..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Yavuz Nufel




23 Aralık 2001
Olmaz Olmaz Korkmayın!  
Yavuz Nufel
Türkiye Arjantin olmaz, kimse mukayase yapmasın


:CJHD:
Her gün olduğu gibi bugün de hemen hemen tüm köşe yazarlarımızı okudum.
Sayın Göngör Mengü, "Neden Arjantin olmayız?" diye başladığı yazısında içte ve dışta bütün otorilerin aynı cevabı verdiklerini ve ekonomik proğramdan şaşılmadığı sürece "Türkiye Arjantin olmaz" görüşüne yer veriyor.
Sayın Mengü, içte ve dıştaki otoritelerin ne dediği hiç önemli değil. Ekonomik program isterse tepe taklak olsun, isterse gayri safi milli hasıla 100 dolara düşsün korkmayın Türkiye Arjantin olmaz...
Bizim sanatçılarımız var, yazarlarımız çizerlerimiz var, siyasetçilerimiz var ve onlara 50 yıldır inanan, oy veren vatandaşlarımız var, yazılı ve görsel basınımız var, 09 plakalı ilimizle birlikte balina aydın(lar)ımız var. Arjantinde bunların hangisi vardı sorarım size?
Ve bu var diye sıraladıklarım, insanlarımıza tükürülmesi gereken yüzleri gösterdikleri kadar bir de tükürttürebilselerdi bu gün bunları yazıyor, konuşuyor olmazdık sanıyorum.

..........

Hem okuyan hem de yazan
süslü akvaryum içinde
palamut, istavrit, sazan
fransız mönüsü ile
traş üstüne traş...
habire gördüğünü zenginde
anlatmakla meşgul fakire
gece gündüz canhıraş
milyonlara bir avuç zahire
çok bile!..
sen, rakı şişesinde
balık olmak isteyen Ozan
uzat başını bir bak
yattığın Aşiyan'dan
neleri var İstanbul'un neleri
medyanın gamsız develeri
ve devekuşları
başları kumda
g..leri açıkta
çıplak ve maymunsu...
kızınca öper oldu
tükürmesi gereken lama
en büyük özellik entellik
ve
en büyük mesaj halka
"Tükürmek ayıptır sokağa"
oysa benim ülkemde
tükürülmesi gereken yüzlere
tükürülmediği sürece
sokaklara daha çok
tükürülecek elbette...


Kimbilir bakarsınız bir gün ben de halka mesajlarımı verebilecek bir yazar, bir şair olabilirim. Hollanda'dan ülkeme kesin dönüş yapmam şart sanıyorum. Yoksa birilerinin çaldığı davulun sesinin buralara hoş geldiğini söyleyenleri duyar gibi oluyorum. Her Türkiye'ye gittiğimde, 22-23 yıl kadar önce fikirlerimden dolayı kulağımı çeken eş-dost akraba ve büyüklerimin; ucuz ekmek, emekli paralarını alabilmek için geceden kuyruklara girdiğini gördükten sonra böyle bir şiir, böyle bir yazı yazma gereği duydum.
Yavuz Nufel
21-12-2001
Rotterdam-Hollanda


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Doğru bir yaklaşım...
Gönderen: Hulki Yalım / İstanbul
4 Ağustos 2002
Türkiye\'nin neden Arjantin olamayacağı birçok şeyden bellidir. Ama Yavuz Bey\'in dediği gibi bunlar ekonomik ya da stratejik nedenler değildir. Türk kültürünün içinde aramak gerekir bunun nedenlerini. Tüm yoksulluğa, düzensizliğe, yöneticilerin becereksizlik ve cahilliğine rağmen Türkler hala birbirlerine güveniyor, birbirlerini desteklemeyi sürdürüyor. Bunu hangi millet bizim kadar yapabilir? Aç kalana komşusu yiyecek götürüyor, yolda kalanı ilk araba durup alıyor... Türkiye\'yi sevmek için sayısız neden var... sevmemek için de birçok neden var, ama tüm bunlara rağmen Türkleri Türk yapan, hala sevebiliyor olması. Teşekkürler Yavuz Nufel.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yorum Nedir?
Şairciklere Şaireciklere Birinci Ders...
Ne Şiiri, Hangi Şair, Ne Günü
Buldum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ateş Her Zaman Düştüğü Yeri Yakmıyor [Şiir]
Enkaz Altında [Şiir]
Anam, Bacım, Avradım [Şiir]
Boyacı Çocuk [Şiir]
Gurbetçi Destanı'ndan [Şiir]
Deniz Kızı [Şiir]
Nezih Güzelliklerin Eşsiz Timsaline [Şiir]
Şikayet [Şiir]
İtiraf Edin [Deneme]
30 Euronuz Var mı? [Deneme]


Yavuz Nufel kimdir?

Şair yaşadıklarını yaşatabilme hissettiklerini hissettirebilme bilgi ve becerisi olan kişidir. Ayrıca şair, yaşadığı dönemin, olayların canlı tanıdığıdır diye düşünüyor; her sey gibi şiirin de günümüzde oldukça kirletildiğine, temizlemek gerektiğine inanıyorum dostlar ! Şiiri yazmadan yaşamak gerek. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazim Hikmet, Orhan Veli, Ahmet Arif, Neyzen Tevfik


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yavuz Nufel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.