Güzel birşeyin fazlası harika olabilir -Mae West |
|
||||||||||
|
Ermeni Soykırımı (?) hakkında bulduğum en soyut gerçek. Yazmaktan onur duyuyorum. Sizin de elinize geçerse çekinmeyin hemen bu duvara yapıştıralım. Görsün dünya. Başka oyuncaklar bulsunlar kendilerine. Dün gazetemin Kitap ekinde Ziya Gökalp'i Doğrularıyla Tanımak adlı bir yazı gördüm. İştahla okudum ve hemen yazımızın konusuna getiriyorum. İstanbul, İngiliz işgali altındayken İdam talebiyle Divan-ı Harbe çıkarılır Ziya Gökalp. Elbet İngiliz Komiserinin baskısıyla kurulmuş bir mahkeme. Bu yargılamada Ziya Gökalp, doğrudan "Soykırım" ile suçlanmaktadır. Mahkemenin Reisi soruyor: Türkler tarafından bir Ermeni katliamı olmuştur. Bunun için gerekli ' Fetva 'yı siz vermişsiniz. Ne diyeceksiniz ? Ziya Gökalp: ' Milletinize iftira etmeyiniz ! Türkiyede bir Ermeni katliamı değil, bir Türk-Ermeni mukatelesi (vuruşma-kavga) olmuştur. Onlar bizi arkadan vurdular, biz de onları vurduk. ' Bu muhakeme sonrası konu hakkında bir tek kanıt bulamayan İngiliz, diğer Türk aydınları ile birlikte Ziya Gökalp'i meşhur Malta Sürgününe gönderir. İşte Soykırım diyen Diasporaya ve tüm dünyadaki Yandaşlarına yaşanmış Kanıt.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |