Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac |
|
||||||||||
|
Lüks bir sarayın bahçesindeydim diğer çimen arkadaşlarımla. En soylu kişiler gelip geçti üstümden umarsızca Tarihi yanıltmak istemem ama Kimse bilmez onların haylazlıklarını benden başka. Sonra birgün soylu adamın bahçivanı geldi makinasıyla Bir cani gibi merhametsizdi, kana susamıştı adeta Veda etmek zorunda kaldım arkadaşlarıma göz yaşlarıyla. Anlayamadım bir türlü, acaba ben de miydi hata? Çok önceleri ben bir çiçektim. Fakir bir evin bahçesindeki en güzel şeydim Hanımımın sevgi sözcükleriyle yetiştim, serpildim, güzelleştim. Binbir dedikodu dinledim, gülümsedim, hayret ettim. İnsanların yaptıklarına bir türlü anlam veremedim Nasıl hissettiklerini hayal bile edemedim. Güneş soldu bir gün, gökyüzü döküldü, ben üşüdüm. Suratımı astım hayata, soğuktan donarak öldüm. Ben bir ağaçtım kocaman ormanın en ucunda İzlerdim insanları arkadaşlarımla; Bir gün küçük bir çocuk geldi tek başına. Sığındı gövdeme soğuklarda. Besledim onu meyvelerimle, korudum onu karda kışta Taa ki ana ve babası gelinceye kadar telaşla, Tek ailesi bendim o karanlık ormanda Oysa o da gitti kaldım ben yalnızlıkla. Ben bir arıydım zamanın birinde Gezinirdim daldan dala bal ümidiyle Korkusuzdum, pek genç, aynı zamanda azimli de... Taa ki rastlayana kadar o küçük kıza sessice.. Küçük sarışın kız kovaladı beni korkunç haliyle. Ezmeye çabalıyordu bedenimi elleriyle Tıpkı kirpilerin dikenlerine sığınışı gibi sığındım ben de iğneme Koluna saplanıp kaldım o sıcak günde. Çığlıklarıyla geldim aniden kendime Vicdan azabıyla yıkıldım yere Ve bir daha kıpırdayamadım hiçbir yere. Ben bir kuştum bundan da önce Uçardım gökyüzünde özgürce Yemek aradığım zamanlarda inerdim yeryüzüne heybetle. Yerdim yemeğimi afiyetle. Sonra bir ev buldum kocaman kedileriyle Ah o kedilerden nasıl da korkardım delice! Yine de lezzetli kokular için başladım oracıkta beklemeye. Uygun zamanda dalışa geçtim yeryüzüne. Tam doymaya başlamışken göz göze geldim o dev kediyle Kaçmaya davrandım aceleyle Geç kalmıştım ama yine de bağırmadım ölmekte olduğumu bile bile Ondan sonraki hayatımda oldum ben de bir kedi Ben de yakaladım fareleri, böcekleri, güvercinleri... İçgüdüseldi ama anlamıyordum nedenini Tıpkı beni öldüren o kedideki gibi! Sonra kocaman bir köpeğe rastladım, simsiyahtı gözleri Son sözlerim acı haykırışlar oldu ve sonrası sessizlikti Bir köpek oldum aldırmayan çevresini Oturdum, kalktım, havladım, yattım sahibimin istediği gibi O olmadığında ise koşardım çimlerin üstünde oldukça neşeli Mutluydum, çünkü oyun oynamak benim cennetimdi. Sonra uzaklarda gördüm minicik bir kedi. Oynamak istedim onunla, koştum yanına, bana tükürmesini de oyun bildim cilveli Isırıklarla karşılık verdim ona, ‘hadi oynyalım’ diyordum, bilirsiniz, bir anlamda bizim için oyun oynamak ısırmak demekti Oysa o küçük kedi yere yıkıldı, saçtı üzerime lanetini Koştum çevresinde ‘rol kesme’ diye haykırdım isteğimi Uyandırmak için ısırdım bedenini Oysa o bir türlü açmadı kocaman gözlerini Ben bir hata mı işlemiştim yani? Bir insan oldum en sonunda naif ve gerçekçi Yarı uykuda bir kişiydim, hatırlayamayan geçmişi. Otların üzerinde zıpladım, ezdim çiçekleri Ağaçları tekmeledim, öldürdüm böcekleri. Sonra kuşları avladım, kedilerden nefret ettim ve vurdum köpeklere, sanki bütün bunlar birer güç gösterisiymiş gibi Keşke hatırlasaymışım geçmişi O zaman yapmazdım herhalde bu kötülükleri Saygı duyardım her varlığa yeryüzündeki Anlardım onların da değerlerini. Harcamak zorunda kalmazdım bu hapiste tüm vaktimi Varolabilmek için her varlığa saygı duymak gerektiğini bilirdim belki.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Selin Arslanoğulları, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |