..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > osman demircan




19 Şubat 2010
Hadi Gülümse  
osman demircan
Bir atın katıla katıla güldüğünü düşünün hemen ürperirsiniz. At gülmez kişner. Bir köpeğin kediyi kovalarken güldüğünü düşünün. Böyle bir tabiat olayı olmaz dersiniz. Doğal gelmez böyle şeyler size. Bir saksının şaka olsun diye kuaförden yeni çıkmış hasbanın başına düştüğünü farz edin. Hasba yerde yatarken saksıdaki güllerin iki yanağında durduğu da cabası olsun. O zaman güler misiniz ağlar mısınız?


:BAGI:
Bir atın katıla katıla güldüğünü düşünün hemen ürperirsiniz. At gülmez kişner. Bir köpeğin kediyi kovalarken güldüğünü düşünün. Böyle bir tabiat olayı olmaz dersiniz. Doğal gelmez böyle şeyler size. Bir saksının şaka olsun diye kuaförden yeni çıkmış hasbanın başına düştüğünü farz edin. Hasba yerde yatarken saksıdaki güllerin iki yanağında durduğu da cabası olsun. O zaman güler misiniz ağlar mısınız?
Piyanist İdil Biret coşku ve heyecanla tuşlara dokunurken, parmaklarının yerinden oynadığını ve gidip seyircileri gıdıklağını hayal ediniz. Salonun kahkalara boğulduğunu ve herkesin gülmekten bayıldığını aklınızdan geçirin.
Bir orkestra şefinin başını sağa sola sallarken dudaklarının ot yiyen bir devenin dudakları gibi savrulduğunu kafanızda betimleyin. Acaba orkestra o zaman Batı müziğini bırakıp Arap müziği mi çalmaya başlar?
Bir gece yatağınızda yatarken ve eşinizi beklerken odanızın kapısının aralandığını içeriye bir ineğin girdiğini gözünüzden geçirin. Gelip size: " Ne haber öküz? " dediğini de düşünün. Ardından onun bir peri kızına dönüştüğünü hayal edin.
Gördüğünüz gibi tabiatta ve hayatta aslında hiçbir komedi yoktur. Komedi bir insan yaratısıdır. Hiçbir at gülmez ama insan güler. Gülmek insani bir ihtiyaçtır ve komedi bu ihtiyaçtan doğmuştur. Sokaklarda pek gülene rastlamazsınız. Çünkü sokaklar hayat kavgasının olduğu bir yerdir. Bağlarda, bahçelerde de insanlar pek gülmez. Çünkü orada da ekmek parası için bir savaş verilmektedir. Nerede bir kavga ve savaş varsa orada komedi olmaz. Siz hiç elinde tabancasıyla poz veren bir delikanlının güldüğünü gördünüz mü?
Gülmek zordur herkesin somurttuğu bir ortamda. Tıpkı herkesin siyah giydiği bir yerde beyaz giymeye benzer. Örneğin kızlar daha çok sert ve psikopat tipleri sever. Çünkü onların yanında kendilerini güvende hissederler. Fakat ilk dayağı da onlar yer.
Bir olay karşısında ilk tepkiniz gülmek olsun, bütün yeşil gözler, mavi gözler, ela gözler, kahverengi gözler buz gibi seni seyreder. Tam niçin güldüğünüz anlatacağınız sırada tüm göz kapakları kepenkler gibi kapanır. Bakışlar artık sizi reddeder. Bu dünyada güzel şeyler de olmakta. Hala güneş doğmakta. Bir çiçek için bile yaşamaya değerken, bu kadar çiçeğin ortasında mutluluğunuza renk katın. Hadi gülümseyin. Somurtmak rutin bir iştir. Hadi bir mucizeye sebep olun gülümseyin ve herkesin gülümsediği bir dünya hayal edin.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Narsizmin de Böylesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.