Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Kanun Güvencesinde Eşit Temiz'lere 27 KANUN-U EVVEL 1425 CUMARTESİ 03.05-O5.39 Esperianza Della Morte Anna Maria Rilke Şişe içindeki Peri....../..... Delisi çocuğu ve yol arkadaşlarını beklerken.. "İnsan İnandığı Şeyler Uğruna Muhteşem Hatalar Yapabilir " in. Tedirgin ve ürkek güvercinlerinden bildiriyor gayet müsterih çok bilmiş O’larak.. Duvar Dibindeki Deli. Aşk ve Sevgi birbirinin karşıtı ve alternatifi değildir.. Ali Şeriati de yanılmıştır. Marx'cıl okuyuşlar uğruna sevgiliyi sevgiliye düşman edemeyiz.. Sevgi'nin içindeki o aşk olmasa ne diye yırtınıp dursundu sevgili.? Aşk'ın içindeki o sevgi olmasa ne diye çırpınıp dursundu aşık.? İkbal okumuş bir Sebzivari böyle konuşamaz (dı). Aytmatov; emeği kutsamak adına aşkı öldürmek gerektiğine nasıl inandırılmıştı acaba..? Kendiniz çalıp kendiniz oynayamazsınız. Aşk ta sevgi de herhangi bir ideoloji adına ayrıştırılıp parça perakende edilemeyecek denli. Kendine has ve aşkın bir bütünlük içinde indirgenemezdirler.. Ne bir ideolojiye ne herhangi bir dine... Ne vardır da o'nda… O'ndan bir ruh ve nefes yoktur ki.!? O'na Mektupları O'kumamışlar galiba bunlar.! Aşk. Eril olsun dişil olsun her canda içkin ve kapsayan O'larak. Var olan O'dur. İlgin olarak sevgi ve ilişkin olarak ta saygı.. Aşk O'larak tecelli eden O'nun eylemliliğinden ibarettir. Sevgi eril olarak Rahman'a ve dişil olarak ta Rahiym'e deng düşen bir cem'an'da.. “Can u canan Aşk” olur. Pervane delidir de Şem akıllı öyle mi.? Dibini bile ışıtamaz oysa.! Akıl bunu neresinde.? Aşkı aşkından eriyip duruken delirmesindi de ne yapsındı pervane.!? Aşk iman../..Sevgi eylemdir.. Ve. İster cem olsunlar ister garib olsunlar. Her iki yarımda da aşk ile sevgi el-an mevcuttur. Makul ve mümkün olan da budur işte. Ve fakat. Sevgisi eylem halindeyken her dilediğini eyleyemiyebilir aşk. "Vallah güzellerin düşmanı çoktur.!" ….. Kadın güzeldir de erkek çirkin midir.? …. Aşıkların da gücü yetmeyebilir. Sevgisiz oldukları anlamına gelmez bu. Bu durum aşklarına halel getirmez.!.../..Asla.! Aşk her halükarda-iyi günde kötü günde- daima Aşktır. Sevgi-lilerin elini kolunu bağlayan başka statükolar da vardır. Aşk ve aşık düşmanı kıskanç cadılar da vardır. Sepetlerinde al al elmalarla kapı kapı dolaşıp duran. Yenilgiyi kabullenmez-kabullenemez Aşk.! ../..Fıtratında-naturasında yoktur.. Her yenilgi daha bir hırslandırır ve daha bir arzulu kılar O'nu. Ve böylece O an'a diker gözlerini.. Sevgi ve sadakatin power üflediği bir force ile. Havl’den Kuvve’ye evrilen bir fiil içre.. Ya sabr ya Allah derin bir hırs ve arzuyla.! Yapar nihayet devrimini de.. Külüng sesleriyle inler cümle zeminler.. Ve böylece gümbür gümbür Fırat(Ferhat)sökün eder.. Yeryüreğinden.. Habire ha tutup durduğu-yutkunup durduğu- O güzelim gözlerinden.Kewir içlerinden.. Kariz iç çekişlerinden. Aşk ansal değildir. Herhangi bir zamansalda değildir ki zaten O. Sınırsız ve sonsuzdur yaratıldığı günden beri.. Mekansal bile değildir dahası O. "Ölen hayvan imiş Aşıklar Ölmez.! "demesi” de tam da bunu anlatır işte. Ahirete inanan nasıl inanmaz aşkın ölümsüzlüğüne.? Gerçek aşık sa şayet.! Bu dünyadan ibaret bir ömrü yoktur Aşk'ın.. Bu yüzden kesin imana deng düşer ve böylece kuşkusuzdur işte O. Er-geç kavuşmaklığından.. Aşk O'nun armağanıdır. Nasıl vazgeçebilir ne armağanından ve ne de.. Bu armağana layık gördüğü sevgili aşıklarından. O'nun yarattığı aşk. Bu iki deli sevgilide tecessüm edebilmeyi başarabilmiş te iş bu Aşk. O'mu yalnız koyuverip-terkediverip- gidivermiş bu iki deli Aşık'ını Fırıncı'nın Kızı'ndan öğrenmedi bu deli bu aşkı. Fırın gibi yanan ve değirmen taşı gibi dönüp uğuldayan şu deli yüreğinden öğrendi. Bu Aşk'ı../.. Bu deli. Başka değil. Ana kara sından koparılan ıssız ada boşuna beklemiyordur O'kyanusu'nun koynunda.. Irmakların ve nehirlerin ve çayların ve derelerin ve dereciklerin habire ha taşıyıp durduğu.. Kara parçacıklarını. Biriktirip durması boşuna değildir asla. Dibinde dimdik ve onurla ve aşkla uyuttuğu "Alice" eteklerinde.. Kendi Okyanusunun. Bir yarısı öbür kendi yarısına sahip çıkmayı başaramadıysa... "Şimdi-lik"tir. Ebedilik içinde nedir ki Şimdi-lik'in uzunluğu? An bile değildir. Gözüne bir çöp kaçmıştır ve.. Uçurtmacısını beklemektedir sadece. Gözünü silsin ve.. Öpsün için yaralı dizini. Mavi göğün altında. Hepsi bu.. Umduğunu bulamadıysa sevgi.. Ne umduğunu da söylemesi gerekirdi sevgilisine. Ve.. Bulduğu neyi kaybettiğini sanıyor sa; Sandığı umm değildir belki de.. Diye.. Avunmaya çalışıyorsa da bu deli -şimdi'lik öteki-sevgili. Daha da bir aşk ile iman ettiğinin en büyük delili de.. Bu dur işte. Kesin belkisiz. Aşk' ı yaratan O. Aşkına tamıtamına aşık. Aşıklarını da yaratandır illa.. An be an..An fe anen… Dahi meccanen..! Elif..Lam..Mim.. Canım Efendim.! Wesselam.!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |