..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Sertaç...(now_or_never)




14 Mayıs 2006
Atatürk ve Sosyalizm Yanılsaması  
Sertaç...(now_or_never)
Atatürkçü düşünce ve sosyalist düşünce sistemi birbiriyle bağdaştırılamayacak ölçüde farklı olgulardır....


:CEIJ:
   Geçmişte ve günümüzde birçok insan Atatürk ile sosyalizm düşüncesini bağdaştırmaya çalışmaktadır. Fakat şunu belirtmek isterim ki; Atatürk ve sosyalist düşünce sistemi birbiriyle bağdaştırılamayacak ölçüde farklı olgulardır....
   Şöyle ki;
   Atatürk kesinlikle sınıf mücadelesini reddeder. Atatürk temelde sınıfsız bir toplum yaratmayı amaçladığını belirterek cumhuriyet devrimini gerçekleştirmiştir. Fakat Türkiye'nin toplumsal yapısına bakıldığında; toplumun farklı kesimleri arasındaki gelir dağılımı uyuşmazlığı ve ekonomik farklılıklar, temelde bir sınıflar olgusunun varolduğunu gerçeklemektedir. Dolayısıyla Atatürkçü cumhuriyet anlayışı temelde varolan ve farklılıklar taşıyan sınıfsal kesimlerin karşılıklı etkileşimler sonucunda toplumu belirli bir gelişim ivmesi içinde ileriye taşıması gerektiğini savunur. Sosyalist düşüncenin temelinde ise sınıf mücadelesi bulunur. Sosyalizm; bu mücadele sonucu sınıflar arasındaki ucurumları yokederek sınıfsız bir toplum oluşturmayı amaçlar...
   Atatürk'ün düşünce sisteminde belirgin bir milliyetçilik olgusu söz konusudur. Sosyalist düşüncede ise milliyetçilikten öte enternasyonalızm olgusu sözkonusudur. Aynı zamanda bu enternasyonalızm olgusu; belirli insan toplulukları özelinde değil, ezilen halk kesimleri öncülünde varolması gereken birliği savunur...
   Atatürk ekonomik işleyiş açısından devletçi politikalar izlemişse de aynı zamanda bireysel girişimciliği de desteklemiştir. O; ınsanların, hayatlarının çesıtlı donemlerınde elde ettiklerı, gerek teorik gerekse pratik deneyimleri, ekonomik özgürlüklerini elde etmek amacıyla; kendi imkanlarını olusturarak iş hayatında kullanabılmelerı gerekliligini savunmustur. Sosyalizm ise topluma belirli imkanlar sunarak,onların bu imkanlar dahilinde çalışmaları ve yaşam sürmelerini sağlamayı amaçlar...
   Bunlar gibi daha bircok neden sayılabilir...
   Aynı zamanda şunları da belirtmek isterim ki; Atatürk Milli Mücadele yıllarında bu mücadeleyi kazanmak amacıyla halkı tek catı altında toplamaya calısmıstır. Bu amaçla halkın birçok kesimine, farklı siyasi örgütlenmeler içinde olan, farklı görüşlere sahip gruplara da farklı yaklasımlar sergilemistir.Örneğin Atatürk Türkiye'nin ilk komunist partisinin kurulmasına zemin hazırlamıştır. Aynı zamanda, örneğin milliyetci gruplara komunizmin zararlarından bahsederken, komünist gruplara yolladığı mesajlarda komunizmin gerekliliğinden bahsetmiş ,muhafazakar kesimlere hitap ederken ıse İslam'ın yüceliğini vurgulamıstır... Ataturk bütün bunları yaparken tek birseyi amaclamıstır. O da; toplumun bütün kesimlerini mücadele saflarına katarak, vatanı içinde bulunduğu işgalden kurtarak cumhuriyet devrimini gerceklestirmektir. Ve bu siyasi polıtıkasını bir başka deyişle stratejisini de başarıyla gerçekleştirerek Anadolu'yu işgalden kurtarmıştır...
   Son olarak belırtmek isterim ki; Atatürkçü düşünce ve sosyalist düşünce birbirinden farklı, iki ayrı düşünce sistemidir... Bunları aynı temele oturtmaya çalışmak yanlıştır...

17.07.2005

.Eleştiriler & Yorumlar

:: düzeltmeye cevap...
Gönderen: NOW_or_NEVER / İstanbul/Türkiye
11 Eylül 2006
Zaten yazıda da belirttiğim gibi, Atatürk'ün farklı siyasi kliklere, farklı yaklaşımlar sergilemesi, işgalin sonlandırılması adına halkı tek çatı altına toplamak amaçlı olmuştur... Dolayısıyla burada tartışılması gereken gerçekleştiren eylemin (komünist bir parti kurulmasına önayak olmak vb.) ideolojik anlamda ritüellere uygunluğundan çok, amacı ve doğal olarak meydana getirdiği etkiler olmalıdır...

:: Düzeltme
Gönderen: ugur altun / İstanbul/Türkiye
11 Eylül 2006
burada bazı konularda tarih vererkek yorum yaparsam ve meclis içtima larında geçen konuşmaları ayrıca yapıılan iktisat kongrelerinde alınan kararları da anlatarak giriş yaparsam mustafa kemal karşıtı olduğum düşünülebilir. o nedenle girmeyeceğim.ve şunu belirteyim türkiye de ilk komünist partiyi mustafa kemal kurdurmadı 1920 de mustafa suphi ve yoldaşları kurdu ve milli mücadeleye katılmak için geldikleri karadeniz den(burada da kazım karabekirin yaptıklarına girersem yine yanlış anlaşılabilirim)tekrar bakü ye dönerken katlediliyorlar(15 kişi).ve 15lerin mücadelesi 85yıldır devam ediyor.mustafa kemalin kurdurduğu komünist parti de kemalizmle nazizmi birbirine yakın sayıp ikinci dünya savaşı sırasında ırkçı söylemlerini eksik etmeyen yapan mahmut esat bozkurt ve liberalist celal bayar bulunmakta.ve mustafa kemalin kurdurttuğu bu parti komünistler tarafından sahte tkp olarak nitelendirilmektedir ki tek amacı komünist eğilimleri kemalizme kanalize etmekti....




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yitip Gidene... [Şiir]
Zaman Susmuş... [Şiir]
Yalnızlığın Bitmeyecek... [Şiir]
Yapayalnız Bir Gece... [Öykü]
Giderken Seni Bırak Bana... [Deneme]


Sertaç...(now_or_never) kimdir?

Yazdıkça sessizliği azaltmak belki de inadına. . .

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sertaç...(now_or_never), 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.