Yaşamım boyunca, ondan birşey öğrenemeyeceğim kadar cahil bir adamla karşılaşmadım. -Galilei |
|
||||||||||
|
Ninova'da Olanlar Bizi Ürkütmesin 05/01/2007 - 17:44 Muhammed CAN " Dinlerini parça parça edip guruplara ayrılanlar var ya, senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur...."-6/159 Toplumumuz-ümmet- Alimleri ve islami aydınların medya ile ilişkilerinin daha yoğun oluşundan dolayı kitle üzerindeki "menfi-müsbet"etkisine binaen: Fiziki ve fikri bütün olguların süreç itibarıyla kısmi yada bütünsel yıpranma veya yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığı genelde bütün normlarda kabul edilen bir realite olmakla birlikte, var olan bu kanuna tabi tutulmayan yegane gerçek VAHY -aslı itibarı ile- yada VAHY'i olgulardır. Ne varki; Vahy'i olgulara da gerektiği şekilde özen gösterilmezse dışsal algı olarak vahy'inde itibarının zedelendiği izlenimi doğabilir. İşte tam bu noktada düşman yapay nazari ve ameli büyümeye meyilli organlara özel bir iltifat sergiler. Sonuçta var olmayanı var gibi göstermek yada gösterilmek istenmesi! Buna göre: Oluşmuş yada oluşum sürecinde olan Fert, öncü, çekirdek kadro, harekat yada oluşturulmak istenen hedef (Ümmet) meğer temel dinamiklerini Öz islama sunma zorunluluğunu beraberide taşır. İslami aydınların, değişik kültürlerden de etkilenmiş fert ve toplumumuzun değer yargılarının içeriğine vakıf olduklarıdan dolayı, saf ve arı hale getirilmesi nitekim öz İslamın sinesinde ki iki büyük değer olarak Hürriyet ve Adaletin şüphe taşımaz gerçekliğini alenileştirme operasyonu. Ne varki; Ne batı medeniyetinin sunmuş olduğu salt akılcı yaklaşım, nede uzakdoğu kültürünün temel değeri olan duygusallığın öncül sıralamada ilke edilişi kabul edilemez. Belki, İslamın ve zamanın gerekliliklerinden ötürü her ikisine sahip, ruhsal yapı içerisinde olan islami öncü kadroların sahip olması gereken temel etkenlerdir. Ki; bu etkenler sürtüşme ve farklılaşmayı asgariye indirecek müsbet girişimdir. Ali'in sahip olduğu değerler manzumesi Lumumba'nın Afrika sından, Kastro'nun Kuba'sına, yeryüzünün en doğusundan en batısına insanlık var oldukça en temel ihtiyaç olarak kendini aratacaktır. İslamın özgürlüğü,özgürlük için adaleti ayaklar altına alanlar kahrolsun diye feryat ederken, İslamın adaleti, adalet için özgürlüğü katledenler kahrolsun nidasını yükseltir. İslam; bu nidayı,bu feryadı ve bu ateşi inkilabi ve iftihari kıyam ruhunun kıvılcımlarıyla yakmıştır ve bizde yaktık. Çünkü kıyamete kadar sürecek bir zillete boyun eğemezdik, eğemezdik çünkü bize ait kıyam yüklü şanlı tarih sayfaları var. Bedr de, Hayber de Kerbela da ve daha nice nice yerler de... O halde: And olsun Kaleme... ve yine and olsun seher vakti atın tırnağından sıçrayan kıvılcıma... ki; İslamın aydını; dört zındanını parçalamış, haseten tarih zındanının enkazını dahi yutan kimsedir İslamın aydını; Turuva atına binmeyen dir, İslamın aydını; birbirine kurşunla kaynatılmış duvarın tuğlaları gibidir İslamın aydını; Nuh'un gemisinden düşenlere sicim (Hablullah)'ı sarkıtandır İslamın aydını; Sır'at küprüsünde yürüyen değil Sır'at olandır! Çünkü: Ortadoğu da, sabra-şatilla var, Kana var, kanayan yara var Ortadoğu da, İzzettin el-Kassam ın çocukları var Ortadoğu da, Hizbullah var Ortadoğu da, İsmet-i gülü gülzar-ı Zehra var Ve bizde Ümmet sayısı kadar patlamaya hazır atom var* Ve... ve Hendek kazanıldı sıra da Hayber var Ancaak... Şimdi kıyam zamanıdır. Huseyn'in feda ettiği kanının ve ashabının hatırına... Ali'nin Kufe camii nde ki mazlumiyeti aşkına... Zeynep'in murran sarayında ki feryadı hatırına...! İmam Humeyni nin İsrail'e olan kini aşkına... Şimdi Kıyam zamanıdır. O kıyam ki, adı Kalem dir, İkra'dır Şimdi Kıyam zamanıdır. O kıyam ki,başı da sonu da Kerbeladır** Ümmetin çocuklarının uyanma zamanıdır Nihayet bir zalim-saddam- gitmiş bin zalim gelmiş ne yazar... Mesele; şiş kebap değil, ölüm veya kalım yazar** Bu oyunu ancak bu bozar. Son cümle: "Allah, kendi yolunda kenetlenmiş bir yapı gibi saf bağlayarak savaşanları sever 61-4 " Allegorik (dolaylı) anlatımların zihni idrakiyetin alanını genişletebilmekten öte günümüz dünyasındaki misyonu, insan türünün siyasetmedar larına ait olmazsa olmazları arasında kabul görmüş bir metottur. Ancaak siyasal İslamın Alim, aydın ve öncülerinin bu sahada yeterli başarıyı yakalayıp yakalayamadığı gündeme gelmesi dahi abesle iştigal dir. Öyle ise:Yıpratma, sızma,katkı ve çürüme gibi tehlikeleri, olgunun temel dinamiklerini asıl hedefinden saptırma eylemlerini, zamanında tespit edip gerekli ciddi önlemler ve hareket-ümmet-in taşıdığı değerlerin belirlediği (meşru) ölçülerle önlem alınması için. Ali gibi bir şahsiyetin varlığına Ümmetin belki de herzamandan daha çok ihtiyacı var demenin ötesinde, aslı itibarıyla özsel mirasın koruyucularını tanıyıp tabi olma sıkıntısı çeken ümmetin evrensel değerlerini bünyesinde barındıran Muhammed'i islama ne kadarda soğuk yaklaşıldığına şahid olmak elzem ve kahır yükü taşımanın da ötesinde, kaldırabileceğimin de ötesinde yük yükledi bana...sana... bize...bana... sana... bize... bana...! * Sinelerdeki iman ateşi ** Zafer veya Şehadet Email : mcan313@yahoo.de
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mehmet CAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |