Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
şairi anladığını iddia edenler, akacak yalnızlığın damarda durmadığını bilmezler. anlarmış gibi yapanlar, şairin içindeki çocuğun sahte aşklara karşı kucağında biriktiği taşları atışını bilmezler. o birinci yalnızlığının üzerine ikinciyi yaşarken, siz onu anlayamazdınız, o bilirdi ve gülümserdi size, duygularını anlmasanızda. kaleminden çıkan her kelimenin yüreğinden sızan kanla yazıldığını bilmeyenler, şairin ellerinin titrediğini de bilmezler, gözlerinin dolduğunu da. şair; siz matbaadan taze çıkmış satırları okurken sıcacık yataklarınızda, müsveddelerin üzerine düşen tek bir damla gözyaşını hissetmenizi beklemez, belki düşünmez bile. o konuşlandığı yalnızlığın eteklerinde, dumanlı satırlarını hiçliğe yazar, o satırlar güneş gördüğü zaman inandırıcılığını yitirir, bilmezsiniz. sizinki ikinci el duyguları okuduğunuz bir kelimeler yığınıdır. hiç kimse bir şairin, şiiri nasıl yazdığını merak etmememiştir, yalnızlığının eteklerinde konuşlanmışken o, belki elleri soğuktan titiriyordu satırlarını yazarken, siz gıcır gıcır kağıtlarda okurken hissedemezsiniz onu. bilmem kaç telden bestelendiğinde süper olmuş bu dediğiiz satırların oraya yakışmadığını, eğreti durduğunu bilmezsiniz siz, şairi anlamadınız, harfleri nasıl anlayacaksınız? *: sen de mi brütüs?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ali Berkay Bircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |