Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu |
|
||||||||||
|
Bir gün oturup düşünmek istedi. Papatya çayı içip turuncu ışığın altında terörist örgütlenme hakkında bir kitap okuyordu. Her zaman dediği gibi, saçmasapandı. Kendi hakkında tek bildiği saçmasapan kristal kesme bir şarap kadehi olduğuydu, çok zavallı ve güçlüydü. Ama elma ve armut toplanmazdı. Çünkü sandalyeye oturup düşünmeye başladığı an, biliyordu, eskiden yanaklarında açan beyaz güller ve gözlerindeki makyajlı hayaletler kaybolup gidecekti. Kıza salıncaktan in, başkaları binecek dediler. Aşağıya inmek istemediğini söyledi. Yanlıştı. Noktalar çok fazlaydı. Yaşadığı her şeyden çıkardığı ders hiçbir şeydi. Duyanların şaşırdığı, görenlerin tiksindiği, konuşanların tutku yaptıkları bir yemek tarifi gibiydi. Yalancıktan krema üzerine kurabiyeli pasta. Bir dilim almak isteyenler üzerindeki gümüş dikenleri şeker sanıp, parmaklarını batırıp kanattılar. Küfredip gittiler. Kalanlar da yiyemeden baktı sadece. Ne yapmak istediğini çok iyi biliyordu; her yaz sabahın köründe kalkıp eflatun vapur dumanları açan rüzgarlı bir balkonda, yastıklı bir sandalyenin üstünde otururken tek düşündüğü şeydi bu. Birinin dokunulacak bir yüzü olduğunu söylemesi için neden sabahın körü başka bir yastıkta uyanması gerekiyordu. Gayet Endonezya’da pamuk toplayabilirdi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © peri sim eldivenoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |