Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe |
|
||||||||||
|
Kanun Güvencesinde Eşit Temiz'lere 19 MUHARREM 1431 PAZARTESİ İlahi Komedya 0850 Dante Kendi dışında herkese sorar..Bulamaz kendini mutmain eden bir cevap.. Bunalır. Herkesten ayrıksı başka kendiliklere yönelir bu kez.. Daha da yoğun ve bir başka ayrıksı bunalır bu kez. Başı ağrır. Yaşayan dışardakilerden keser umudunu. Yaşamayan kütüphanelerde tıkabasa içerdekilere diker gözlerini bu kez../..Bulamaz umduğunu. Gözleri kararır. Bunalan bunaltır..Başı ağrıyan baş ağrıtır..Gözleri kararan gözler karartır.. Kanat Önderi derler adına.. ……….. ……….. Kendine sorar..Kendinden daha tanıdık ve daha aşina bir başka kendiliği yoktur. Kendinden ayrıksı bir kendisi yoktur.. Kendi üstünde bir efendisi,kendi altında bir kölesi de yoktur böylece. Sevgilisi de kendi içindedir O'nun. Bunalmaz ve bunaltmaz;başı ağrımaz ve baş ağrıtmaz;gözü kararmaz ve göz karartmaz da böylece. Deli derler adına.. ... ... Habire sorar../..Hiç bıkmaz../..Usanmaz hiç../..Sorar da sorar biteviye.. Çaresi dışarda sanır.. Aldanır da aldanır böylece ve.. Asla karşılığını alamayacağı bedeller öder üstelik aldandıklarına.. Kendi içine..Kendinde mündemiç kendi içine. Sormak gelmezbir türlü her nedense hatrına. İçi boş sanır.. Dışardan biri veya birileri gelecek te dolduracak sanır içini. Fakat bilmez içinde yabancıya- yabancılara yer olmadığını. Asla bilmez içinin yabancıyı kaldırmadığını. Böylece ne bulursa doldurur da doldurur kendi içine yabancı dışardan.. Kendi içine harici ne var ne yoksa hiç çekinmeden tıkıştırır da tıkıştırır kendine hariçten.. Amma.! Akıl erdiremez sonra niçin bu kadar karnının ağrıdığına da. Gövdesini suçlamaya başlar sonra.. Gövdesinin hazz adına işlediği günahları suçlamaya başlar sonra.. Gövdesinin altında ezilmeye başlar sonra.. İçine soktuğu onca yabancının ettiği eziyetler yetmiyormuş gibi.. Gövdesinin doğal tepinmelerini de içine tıkıştırıp. Suçlamaya başlar sonra… . Gövdesini gövdesinden ne kadar mahrum bırakır sa içinin de bir o kadar rahatlayacağını sanır. Gövdesiyle savaşmaya başlar böylece ve.. Öyle bir "ohh!" çeker ki içindeki hasım yabancı.. Rahatladığını sanıverir içindeki yabancının yabancısı ahmak iç. Ve içini çeker içindeki yabancıyla birlikte o ahmak ta ohh! diye.. Rabbisinden hediye bir hidayet rehavetiyle.. Bilmez ki o ahmak hidayet sandığı hidayetin asıl düşmanı olduğunu.. Talip derler mürid derler şakird derler bu ahmağın adına.. Öyle bir eşşektir ki binicisi kendi içinde.. Ve görülmemiştir onun gibi makam şoförü. Binicisine maaş ödeyen. .... Can Siperi Deli Peri "Mektebin bacalarından ve ders veren hocalarından" bildiriyor. -Eyyy günahkarlar ananızı belleyecekler cehennem zebanileri.! Cayırr cayırr yanacaksınızz.! ... Cehenneme indirgenen ve Cennetinden mahrum edilen bir Tanrı.!? Kimin tanrısıdır şu içimizdeki yabancı dan başka.!? Teferruatları tebaalarına düşman tanrıdan başka kimdir içimizdeki arsız ve hırsız solucan.. Somurdukça semiren ve fakat teferrutlarının kendisizlikten ölüp gidivermelerine bigane kalan. Uğursuz tanrı. Kimdir içimize kendi davet ettiğimiz içimize yabancı misafir asalaktan başka.!? .. .. Kendinden indirgenen her kendilik garib olur kendi nelik evreninden.. Sapın bayrağı mıdır yoksa bayrağın sapı mıdır bilinemez artık.. İndirgendiğini de iflah etmez artık indirgeyeni de böylece indirgenen. … … -Tanrı tanınamaz;bilinemez;anlaşılamaz.! dediler. Söylemediler fakat ne’ye niçin nasıl iman ettiklerini.. .. Essah iman edemedikleri hayali allahtan da çok korktular ama. -Aman..! dediler.. N’olur n’olmaz..! İnanıverelim gitsin..! -Var sa bize neee..!? Yoksa bize nee.!? -İyisi mi itaat ediverelim de şunun kanunlarına…! Başımız bari belaya girmesin..! Gölgesi midir; halifesi midir nedir..? O bari uzak dursun yanıbaşımızdan..! … … Anarşist deli belirdi birden durduk yere orta yerde.. -Kanunları ‘nı çok iyi biliyorsunuz ama..! Sabah akşam kanun ezberlemekten geri kalmıyorsunuz ama.. Kendisine bir soru bile soramadığınız bu hayalet tanrı.. Bir hortlak gibi dikilip karşınıza.. Soru üstüne sorularla bunaltıp benliğinizi.. Sorguya çekmekten de bir an bile geri durmuyor ama. Karılarınızın koynuna girerken bile rahat bırakmıyor sizi ve.. Kanunlarıyla-Kanun Devletleriyle inim inim inletiyor inisiyenizi de.. Gıkınız bile çıkmıyo ama..! -Hikmetinden sual olunmaz.! Dedi bir hikmetçi. -Eveeet.! dediler hemen bütün hikmetzedeler ve eklediler yine hemen hiç beklemeden. -Ne hikmetli söz.! Deli deli gülümsedi ve birden parlayıverdi deli. -Nesi var da nesinden sual eylemek gerek ha var ha yok bir tanrının..!? -Sus lan deli..! Ne dediğinin farkında mısın sen.!? Canına mı susadın sen.!? -Ah.! Canım mı.!? Nerde O.!? Buralarda bi yerde mi yoksa.!? Evet O’na susadım ben..! Can’ıma susadım ben.! Söyle ey benim essah Tanrım söyle.!Nerde benim Can’ım..!? Ne zaman dinecek bu susuz ve kavruk heyecanım.!? Söyle ey kapsayan ve içeren;kuşanılan ve içerilen essah Tanrım benim. Nerde O.!? Nasıl.!? İyi mi bari.!? Yüzü gülüyor ve içi ısınıyor mu bari.!? -??? Deli gözlerini kapattı ve içini dinledi bir süre.. -Ne.? Sahi mi?Helena da iyi mi.?Oh Can’ıma değsin.!Çok teşekkür ederim tanrım.! Mersi Tanrım.! Thank you tanrım.! Teşekkürmikonem Tanrım.!? Gracias.!Gracias.!Tanrım.! Oh My God.! Aman Allahım.! Good By.! -???!!!??? -Cozuttu.!yine dediler…Evcil hikmetçiler. Bilmediler ama cozuttuğunun ne’liğini. Bu Deli’nin. .. Soramadılar da korkularından. Şu Deli’nin tanrısı başlarına büyük belalar açabilirdi.. … Deli; Delice dansına devam ediyordu hala.. Kollarını açarak O’na.. Ve zıpzıp zıplayarak kendine doğru. … Yanı başında değilse bile canı. Herdaim aklında ve kalbinde ve gözlerinin ferindeydi ya.!? Ona bakındı siz.. Gerisi önemli değildi.. Hiç değilse;Delisi’ni önemseyen bir Allah’ı vardı Deli’nin. Canlı mı Canlı;Diri mi Diri;Essah mı Essah..! Kendisi gibi. Bu Deli’nin. ….. Wesselam..!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |