..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > v.g.




3 Temmuz 2006
Eylüle Düşen Sesin  
v.g.
kırık bir eylülden...


:BCHA:
Eylül’e Düşen Sesin

Sesin, bir yaprak kıpırtısı olup, sonbaharın içine düştü.. Eylüllenmiş bir sevginin elleriydi yakama yapışan.. Sana dokunmak istermişçesine ve kaçarak bir kaçamak duyuşun kuyusuna; senin kıyılarına indim.. Ayaklarımın altı yanıyordu, acıyordu. Kıyılarındaki sığlıkları aradım güneş yanığı bir içle, içimle..
Derindi, pırıltılı ve açık; sığlık sana durduğum kıyılarının ucu.. Sevişgen bir savaş yaşanıyordu sanki kıyılarında. Öylece kalakaldım; ayaklarımın altı acıyarak ve içim güneş yanığı..
Uzanıp, yatasım gelen her yerde bir tanrı ölüsü seriliydi.. Yatsam yüreğinin kıyıcığına, biliyordum, tnarının biri çiğneyip ciğerlerimi, geçecekti üstümden.. Korktum.. Utandım; tanrıların üstünde, altında yanıbaşında çırılçıplak kalmaktan.. Öykündüm felsefeye.. Uçurum dibindeki gerçeklere doğru, biraz daha yükseklik yitirdim.
Öpülesi bir sevişmeyi canımın tak dediği yere gelip usulca bırakacaktın; inanıyordum.. İnançlarım tanrılardan çok büyüktü ve korkuyordum seni tapılası bir tanrıya dönüştürmekten yüreğimde, beynimde ve yüreğimle beynimin kesiştiği ilk noktada.. Dingin bir sele, sarmalayacaktı ağzın beni; yutacaktı belki.. Küçülecektim, bir leblebi denli. Devleşecektim gökyüzü olup.. Ve bir yara açılacaktı en yaralı kırgınlığımda.. Gökyüzümün içine sığınıp, bir leblebi gibi yutarken beni, yaralarımı sağaltacaktın..
İçim güneş yanığı.. Yürüdüm, sesinin yumuşaklığı üzerinde.. Çağırdın.. Çağırdın.. Çağırdığını bilemeden.. Çağırıldığımı sanamadan.. Öylece kendi başıma ve öylece kendi başına.. Başladığımız bir yzaı gibi en baştan yorgun, en baştan yaralı, en baştan sevdalı.. Bir yazının son sözcüğü gibi yüceleşmiş, burnu büyümüş..
İnsanlar çoğaldı birden.. İçimin güneş yanığı örselendi. İnsanların kalabalığı içinde kalmaya başladın yavaş yavaş.. Görüntün sesinin büyüklüğünün içinde ufaldı, ufaldıkça.. Ellerimi uzattım usulca.. Sesin değdi ellerime, ellerim gönendi, ellerim büyüdü ve ellerimin damarları çatladı sevinçten..
Bunları bilemezdin.. Bunlar şizofrence görüntülerdi, duyuşlardı belkide senin için.. Bilemezdim. Bilmemelerimiz bir sevişmenin boşalma anındaki acıya tutsaktı.. Bütünleşiyor ve tekleşiyordu o anda..
Sesin dağıldı, şehirlerin içinde.. Bütün kırık şehirlerde aynı ezgiyle, aynı renkle yayılıyordu sesin.. Sesine tutunarak gitmek, gitmek uzaklara, olanaksızdı..
İçim güneş yanığı, yüreğim güneş yanığı.. Yaralarımdan taze bir kan sızıyor.. Sesin içimdeki güneş yanıklarına sövüyor gibi.. Geçmişleri, şimdilere, şimdileri, geleceklere ipince bir yaprak damarıyla bağlıyorsun..
Hiçbir şey bilmiyorsun...
Hiçbirşey bilmiyorum...
Sesin sonbaharın içine düşüyor, oynaşıyor, orospulaşıyor benimle... Ve ben yine ve ben gene sesine dokunmak deliliğiyle eylülleniyorum... Ama tükeniyor eylüllerim...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrılığın Beşinde
Kargalar ve Martılar
Tüm Kentlerin Yabancısı
Parmakuçlarındaki Öyküler
Çıplak Eylül
O Zamandan Bu Zamana Siyahbeyazgri Bir Resim
Cup Cup'larım
Yaşamlarınızdaki Ellerim ve Oltalar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Mor [Şiir]


v.g. kimdir?

düşlerin içinde kendini ve sözcüklerini arayan bir tutunamayan. . .

Etkilendiği Yazarlar:
kafka,pavese,dostoyevski,oğuz atay,tezer özlü,nietzche


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © v.g., 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.