..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yanlış sayısız şekillere girebilir, doğru ise yalnız bir türlü olabilir. -Rouesseau
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > Ramazan Karalar




30 Ocak 2008
Halimiz Belli de İlmihalimiz Eksik  
Ülkenin hali belli, vatandaşın hali belli. Her şey ayan-beyan ortada…

Ramazan Karalar


Ülkenin hali belli, vatandaşın hali belli. Her şey ayan-beyan ortada… Amma ve lakin ilmihalimiz epey eksik. Halimizden haberimiz yok, yani halimiz hakkında ilmimiz eksik. İlmihal, eğer hal ilmi ise, ne durumda olduğumuzun farkında olmak ise; hal bilgimiz çok çok yetersiz demektir. İlmihal bilgisini sadece ve sadece abdestin farzını bilmeye, guslün farzlarını saymaya indirgediğimizden beri, etrafımızda neler olup bittiğinden, hangi fırıldaklar çevrildiğinden pek haberdar değiliz vesselam!


:BJDI:
Halimiz belli de İlmihalimiz eksik

Ülkenin hali belli, vatandaşın hali belli. Her şey ayan-beyan ortada…

Amma ve lakin ilmihalimiz epey eksik. Halimizden haberimiz yok, yani halimiz hakkında ilmimiz eksik.

İlmihal, eğer hal ilmi ise, ne durumda olduğumuzun farkında olmak ise; hal bilgimiz çok çok yetersiz demektir.

İlmihal bilgisini sadece ve sadece abdestin farzını bilmeye, guslün farzlarını saymaya indirgediğimizden beri, etrafımızda neler olup bittiğinden, hangi fırıldaklar çevrildiğinden pek haberdar değiliz vesselam!

Eskiden, hiç olmazsa haftada bir cuma vaazında, cuma hutbesinde, durumumuza dair bilgiler sunan, uyarıcı konuşmalar yapan alimlerimiz vardı, hatiplerimiz vardı. Mevcut iktidarın koltuğa oturduğu günden başlayarak uyarıcı alimlerimizin de sesleri kesildi, kısıldı ve hayatın içinden elleri ayakları çekildi.

Bunların yerlerini birden bire, AB uyum yasalarını, katılım ortaklığı belgelerini cemaate yedirmeye, hazmettirmeye çalışan yeni yetme hatipler aldı.

Çeşitli kılıflarla, kamuflajlarla oluşturulan sis ortamında vatan yağmalanıyor, vatan toprakları ecnebilere peşkeş çekiliyor, memleketin dört bir yanında okullar, kurslar açılıyor, haçlıları alkışlayan gençlik yetiştiriliyor.

Ülke karış karış pazarlanıyor, vatanımızın haritaları başkaları tarafından çizilmeye devam ediliyor. ABD destekli kürt devletinin kurulmasına adım adım gidiliyor, İstanbul’da sur içinde Ortodoks Rum devleti kuruluyor. Patrikhanenin papazı, Amerika’dan, Avrupa’dan gelen destek mesajları eşliğinde ve sayın Diyanet İşleri Başkanı’nın alkışları arasında evrenselliğini ilan ediyor.

Bu arada katılım ortaklığı belgesi açıklanıyor ki, milletimizin ve devletimizin hariçte ve dahilde ne kadar azılı düşmanları varsa alkışlanıyor ve onlara asla dokunulmaması tenbihleniyor.

Yine vatanın ve milletin bütünlüğünü, birliğini dinamitleyecek dayatmalar, ödevler sıralanıyor.

Peki bütün bunlar –ki saydıklarım devede kulak bile değil– namaz kılan, cuma kılan cemaati ilgilendirmiyor mu?

Gazeteler, tv’ler işin başından gerçekleri gizlemeye, ters yüz etmeye sanki ant içmişler.

Peki cemaat gerçekleri, halini ahvalini, ilmihalini kimden nasıl öğrenecek?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güneş Tekrar Parlar mı?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Senin Eline Diken Batar Mı?"
Pkk Şimdi Kimin Güdümünde
Bildiğini Bilen mi, Bilmediğini Bilmeyen mi?
Kaçmak İstiyorum Buralardan…
"Ne Yaptın Kardeş?"
Onu Tanımak ve Anlamak
Şah! …ve Mat…
Geri Dönen Sevgili Olursun Kırşehir
Başkanı ve Vekili Kim Seçiyor?
Güneş Tekrar Parlar mı?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dikiz Aynası [Öykü]
"Satıldık, Uyandırın Bizi!" [Deneme]
İşte Bu Benim Ramazan’ım [Deneme]
Sizin Ampul Kaç Mumluk? [Deneme]
Her Şeyi "Örtün"! [Deneme]


Ramazan Karalar kimdir?

Lise çağlarımdan itibaren yazıyorum. Güncel olaylardan yola çıkarak yazdığım bir çok öyküm var. Ancak bir türlü yayınlayamadım. Bu öykülerin bir bölümünü Çağdaş Kırşehir gazetesinde yayınladım. Aynı gazetede güncel siyasi olaylarla ilgili köşe yazarlığı yapmaktayım. Yazdığım yazıların konusu ile yönetenlere, topluma, sisteme, yolsuzluklara, düzene, adaletsizliğe, haksızlığa karşı kendi düşünce ve fikirlerimle bir duruş sergilemeye çalışıyorum. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ramazan Karalar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.