Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter |
|
||||||||||
|
İnsanların suratlarındaki ifadeler, sanki hepsi anaokulunda yaptığımız patates baskılar gibi simetrik, küçük bir sandalyede oturan siyah makyajlı kız ve yerde müziği dinlemeye çalışan buğulu gözler, turuncu kanepeye uzanmış mor kız, üzgün bir erkek, aşk, her şey, tüm insanlar, bakınca, gerçekten anlamaya çalışınca, iğne yapraklı ağaçlar gibi kışın bile dökülmüyorlar, notalar uyandırıyor onları, şişeler canlandırıyor, duman renklendiriyor, samimi bir gülümsemeyle her yer; mor ışıklar, pembe perdeler bembeyaz oluyor. Eğlence tüm gün; sabah salona vuran güzel ışıkla, akmış makyajlar ve bitmiş şişelerle, dudak izleriyle kirlenmiş kadehler ve bitmemiş çorba kaseleriyle birbirine dokunan iki kirpiye benziyor. Bazen damarlarında kırmızı bir sıvının aktığı fikri, kalbinin yaşadığın onca senedir durmaksızın attığı fikri garip, olağanüstü gelir ya, aşk buna benziyor, korku; karanlıkta bir meşe ormanında çıplak ayak yürümek, ayağa kalkamadığın, bacaklarını göğsüne çekerek oturmak zorunda kaldığın iki metrekarelik bir oda, aşk bunun gibi, sanki odanın dört tarafında menekşeler açıyor, sanki bacaklarını uzattığın anda solacak menekşeler, bütün ışıklar kapanacak, evlerinde yemek pişiren çiçekli etekli kadınların bundan sonra pencerelerinden yağmurlu havaya bakmaya güçleri yetmeyecek, her şey, insanların çevresindeki tüm eşyalar, ışıklar, renkler, duman, hepsi aynı şeyi ima ediyor sanki, güzelin ve huzurun olabileceği fikri, güzel kokular, vanilyalı mumların aydınlattığı salondaki güzel gözlü adamın söyledikleri, nokta.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © peri sim eldivenoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |