..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bazen evrende yalnız olduğumuzu düşünürüm, bazen de olmadığmızı. Her iki durumda da bu düşünce beni afallatır. -Arthur C. Clarke
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Fantastik > Nehir A.




11 Mart 2002
Son  
'Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz?' -Dostoyevski

Nehir A.


Bu öykü sadizme adını veren Fransız yazar Marquis de Sade ve onun sonu gelmeyen düşlerine ithaf edilmiştir. de Sade, neredeyse yarı ömrünü akılhastaneleri ve hapishanelerde geçirmesi için ne gerekiyorsa yapan devlet adamlarına ve ailesine şöyle sesleniyor


:BDGE:
Bu öykü sadizme adını veren Fransız yazar Marquis de Sade’a ve onun sonu gelmeyen düşlerine ithaf edilmiştir. de Sade, neredeyse yarı ömrünü akıl hastaneleri ve hapishanelerde geçirmesi için ne gerekiyorsa yapan devlet adamlarına ve ailesine şöyle sesleniyordu parmaklıkların arkasından: ‘Yanıldınız, beni buraya kapatarak beynimi coşturdunuz, bana can vermek zorunda kalacağım hayaletler yaratma olanağı verdiniz!’

SON

‘Ve hepimiz az ya da çok rüyacı değil miyiz?’ _Dostoyevski


Düşlerin efendisi;

Sana senden birkaç yüzyıl sonra, seni adını bile asla öğrenemediğin bir şehirden, yıldızlı ama yanlız bir gecede yazıyorum. Boş sokaklarda farelerin cirit attığı saatteyim. Bir yandan öyle bir şarkı dinliyorum ki eminim sen de çok severdin. Senin kitaplarını, adına yazılmıuş denemeleri okuyup düşlerine girmeye çalışıyorum...


Şimdiki zamanlar...

Artık giyotin yok. Anlayacağın başka başka ölüyoruz. Yaşayarak, boyun eğerek, içimize atarak, katlanarak, ağlayarak ölüyoruz. Piscus Hapishanesi'nin bahçesine gömülen cesetleri hatırlıyor musun? Hani zaman geçtikçe toprak onları taşıyamaz olmuştu ve kadın erkek organları toprağın yüzeyine fışkırmaya başlamıştı... Sokaklar öyle şimdi. Kadınları, erkekleri, çocukları ve onların suçlarını taşıyamaz oldu. Caddelere sığmıyoruz!. Her yerden açaklıklar ve acılar yağıyor üzerimize.

Biliyorum…

Hissediyorum; kafama bir kedi saldıracak ve pençelerini saplayacak derinlere. Beynimin içindeki sıvıyı akıtacak. Buna rağmen ölmeyip can çekişeceğim. Yaşadığım bu felaketten sıyrılamadığımı görüp deli gibi tepineceğim olduğıum yerde. Hatta delireceğim.

Şimdiye dek kurguladığım düzmecelerin, ihanetlerin, teorilerin, bir türlü gideremediğim yanlzılığın odaya akıp gidişini izleyeceğim yerde sürünürken. Hiçbir hayalim kalmayacak, lanet olsun, hiçbiri. Umutlarım da… sonun gelmesi için yalvaracağım Tanrı’ya. Ama gelmeyecek. Bundan böyle ölene dek, akıp giden düşüncelerin bulandırdığı bedenimle yerde sürünüp duracağım.

Oysa dün gece düşümde ona bir silah uzatmıştım beni vurması için. Eğer becerseydi daha az acı çekecektim. Bir aşk daha yaşamalıydım, biraz daha sevişmeliydim, bir kez daha güneş üstüme doğmalıydı ya da ben güneşi uğurlamalıydım avucumda bir tutam hayalkırıklığyla. Lanet olsun kötü perilere. Lanet olsun tekir kediye!

Kimin ruhu kısılıp kalmış ki içinde böylesine kötü… çok kötü… içinde kim var? Çok ağlattığım, her gece yatağında bir sürü çivinin üzerinde uyumaya mahkum ettiğim koca bir adam mı ki asla eskisi gibi gülmeyecek çok istediğinde asla yanında olamadığım hatta bunu zaman zaman bilerek yaptığım bir dost mu, yoksa annem mi hep ama hep sadece mutlu olsun diye yalan söylediğim?

Fantastik olsun isterdim her şey her zaman. Gerçeklerle oynadığım köşe kapmaca son mu buluyor? Oysa alışır gibiydim düzene. Hangi türe ait olduğunu bilmediğim yazılar yazmaz olmuş, memleketin haliyle bile ilgileniyordum. Kötü kedi pençelerini batırmasaydı eğer başıma, ben daha biraz nefes alırdım. Adamın eline silahı vermiştim gerçi dün gece ama… Düş işte…

Beynim, içine gömdüğüm aşklarım, yanlızlığım, hastalıklı bağlılıklarım, komplolarım, yanılmalarım, kendimi inandırdığım gerçeklerim akıyor odaya. Kedi; artık son pençeyi de kalbime batır da öleyim ha, ne dersin?






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın fantastik kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstanbul'da Bir Bahar Masalı, Mutlu Aşk ve Eski Fotoğraflar.

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ve... Veya...
Uzaktan Gelen (Birinci Bölüm)
Oyunbozan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Küçük Sırlar [Deneme]


Nehir A. kimdir?

yazdıklarım umutlarım, dünüm, bugünüm, yarınım, hayallerim, gördüğüm rüyalarım, pişmanlıklarım, yalanlarım, gerçeklerim, inandılarım, yoksaydıklarım, aşklarım ve kaçışlarım. . .

Etkilendiği Yazarlar:
marquis de sade, küçük iskender, murathan mungan,leyla erbil, salinger, erhan bener, tomris uyar, willliam borrughs, charles bukowski...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nehir A., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.