..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > Fatih Mehmet Mirza




18 Temmuz 2009
Selam Esrarlı Şehir  
Fatih Mehmet Mirza
"...Maneviyatın esintisi yüzümü okşarken, yüreğimin, kutsallarımızın tebessümüyle serinlediği bir ortamın havasını her şeyimle içime çekmiştim, bırakmamacasına. Kaybettiklerimi tekrar geri bulmanın sevinciyle gözlerimden dökülen yaşlar ruhumu serinletirken, hıçkırıklarım sevincime farklı bir hüzün katıyordu..."


:AIBC:
Ilık bir rüzgâr karşılar ilkin Sizi. Maneviyatın tebessümüdür bu insanlığa, gözler dolar belki, beklide sadece susmak yeterli olacaktır. İnanan insanlar için kutsal olmasa da inandıkları kutsalların mekânındır orası. Ömer bin Abdülaziz, Ebu Hureyre, Hz.Yahya, Hz. Zekeriya, Hz. Hüseyin, Zeynep Kübra, Halid Bin Velid, Hz. Bilal Habeşi, Muhyiddin İbni Arabî ve Peygamber eşleri bir seda yollar inananların yüreğine.


Bir medeniyet yatıyor insanlığın gözleri önünde. Ses veriyor Golan tepeleri uzaklardan, haykırıyor Bahira’nın kilisesinden hakikatler, Minarelerden okunuyor Ezanlar ve dillerde tek ses, yankılanıyor semada.


Selam sana koca diyar, selam Size Mübarek İnsanlar.


Orta doğu’nun Fatih’i Selahaddin, selam sana.


Selam, Kedilerin Babası selam Sana


Selam sizlere ecdadın tayyare şehitleri


Çatılardan hakikati haykıran o sedanın sahibi, Habeşli Selam Sana


Selam sizlere Peygamber dostları


Selam Osmanlı’nın son Padişahı


Selam sana Dimeşk, Selam esrarlı şehir.


Bugün farklı bir yazıyla başlamak istedim güne. Belki de çoğu zaman göz ardı ettiğim değerlerin arkamdan bana haykırışıydı bu. Yitik bıraktığım daha doğrusu yitik bırakmaya çalıştığım değerler. Bir medeniyeti görünce hatırladım bu öksüzleri.
Dimeşk yani namı değer Şam.


Sessiz bir şekilde indim Şam’a. Kalbim heyecan içinde, gözlerim de biraz hüzün vardı. Uzun bir yürüyüş yaptım sokaklarında. Her yeri, her şeyi benim olan bir şehir. İnandığım kutsalların en yücelerinin mesken edindiği bir şehirdeydim. Kelimelere dökmenin kifayetsiz olduğu durumlardan birisiydi o an.


Hayatın koşuşturmacasından öz olanı terk edip yüzeyselliğe daldığım bugünlerde soğuk bir su gibi yüzümü kırbaçladı bu şehir.


Yaşamımda kısa bir mola vererek huzur depoladığım bu şehir.


Her muhitinden tek bir seda yükselen bu şehir.


Dimeşk yani namı değer Şam.


Gösterişten uzak evleriyle ve bana gülücükler atan insanlarıyla farklıydı Şam. Samimiyete bir kez daha şahit oldum yaşadığım şehre göre. Doğunun batıya açılmaya çalışan; ama geleneklerine de bağlı olan bir medeniyetin kalbi, eşsiz uygarlıklara ev sahipliği yapmış ve bugün farklı dinleri bünyesinde bulunduran koca bir baş şehir Şam.


Maneviyatın esintisi yüzümü okşarken, yüreğimin, kutsallarımızın tebessümüyle serinlediği bir ortamın havasını her şeyimle içime çekmiştim, bırakmamacasına. Kaybettiklerimi tekrar geri bulmanın sevinciyle gözlerimden dökülen yaşlar ruhumu serinletirken, hıçkırıklarım sevincime farklı bir hüzün katıyordu.


…bulmanın sevinci; ama geç bulmanın üzüntüsü benliğimde hezeyanlar oluşturuyordu. Hani sese kulak vereceğimi şaşırmıştım. Yaşadığım muhit ve çevremdeki insanlar mı yoksa ertelediğim gerçeklerin sesleri mi bana değerliydi bilemiyordum. Susanna Tamaro’nun dediği gibi “Yüreğinin götürdüğü yere git” nidası bir anda beynimde şakıdı.


Yürek miydi hüküm veren yoksa akıl mıydı?


Cevap veremeden uzaklaştım Dimeşk’ten geldiğim gibi sessiz bir şekilde. Yaşadığım muhitin çocuklarıyla beraberdim bugün yine Cihangir’de. Bugün Cihangirdeydim, yarın Fatih’te bir başka gün bir başka yerde; ama aklım hep Dimeşk’teki büyüde kalmıştı.


Nereye gitsem hep beni takip eder, gerçekleri resmeden benim yegâne eşim gölgem.


Arada bir seslenir yüreğim bana: “Götüreyim Seni istediğin yere”.Belki bir gün der aklım geçen zamanı akıl edemese bile…


Yüreğim götürür Beni bir gün inandığım yere aklım izin vermese de. Ve Ben bekliyorum o gün bir gün gelecek diye.



“Çok geç olmadan…”


Fatih Mehmet MİRZA
25.03.2009
VERA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk"la Karışık Aşk Tarifi
Aşkın Yalın Hali
Son Kez Yine Sana Yazıyorum
Yarım Kalan Aşk "Baba"
Yine Sever misin Beni Anne?
Bıraktığın Miras Hala Kalemimde
Ayn, Şın ve Kaf
Yağmuru Beklerken

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Son Sözümüzü Söyledik Konuşmadan [Şiir]
Sensizliktir Canımı Acıtan [Şiir]
Beni Ben Yapana [Şiir]
İçindem Gelen Sesler [Şiir]
Bir Kadın"ın, Bir Sevgili"nin, Bir Aşk"ın Anatomisi [Şiir]
Mağrur Bir Eda [Şiir]
Restore Etmeliyim Yıpranmış Duygularımı [Şiir]
90"larda Çocuk Olmak [Öykü]
Aşk Hüzünde Saklıdır [Öykü]
Natüralist Bir Aşk Hikâyesi [Öykü]


Fatih Mehmet Mirza kimdir?

Muhteşem bir maziyi, daha muhteşem bir istikbale bağlayacak köprü olmak isterdim, kelimeden, sevgiden bir köprü. Sanat düşüncenin, düşünce mukaddeslerin emrinde olmalı.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fatih Mehmet Mirza, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.