinde...Aşk gemisi bana hiç bitmeyen şekersiz, sütsüz bir kahve bıraktı. Kokusu da yok aslında, içiyorum, alıştım, artık onu da seviyorum. Belki onsuz bile olamam biliyor musun?

Görüyorum sanki seni. Belki yaralıdır senin kanadın da. Senin de korkuların vardır biliyorum Öyle masum, öyle karşı konulamaz ki sözcüklerin, bazen devran dönecek gibi hissediyorum.

Ama sözüm var kendime. Senin yaralarını sarabilirim, başımı omzuna yaslayabilir, gözlerinin içinde kaybolabilirim.  Ama gelemem... Saat çok geç oldu, artık tüm sesler duyulmaz oldu bu kahvede...

Özlemin, benim özlemim kadar karşı konulmaz olsa da, benim dileğimi senin dudakların zikrediyor olsa da gelemem.
Varlığından haberim olsa da gelemem...

Hani bir ben kaldım bu diyarda, başka hiç bir şeyim kalmadı dedim ya, işte o yüzden gözlerinin içinde kendimi yitiremem...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yalnızlık kahvesinin doğuştan müşterisi
Gönderen: hasan / tosya
15 Aralık 2003
evettt yalnızlık kahvesi hepp yalnız hissettimm şimdii duygularımı anlatan bir hanımefendi varr sihirli değnekle dokundular sankii okudukça yalnız olmadığımı hissediyrum duygular tercüman oluyor ondan olsa gerek.. ____yüreğiniz susmasınnn____

:: Bir Fincanda Bana!
Gönderen: Siyah / İzmir
5 Aralık 2003
kapı açıktı, girdim içeri, hem içim üşümüş hem yokmudur bir kahvenin kırk yıllık hatrı, kahveci benim ki çok şekerli olsun, bu aralar acı! iyi gelmiyor! Merhaba Sevgili Ceyda, hepimiz mi aynı kahvenin insanlarıyız yoksa yaşananlar mı bizi buralarda buluşturuyor bilmiyorum ama, sakın pes etme, bir gemi rıhtımı terk etti bugün kimbilir yarın başka bir gemi yanaşacak! ama mutlaka aşk o limana uğrayacak bir gün!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Hüzünlerime Geri Dönüyorum...
Bir Sabah, Öyle Bir Sabah Gel ki...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hoş Geldin Yüreğim...
Ateş Böcekleri
Bir Lokma Ekmek Bir Hırka mıdır Hayat?
Kalemimin Ucu Titriyor Bu Akşam...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşkın Yalancısı [Şiir]
Saçmalıklar Diyarı [Şiir]
Benim de Umutlarım Vardı... [Şiir]
Gidiyorum İşte Ey Sevgili! [Şiir]
Işığım [Şiir]
Öğreneceksin... [Şiir]
Benden Bıkmışsın Demek... [Şiir]
Adın Gülbahar Olsun... [Şiir]
Sana Bir Sır Vereceğim! [Şiir]
Yağmursam [Şiir]


A. Ceyda Öz kimdir?

Hani öyle üşürsün ki, artık hiç bir şey hissetmez uzuvların, uyuşur kalırsın, manasız bir donukluğun çizgileri oluşur, ardından bir kabuk içindeki parçalanmayı döker, ezip de geçer tüm bedenini, acısı en derinden gelir de yakar her yerini. . . İşte ben de öyle üşüdüm gece yarısını beş geçe. . . Artık kurşun kalemle yazmak istiyorum yüreğime insanların adını. . . Silgisi olmayan kalemlerle yazdıklarımı kazırken oluşan yaralardan yer kalmadı silinmeyecek izlere. . . Dost dediklerim, arkadaşım dediklerim, sevgilim dediklerim. . . Hepinizi kazımak öyle zor oldu ki yüreğimden. . Hepiniz birer parça alıp gittiniz hatta, bense bıraktığınız izlerin silinmesini izledim kenardan, tıpkı bıraktığım izlerin silinmesini izlediğim gibi. . . Sonra hepinizi tekrar sevdim, bildim ki kim bilir hangi girdaptı sizi alıp götüren. . . Hepinizi sevdim, hepinizi affettim. . . Ama artık yüreğimde koyabileceğim bir yer kalmadı hiçbirinizi, bir bir yaraladığınız, o masum yüreğimde. . .

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © A. Ceyda Öz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.