Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac |
|
||||||||||
|
Kor alevler yakıyordu tenimi Gözlerim yaşlı, içim bir hoş -değildi Yüreğim, alev alev -değildi Sadece zarfı açmıştım. Titreyen ellerimin arasından kayar gibi Dökülmüştü kelimeler önüme. Toplamaya uğraşan terli eller Anlamaya çalışan sorgulu gözler Ve yıllar öncesine dönen bir garip sevinç vardı. -Evet vardı Değişen rayların kokusu geldi birden burnuma Geç gelmişti mektubun Üç yıl öncesinin tarihi vardı üzerinde Buram buram sen kokuyordun; Ateşe düşmüş itiraflar Ve geçmişte kalmış savruk özlemler… Sıcak bir akşamdı mektubun geldiğinde Yetişemedi Hasret kokusunu sînesine çekemedi Yüreğimi titretemedi. -İnanma, yalan * Karşımda hasret kokulu Akdeniz Akdeniz’i soluyorum Ellerim denizin tuzuna bulanmış Saçlarımda güneşin ateşi Eski bir özlemin alevi yüreğimde. Çardak altında gördüğüm bir çift göze dönüyorum Sakladığım o taşı görüyorum Anlıyorum… Akdenizim ben oraya gidiyorum Bir uçuk mavi düşüyor ellerime Demli çay kokusu burnuma Tamburun ince sesi Sultanahmet’in inleyen sedası Ağlıyorum… Yüreğim delik deşik Semavere veriyorum gönlümü Ellerinden gönlüm savruluyor Sultanahmet Camii yanık bir çağrı yapıyor Üç yıl geç kalınmış mesaj çayıma karışıyor İçiyorum özlemle İçiyorum yana yana Kokusu burnumda Aşkı içimde Ben oradan kaçıyorum… * İstanbul düşüyor aklıma Buğulu ve zehirli İstanbul Yüreğimin atışları değişiyor birden Özlüyorum Dönemiyorum…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Dervişe Kutlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |